Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ny her og har endelig turt å melde meg inn etter å ha søkt nettet side etter side for noen svar. Tenkte jeg kanskje skulle prøve meg her :)

Har endel spørsmål ang spontanabort og syklus etter det. Jeg hadde en sa for ca fem uker siden. Jeg gikk to uker med blødninger og endel smerter. Fastlegen min tok først hcg prøve som viste seg å ha gått ned fra 41000(som jeg tok tidligere under graviditeten) til 5000. Ettersom denne hadde synket så mye på få dager, var det ikke tvil om hva som hadde skjedd.. Deretter tok de en kontroll-hcg etter enda en uke som da viste 133000?? Gynekologen på sykehuset skjønte ikke hvordan dette hadde seg, men fikk ihvertfall ultralyd som viste mye rester, som hun tok ut med en gang. Etter dette var neste hcg på 1000, og den siste jeg tok på 43. Trodde egentlig ikke hcg kunne stige etter sa, ihvertfall ikke så mye?

Så da tok det nesten tre uker før blødninger stoppet. Noen dager etter disse stoppet opp, tok jeg en eggløsningstest. Egentlig litt bingo, men tenkte jeg bare skulle sjekke, sånn tilfelle jeg traff. Og den ble positiv! Ventet enda en uke før jeg og samboeren hadde oss igjen, ettersom jeg var litt engstelig for infeksjon. Ihvertfall, nå har jeg gått å venta på mensen, det er nesten tre uker siden pos eggløsningstest, men ingen ting. Tok også el-test ett par dager etter positiv el-test- denne var negativ. Har vel hatt eggløsning da? Tror heller ikke jeg er gravid ettersom vi ikke hadde sex da jeg hadde pos el-test.

Uff, denne blei lang, men føler alt er litt invikla nå, hehe. Håper noen har noen kloke ord til meg:) Jeg vil så gjerne at kroppen skal tilbake til normalen! Eller at jeg er gravid selvfølgelig, men der tror jeg sjansene er veldig veldig små...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...