Gå til innhold

Skal være forlover i juni

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gå i gang med å arrangere utdrikningslag for min venninne som gifter seg i juni, noe jeg aldri har gjort før. Jeg har heller ingen erfaring fra å være med på noe sånt heller, så har ganske mange spørsmål.

En av utfordringene er at jeg ikke kjenner noen av de andre som skal i bryllupet, har hilst på en del, og en eller to kan vel kalles felles bekjente, men det er ingen "vennegjeng", ihvertfall ikke som jeg er en del av. Bruden har heller ikke villet si noe om utdrikningslaget, virker som om det er helt opp til meg å bestemme hvem som skal komme. Så hvordan finner jeg ut av det når jeg ikke kjenner de andre?

Er det vanlig å invitere alle jentene/kvinnene innen en viss aldersgruppe som skal i bryllupet til utdrikningslaget?

Eller pleier utdrikningslaget å være et mindre selskap? Redd for å trå feil hvis jeg lar vær å invitere noen som skulle vært der, eller omvendt, at jeg inviterer noen hun misliker.

Noen som har gode forslag til aktiviteter som fungerer godt i gruppe hvor man ikke kjenner hverandre så godt, og det er mange forskjellige folk (både i alder og omgangskrets)? Kunne tenkt meg å få til noe spa-lignende, det tror jeg hadde falt i smak, men ikke tenkt ut noe utenom det.

Alle tips og råd er hjertelig velkommen :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

En ting til jeg glemte å spørre om; når er det vanlig å ha utdrikningslaget? En uke før bryllupet? En måned? Håper noen vet mer om dette :)

Skrevet

Er vel en uke eller to før bryllupet :)

Noe mer vet jeg dessverre ikke!

Skrevet

Hei!

Det er en spennende og tillitsfull jobb å bli spurt om å være forlover, men du må jo forvente å kunne få litt hjelp av bruden! Det er helt vanlig at du etterspør en liste fra bruden med navn, telefon og/eller mailadresser til de hun ønsker skal være med i utdrikningslaget sitt! Du kan jo selvsagt ikke "lukte" hvem som er hennes nærmeste venner. Hvem som inviteres tror jeg er litt forskjellig. Noen ønsker kun den innerste kjærnen av beste venninner, som også inviteres i bryllupet, mens andre ønsker en fest med venner og bekjente, også de de ikke hadde anledning til å invitere.

Hvis du ikke kjenner de andre vennene hennes så godt kan det være et tips å sende ut en infomail med at det er du som er forlover, at du gjerne ønsker de kan komme med innspill på aktiviteter og gjerne si noe om hva du kunne tenke deg (spa) og hva de tenker om det. Det kan også være en ide og høre hva folk er villig til å betale, sånn at du ikke risikerer at halvparten ikke blir med fordi de synes det blir for dyrt.

Ang tidspunkt, så hadde jeg definitivt satset på en mnd før bryllupet, og ikke en uke!!

Det er masse som skal fikses når bryllupet er så nært forestående!

Lykke til med utdrikningslaget og oppgaven som forlover!

Skrevet

Du burde ta en prat med bruden. Be henne om å skrive en liste over hvem HUN vil invitere i utdrikningslaget sitt. Alder spiller vel ingen rolle. Men det er nok ikk vanlig å ha med mor/tante som ofte er eldre. Det er snakk om venner av bruden.

Utdrikningslag kan være både stort og lite. Enten om man har en liten middag eller et større arrangement med masse aktiviteter, så kan det bli hyggelig.

Nå vet jeg ikke hvor godt du kjenner bruden, men regner med at du gjør det. Da vet du sikkert hva hun liker å gjøre på fritiden og har av interesser. Hva hun synes er morsomt og ikke. Ofte så kan det være gøy å få bruden til å gjøre noe som hun ikke har gjort før.

Mange er veldig opptatt av at bruden kanskje skal dumme seg ut. Kle opp bruden og be henne om å gjøre diverse oppgaver. Ikke alle liker å gjøre sånt.

Det er vel vanlig at utdrikningslaget er ca 1-2 uker før bryllupet eller lengre. Skal i utdrikningslag selv i mai og bryllupet er i juni. Så ca 3-4 uker før bryllupet arrangeres dette. Det synes jeg er akkurat passe.

Jeg synes det er viktig at det blir en morsom dag som bruden kan huske og tenke tilbake på senere. Personlig så er jeg ingen fan av å drite ut bruden eller skjenke henne skikkelig full og god sånn at hun ikke husker noe av dagen.

Å være forlover er en morsom oppgave, og en ære som venn.

Skrevet

Jeg har fått æren av å være forlover flere ganger, og som deg har jeg ikke kjent hele vennekretsen hennes. Derfor har jeg hver gang fått en kontaktliste med bruden.

Jeg har aldri arrangert "utdritingslag", det syns hverken jeg eller de jeg har vært forlover for er morsomt. Syns det er mye bedre med en kosedag, som bruden kan huske med glede :jepp:

Vi har gjort forskjellige ting, alt ettersom hvor mye de som blir med har lyst til å spandere på utdrikkingslaget. Noen tips kan være spabehandling, magedanskurs (kjempemorsomt, løser opp stemningen hvis ikke man kjenner hverandre så godt), ut og spise, hyttetur hvis man har anledning til det. Vi har også pleid å ha med en liten gave til bruden, der bruden skal gjette hvem gaven er fra, og det må være en historie bak gaven.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...