Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Min mann og jeg skal kjøpe oss noe eget og vi har derfor begynt å undersøke muligheter for lån. Vi har ikke snakket direkte med noen banker ennå, men vi har fått en omtrentlig idé om hva vi kan få lånt ved å skrive inn vår samlede inntekt på lånekalkulatorer på nett. Er det mulig å få mer i lån enn det estimatet vi får på slike lånekalkulatorer, og i så fall hvor mye mer? Både jeg og min mann jobber 100%, og vi har ca 500k i egenkapital. Vi har ingen lån, ingen betalingsanmerkninger og vi har sikre jobber, dog ikke så veldig godt betalt. Vi har lavt forbruk. Ser bankene på dette når de bestemmer hvor mye man kan låne, eller er det lånebeløpet jeg får oppgitt på nettet en slags øvre grense som aldri overskrides?
Britt Banditt Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Nei, det er bare å gå og høre i banken Syns de lånekalkulatorene er ganske "strenge". Typisk regel er 2,5 - 3 ganger inntekt, og det er nok ikke lurt å låne spesielt mer enn det.
Nybegynner 2009 Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 For vår del er de lånekalkulatorene altfor snille. Vi kunne ha bemannet mye større lån enn det vi har i følge de kalkulatorene, men det hjelper lite når banken ikke vil låne oss pengene. Dere har en stor fordel at dere har egenkapital. Ta en tur i ulike banker og hør. Husk at det er stor forskjell i de ulike bankene, både på hvor mye dere får i lån og hvilke betingelser dere får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå