Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei :)

jeg har deltidsjobb på dagligvarebutikk, med vanlig tarifflønn. jeg er utdannet sosionom i juni og skal ha sommerjobb på butikken før jeg finner meg noe annet. går jeg opp i lønn den siste tiden?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det, det er en sommejobb, som ikke har noe relevans til din utdannelse.

Skrevet

Nei, du har ikke rett til å gå opp pga endt bachelor så lenge det ikke er relevant til jobben.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det var egentlig det jeg også tenkte. jeg bare syns det er så rart at man går (litt) opp i lønn etter du har fullført videregående. er det så relevant da?

Skrevet

det var egentlig det jeg også tenkte. jeg bare syns det er så rart at man går (litt) opp i lønn etter du har fullført videregående. er det så relevant da?

Er det ikke etter man er fylt 18 man går opp da?

Skrevet

Etter fylte 18 ja. Du går også opp etter å ha jobbet tre år, mener jeg. Jeg gjorde iallefall det...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man går opp av fullført videregående skole, det vil si om man har fått generell studiekompetanse.

Når man er 18 år begynner man på lønnstrinn 1. (Er man under 18, er man ikke på noe lønnstrinn, i så fall lønnstrinn 0 eller noe sånt...) Når man har fått generell studiekompetanse, skal man ha minst lønnstrinn 3.

Det var sånn det fungerte for meg i fjor. Det vil si, jeg var 18 og fikk 2008-sats for lønnstrinn 1: Kr 119,48 pr. time. Så kom det en ny tariff og jeg ble satt opp til kr 124,49 pr. time (2009-sats for lønnstrinn 1). Samtidig fullførte jeg videregående, og ble satt opp til lønnstrinn 3, kr. 127,42 pr time :enig:

Lønnstrinnene finner man her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...