Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Jeg har aldri holdt det skjult for noen av min kjæres venner og familie at jeg har vært gift før, men jeg har også sagt at den gangen var det min familie som bestemte alt, selv kjolen, den jeg hadde var skikkelig puffkjole, eller hva man kan kalle enorm. Jeg hadde ingenting å si, jeg forsøkte å protestere men da sa familien min at da måtte jeg betale alt sammen selv, eller vi da, hans familie var like harde de, og når vi hadde 350 middagsgjster, så sier det seg selv at det ble svindyrt. Nok om det. I går var vi en gjeng på byen , vi to samt 4 andre gode venner. Så kom spm fra en vi traff om hvor bryllupsreisen går hen. og da vi sa at vi hadde tenkt å dra på ranch ferie, jobbe for maten og nyte livet som nygifte. Ja ha en anderledes bryllupsreise. Da kommer det fra en av vennen våre" ja du som har vært gift før, du kan vel dette systemet ut og inn" Jeg kjente at jeg ble kvalm, så begynte de å komentere at vi skulle gifte oss i kirken, at vi skal ha stort selskap. Jeg eller vi sa at ja jeg har vært gift før, men har ikke min kjære og vi ønsker å feire denne dagen sammen. Når jeg kom hjem i går. begynte jeg å tenke, kan hende det hele er blitt feil.
MonThe Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Synes det er uhøflig, ja rett og slett frekt, at noen av vennene deres kan si noe slikt.. Mulig det var ment som en spøk, men allikevel.... Skjønner det kan føles litt "sårt", men du får bare heve deg over det! Håper bryllupsdagen deres, og livet etter, blir akkurat slik som dere ønsker dere!! Lykke til!
Frøken Helene Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Litt av noen venner. Samtidig kan det jo også være at du er litt var og tolker kommentarene som verre enn det de er ment? Kanskje du skal si det til de at du blir litt såret når de kommenterer sånn som de gjør? Klart dere skal gifte dere. Du kan ikke la sånne små-kommentarer stoppe dere!
Gjest Blondie65 Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Så mange merkelige folk det finnes? Kjære - lag det brylluppet dere ønsker og med akkurat den reisen dere ønsker dere. Det spiller faktisk ingen rolle om det er første eller femte gangen for det er faktisk ditt bryllup. Hev deg over syke og smålige kommentarer.
Pinkee Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Kanskje så kom kommentaren pga at dere har valgt en så spesiell bryllupsreise?? Spes reise+gift før=jepp, hun er jo ekspert på området!! Av og til, så kommer folk med rare kommentarer når dem blir litt tatt på senga, dem forventa kanskje "syden", el Paris el noe slikt normalt som svar, å så har dere faktisk valgt noe helt personlig....., slikt kan det fort komme rare kommentarer på. Glem hele saken, gift deg, og reis;)Syntes det hørtes kjempetrivelig ut:) Masse lykke til
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 (endret) Når jeg kom hjem i går. begynte jeg å tenke, kan hende det hele er blitt feil. Hvis dette er noe du selv kunne tenke deg og blir glad av - dette er ikke noe kun din mann vil? Om dere to vil dette, og tror dette kan bli bra for dere, så kan de andre tenke hva de vil om det, det er ikke de som skal gifte seg eller leve deres liv for dere. Det er utrolig frekt av "vennene" deres å si slike ting. Dere velger giftemål og reisetype på bakgrunn av hva dere to liker - ikke hva naboer eller andre måtte foretrekke...du lever vel ikke de andre, det handler om deg og hva du ønsker. Endret 11. april 2010 av gjestdeluxe
Gjest Constanze Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Jeg hadde ledd og tatt det som en spøk. Når det er sagt så forstår jeg at enkelte stusser på at folk gifter seg i kirken med hvit kjole mer enn en gang .. men det er fordi jeg aldri hadde gjort det selv. Men fordi om jeg har den holdningen så kunne jeg aldri tenkt meg å sagt det til en venninne som hadde bestemt seg for sitt andre kirkebryllup. Jeg kunne nok sagt det i en spøk, men da hadde jeg ment det som en spøk og ikke at mine holdninger skal prakkes på andre. Hva en vil gjøre er opp til en selv ... det finnes ingen fasit på slikt.
Gjest Mahareth Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Nå er det faktisk fortsatt sånn at om man er skilt er det ikke alltid sikkert at presten vil vie dere. Derfor ville jeg svart vennene omtrent sånn: "Presten så ikke noe problem med dette, og derfor skjønner jeg ikke at dere skal gjøre det?" Og da håpet på at de ikke mente noe seriøst med sine kommentarer. At du og forloveden ønsker dere et kirkebryllup, mange gjester og en spesiell bryllupsreise er deres sak, og ikke noen andres. Jeg skjønner godt at du ønsker deg en bryllupsdag som er slik du og forloveden ønsker, og ikke slik andre mente var fint.
¤Tingeling¤ Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Det er slett ikke sikkert at dette var ment slik du tok det opp..
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 For meg høres det ut som en tullete "ertekommentar" som det ikke trenger ligge noen vonde meninger bak. Du har jo vært gift før og er da vel mer "dreven" og vet hva man bør tenke på osv enn en førstegangsbrud. Det høres egentlig ut som om du selv syns det er vanskelig eller flaut at du nå skal gifte deg for andre gang. Forson deg med dette selv, da tror jeg ikke du vil bli så paranoid på omgivelsenes tullekommentarer.
tingeling Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Det var sikkert ikke vondt ment. Jeg har flere ganger sagt tilsvarende ting - om meg selv- når jeg og mannen planla bryllupet vårt (ikke til ham selvsagt, men når jeg snakket med folk på jobben); "jeg har jo haugevis av erfaring på dette området". Eller nå, når en kollega skal gifte seg: "bare spør, jeg har gjort dette flere ganger og begynner å bli dreven" (er gift for andre gang)
Shamira Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Jeg hadde ledd og tatt det som en spøk. Når det er sagt så forstår jeg at enkelte stusser på at folk gifter seg i kirken med hvit kjole mer enn en gang .. men det er fordi jeg aldri hadde gjort det selv. Men fordi om jeg har den holdningen så kunne jeg aldri tenkt meg å sagt det til en venninne som hadde bestemt seg for sitt andre kirkebryllup. Jeg kunne nok sagt det i en spøk, men da hadde jeg ment det som en spøk og ikke at mine holdninger skal prakkes på andre. Hva en vil gjøre er opp til en selv ... det finnes ingen fasit på slikt. Det kan jeg også, men det som er saken er at alle visste at jeg giftet meg på kontor , selv om jeg hadde voldsom kjole, så var det unna på 10 min. De som sa det har også sett kjolen min og den er ikke hvit, nei tofarget. Så derfor syntes jeg det var litt kjipern bare. Men men jeg snur bare ryggen til.
Shamira Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 For meg høres det ut som en tullete "ertekommentar" som det ikke trenger ligge noen vonde meninger bak. Du har jo vært gift før og er da vel mer "dreven" og vet hva man bør tenke på osv enn en førstegangsbrud. Det høres egentlig ut som om du selv syns det er vanskelig eller flaut at du nå skal gifte deg for andre gang. Forson deg med dette selv, da tror jeg ikke du vil bli så paranoid på omgivelsenes tullekommentarer. Nei jeg er stolt av å skulle gifte meg for 2 gang, men det er av den grunn at denne gangen er det vår dag, dette er mannen jeg elsker , ja han er den rette.
Shamira Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 Som dere skjønner er det jeg som var trådstarteren-
Barcelone Skrevet 12. april 2010 #15 Skrevet 12. april 2010 Må bare si meg enig med mange andre her. Dette er deres bryllup og deres dag. Tror jeg hadde følt det på samme måte om noen av mine venner sa noe sånt. Veldig dårlig gjort. Men ikke la det være en stopper for deres drøm. Gjør som dere vil og nyyyt det!
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #16 Skrevet 12. april 2010 Høres ut som et sleivete forsøk på å være morsom, neppe vondt ment. Vær litt mindre hårsår og overanalyserende, det gjør livet så mye enklere. Så lenge du selv er komfortabel med valgene dine, er det ingen grunn til å henge seg opp i ubetydelige kommentarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå