Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Hei Jeg har sett både Freia Regia (?) Bakekakao og Kakaopulver. De er i noenlunde like pakker, men bakekakaoen er kanskje 10 kr dyrere. Er bakekakaoen mye renere, er det mer kakaopulver? Moren min kjøper kun kakaopulver og mener det er et fett hvilken av dem man bruker. Hehe. Noen som vet?
-Englefjes- Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Jeg mener bakekakoen er mørkere (har større kakoinnhold).
Eirina Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Jeg synes å huske at det er forskjell på sukkerinnhold.
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Bakekakao er MYE mørkere, og egner seg heller dårlig som drikkekakao.
Gjest navnelapp Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Det har ingenting med sukkerinnhald å gjere, det er ikkje sukker verken i bakekakao eller kakaopulver. Dei to produkta kan brukast om ein annan til baking. Eg har faktisk bakt to kaker, den eine med bakekakao og den andre med kakaopulver, dei smakte identisk. Juks og bedrag og lurium.
Caramello Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Bakekakao er vel en god del mørkere enn kakaopulver. Men når du baker kaker spiller det liten rolle hvilket du bruker. Har bakt kaker med begge kakaotypene, og det blir ingen forskjell på baksten.
Minttu Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Det er vel mer forskjell når man skal drikke det, og ikke i bakst?
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 begge kakaoene kan brukes til baking, men prøver du å drikke bakekakao får du deg en ubehagelig overraskelse.
Dyregod Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Forskjellen er hvordan kakaobønnene er behandlet, begge inneholder kakaopulver, men bakekakaoen er mørkere og har en sterkere smak, så da egner den seg altså best til baking. Jeg har prøvd å lage varm kakao av bakekakao, det smaker mye sterkere, men jeg syntes det var godt, men ikke venninnen min (hun er forøvrig ikke glad i mørk sjokolade, det er jeg)
Gjest Coarvi Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 begge kakaoene kan brukes til baking, men prøver du å drikke bakekakao får du deg en ubehagelig overraskelse. Pøh! Bakekakao er kjempegodt som drikkekakao! Kjøper alltid bakekakao jeg.
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Pøh! Bakekakao er kjempegodt som drikkekakao! Kjøper alltid bakekakao jeg. Hehe greit, er du forberedt, og liker du mørk sjokolade, da er det godt. Men forventer du vanlig kakao, eller varm sjokolade, da får du en overraskelse mener jeg.
Gjest Coarvi Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Hehe greit, er du forberedt, og liker du mørk sjokolade, da er det godt. Men forventer du vanlig kakao, eller varm sjokolade, da får du en overraskelse mener jeg. Ja, en positiv overraskelse! Det var det hvertfall for meg...
Afea Skrevet 12. april 2010 #13 Skrevet 12. april 2010 Jeg har også lurt på det samme, for jeg kjøpte først feil på Rimi. Kom ut med kakao (sto ikke drikke kakao, bare kakao het den) og jeg skulle jo ha bake kakao. Jeg gikk inn igjen, byttet og måtte betale dobbelt, ja du leste riktig. Bake kakaoen hadde dobbel pris av kakao. Når jeg leste bak på pakken sto det 70% kakao på begge, innholdet sto identisk! Så det som må vere er behandlingen om det er noe forskjell-
Gjest navnelapp Skrevet 12. april 2010 #14 Skrevet 12. april 2010 -Og som sagt: I kaker smakar det så og seie likt. Så kjøp den billige viss du vil spare pengar.
monkeyhub Skrevet 13. april 2010 #15 Skrevet 13. april 2010 Kanskje noen av dere kan avklare for meg ka det er i kakao utenom kakao? Dersom det står på pakken at produktet inneholder f.eks 70% kakao, ka er det da som utgjer dei siste 30%? Sukker? Tilsetning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå