Gjest Marie Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Har fått en kjæreste som er 15 år eldre enn meg. Han er drømmemannen på veldig mange områder, vi har ikke vært sammen lenge men får noen varselklokker av og til, hadde vært greit å høre deres syn.. Jeg laget middag til han i går og serverte han ett glass med øl TO minutter før maten. Da jeg kom med maten så han irritert på meg og sa " Marie, slik som dette irriterer meg ALLTID på restaurant og får servert drikke før maten, skjønner du ikke at jeg vil ha den kald?" Jeg sa at det hadde jo bare gått to minutter (kanskje ikke det engang) og at han ikke trengte å si det med så sint stemme når jeg lager og serverer han mat. Han bare så dumt på meg og sa " Du er bare 22 år, du er ikke utlært enda.." Når jeg vasket opp var det noen dråper på kranen, han sa at det måtte det ikke være, han liker at den er tørket av og glatt. Vi hadde rester igjen etter gryterett en dag og jeg sa at han kunne få det, jeg kunne nøye meg med brødskiver, men det var mye salat igjen, så jeg tok litt på fatet mitt. Da ble han irritert og sa at enten fikk en person spise alt, ellers fikk ingen spise det. Jeg synes jo dette er helt latterlige ting. Men han er så flott på andre områder, tror dere at slikt vil bli værre? skjønner ikke hvorfor han er slik, han er en perfeksjonist, men...huff:(
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Litt vel gammeldags kanskje (samboeren din altså)?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Kjære deg. jeg vet hvordan du har hatt det, jeg hadde det sånn i 3 år. Jeg skal ikke skremme deg unødig, men LØP; LØP ALT DU KAN!!!! Det han viser frem er ikke gode trekk. For meg begynte dt sånn, men i dag har jeg arr etter 5 brudd i kjeven, jeg har ødelagt arm, ben som ikke er så sterke i leggen. For meg ble resulatet nesten døden. I dag lever jeg på en annen kant av landet. I dag lever jeg et nytt liv. Med en mann som er strake motsetningen. Du fortjener bedre, LØP SOM DU FÅR BETALT FOR DET!!!!!!!!!!!!!11
Gjest Anjelika Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Hjelpes.. Sier du ikke noe til han da? Hvordan reagerer han isåfall, blir han sint? Nå skal jeg ikke uttale meg om at han er gal i hodet, men om han nå er en manipulerende psykopat så bør du ikke bøye deg for urimeligheter selv om det i begynnelsen bare er filleting. Jeg hadde i hvert fall ikke klart å holde kjeft om jeg ikke fikk ta litt salat fordi "enten skal en spise alt, eller så skal ingen spise". Herregud. Og at han setter seg over deg og sier at du ikke er utlært hadde jeg i hvert fall ikke stilltiende akseptert. Ikke vær for konfliktsky, når folk oppfører seg jævlig urimelig så må du ikke bygge opp under det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Det KAN hende han bare er vant med at ting må være sånn eller slik enten fra oppveksten eller gjennom mange sære single år, og da er det håp. Men da må du sette ned foten og si at det ikke er greit for deg å bli snakket til på den måten, eller å måtte ta hensyn til at han ikke tåler vanndråper på krana... hvordan han reagerer når du sier fra, er vel avgjørende for hva som er riktig å gjøre videre. Jeg skal innrømme at jeg selv har vært i overkant kravstor når det gjelder enkelte vaner/uvaner (jeg er vokst opp med at alt kommenteres... ganske sårende ofte), men jeg har heldigvis lært etter hvert. Dersom han ikke ser noen grunn til å forandre seg synes jeg du bør vurdere å komme deg unna - det er sider som du kanskje bare har sett toppen på isfjellet av foreløpig.
Snipa Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Det der er ikke fordi han er femten år eldre, det er fordi han ikke er helt god. Vær så snill og kom deg vekk fra han. Det blir ikke bedre.
MissStiles Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Har du snakket med han om dette? Tenker også at han virker innmari gammeldags. Nå vet jeg ikke hvor gammel du og han er men..
juni Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Dette virker som er tilsynelatende uskyldig start på et helvete... Enig med de som sier LØP!
*appifany* Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Som han sier selv, du er bare 22 år. Du har hele livet ditt foran deg, og det skal du ha UTEN han. Her burde varsellampene hos deg blinke, og det gjør de sant?
Gjest Blå Fisk Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Det der gir meg store blinkende varsellamper. Jeg hadde gått fra ham ganske fort, når han viser de tegnene der.
Gjest Marthe Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Har du snakket med han om dette? Tenker også at han virker innmari gammeldags. Nå vet jeg ikke hvor gammel du og han er men.. Jeg gir han klar beskjed om at han ikke får snakke slik til meg. Han sier at han vet at han er spsiell på mange måter,men det er småting som jeg kan lære og da vil han ikke kommentere. Han vil forme meg perfekt for han,og omvent sier han...men spørs om dette blir forming bare en vei..
Eirina Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Huff, det er vanskelig med slike situasjoner. Det er ikke lett for deg å bare stikke. Du liker ham jo. Men jeg er enig i det som blir sagt, både av deg og av alle andre. Det virker som om han ikke har tenkt å tilpasse seg deg i det hele tatt. Han forventer at du endrer deg til en slik jente han synes er perfekt. "Småting som du kan lære..." Hvis han har så sterke meninger om når ølen skal serveres er det skummelt å tenke på hvordan han vil reagere på mer alvorlige temaer som kan komme opp i fremtiden. Det virker som om han synes alderen sin er et godt nok argument til at han skal få sjefe hele tiden... Hadde vært litt forsiktig selv.
Green Lady Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 Jeg gir han klar beskjed om at han ikke får snakke slik til meg. Han sier at han vet at han er spsiell på mange måter,men det er småting som jeg kan lære og da vil han ikke kommentere. Han vil forme meg perfekt for han,og omvent sier han...men spørs om dette blir forming bare en vei.. Hvis han vil forme deg perfekt, vil han ikke ha deg for den du er. Jeg slenger meg på, sier som de andre, kom deg bort! Finn deg en som vil ha deg som du er, og ikke friker ut for noen vanndråper i kranen. Om han bare er sær eller heller mot psykopat, er vel egentlig uvesentlig akkurat nå. Han kommer ikke til å forandre seg uansett, og han kommer ikke til å bli bedre!
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #15 Skrevet 11. april 2010 Jeg gir han klar beskjed om at han ikke får snakke slik til meg. Han sier at han vet at han er spsiell på mange måter,men det er småting som jeg kan lære og da vil han ikke kommentere. Han vil forme meg perfekt for han,og omvent sier han...men spørs om dette blir forming bare en vei.. det høres jo ikke bra ut i det hele tatt... en ting er å være sær, men målet bør vitterlig ikke være å "lære" folk rundt en å oppføre seg perfekt etter ens egne småsyke tendenser! Du skal absolutt ikke finne deg i å bli "formet" etter hans ønsker, men finne deg en hyggelig og mer avslappet mann.
FrøkenFjong Skrevet 11. april 2010 #16 Skrevet 11. april 2010 "En kan ikke forandre andre - bare seg selv" har jeg lært. Dette er ikke alltid så lett å følge, vi er ofte altfor flinke til å påpeke feil hos alle andre og mener at de skal være slik vi ønsker. Men vi har ingen rett til det. Noen tips, tilbakemeldinger og hint her og der kan vi gi hverandre - men slik din kjæreste holder på, så vitner det om et kontrollbehov utover det normale, og han tar seg en større frihet til å hakke og rette på deg enn hva som er rimelig. Og nei, jeg tror neppe han blir bedre. Du er ung og har tiden foran deg. Finn deg en gutt som lar deg puste og blunke slik du liker det best - for å sette det på spissen. Hvis dere begge ønsker å forandre for mye ved hverandre så tidlig i forholdet er det et tegn på at dere ikke er en veldig god match spør du meg. Det høres også ut som om han stiller seg "over deg" fordi han er eldre. Sorry...
Gjest Mariemarthe Skrevet 11. april 2010 #18 Skrevet 11. april 2010 Marie? Marthe? Ja, jeg glemte visst mitt falske navn...
hjertesukka Skrevet 11. april 2010 #19 Skrevet 11. april 2010 Det eneste du har å lære er å respektere deg selv. Han snakker til deg som han snakker til ei tjenestejente eller ei kokke. Selv ikke det ville vært akseptabelt. Du må ikke ville deg selv så vondt at du har tenkt å fortsette å la han nedverdige deg på denne måten, selv om han er snill inniblant. Du vil måtte gå på tå hev og bare vente på neste trekk. Han kommer til å finne noe å kritisere hver eneste dag. Jeg snakker av dyrekjøpt erfaring, men vil du ha et helvete så værsågod. Du må spørre deg selv om dette i dine øyne er et godt forhold? Går du rundt og tror at bare du er litt snillere, litt mer føyelig, så vil han forandre seg? Han blir bare verre, det kan jeg love deg.
Evalilja Skrevet 11. april 2010 #20 Skrevet 11. april 2010 Løp ja! så fort du bare kan. Nei nei nei. Aldersforkjellen kan gjøre den ene mer dominant men det finnes grenser. Den tråkka han over for lenge siden virker det som!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå