Snop Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Hvordan unngår dere at katten smetter ut et vindu, eller verandadøren om den står åpen om sommeren?
Gjest Vilma Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Lar være å lukke opp vindu og dører så mye at den kommer seg igjennom.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Jeg har sibir-katt, hun har såvidt vært ute på terrassen men liker seg best inne. Så det kommer vel an på katten, min vil være der jeg er, mens andre katter er mer nysgjerrige og prøver å finne letteste utvei ut dører/vinduer. Er vel noen slags skjermer eller noe man kan sette i vinduet når man lufter.
Snop Skrevet 11. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2010 Blir det ikke fort varmt om sommeren? :klø:
Gjest CookieMonster Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Blir det ikke fort varmt om sommeren? :klø: aircondition?
Snop Skrevet 11. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2010 aircondition? er ikke det fryktelig dyrt? :klø:
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Litt off topic her men... Har dere et stort innegjerdet utebur til katt(ene) deres da? Går tur med dem i bånd? Får de komme ut noen gang?
Gjest CookieMonster Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 er ikke det fryktelig dyrt? :klø: Det er det sikkert, men det aller meste i dette landet er vanvittig kostbart..
Athene Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Det blir en vanesak. Alle vinduene som er i bruk i huset har barnesikring, som gjør at glippen ikke er stor nok for å komme seg ut. Om terrassedør eller andre dører står oppe er katten i en del av huset som er avlukket, eller den går i løpestreng ute. Med tanke på varme bruker vi varmepumpe for å kjøle ned. Katten har nå bodd her med oss i flere år, og har aldri opplevd at den har kommet seg ut.
Gjest CookieMonster Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Hvordan unngår dere at katten smetter ut et vindu, eller verandadøren om den står åpen om sommeren? For å faktisk svare deg ts! Jeg har hatt innekatt selv i leilighet. Der hadde vi balkong som var sikret slik at kattene kunne være ute, uten å dette ned. Det var ikke noe plass for kattene å hoppe opp. Dersom man skal ha innekatt i leilighet så bør man passe på at det er en sikret balkong. Har man veranda og hus, så synes jeg det er merkelig å ha katten som innekatt. Da kan den vel være ute? Har man barnsikring på vinduer så kommer ikke kattene seg ut uansett..
Snop Skrevet 11. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2010 For å faktisk svare deg ts! Jeg har hatt innekatt selv i leilighet. Der hadde vi balkong som var sikret slik at kattene kunne være ute, uten å dette ned. Det var ikke noe plass for kattene å hoppe opp. Dersom man skal ha innekatt i leilighet så bør man passe på at det er en sikret balkong. Har man veranda og hus, så synes jeg det er merkelig å ha katten som innekatt. Da kan den vel være ute? Har man barnsikring på vinduer så kommer ikke kattene seg ut uansett.. Nå spør jeg fryktelig mye her, hehe, men hvordan sikrer man balkongen? Grunnen til at jeg lurer sånn eg fordi jeg nå bor i en leilighet men innglasset terrasse og ser etter ny leilighet. Jeg ser så klart først og fremst etter et sted hvor jeg kan begynne å slippe henne ut, men det er visst ikke bare-bare i Oslo. Så er jeg så redd jeg skal ende opp med en leilighet hvor jeg ikke kan ha henne med
Gjest Glør Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Jeg ser så klart først og fremst etter et sted hvor jeg kan begynne å slippe henne ut, men det er visst ikke bare-bare i Oslo. Sett inn en annonse med "ønskes leid". Jeg bor i Oslo, og har både hund og katt, og så lenge vi bare kikket på "til leie" virket det håpløst. Så satte vi inn en ønskes leid, hvor vi bla skrev at vi har dyr, og derfor vil bo naturnært, og fikk ett titalls aktuelle henvendelser før vi slettet annonsen, og kunne velge og vrake.
Auri Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Jeg lurer også på hvordan man kan sikre balkongen. Har innglasset veranda her og, men det begynner å bli lovlig varmt der ute nå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 Litt off topic her men... Har dere et stort innegjerdet utebur til katt(ene) deres da? Går tur med dem i bånd? Får de komme ut noen gang? Ble jeg ignorert her? Det må da være et legimitimt spørsmål?!
Snop Skrevet 11. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 11. april 2010 Ble jeg ignorert her? Det må da være et legimitimt spørsmål?! Det er et helt greit spørsmål, men en helt annen diskusjon Ikke vits i å spore helt av med vilje, så du kan starte en ny tråd om det så får du nok masse svar.
Snop Skrevet 11. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 11. april 2010 Sett inn en annonse med "ønskes leid". Jeg bor i Oslo, og har både hund og katt, og så lenge vi bare kikket på "til leie" virket det håpløst. Så satte vi inn en ønskes leid, hvor vi bla skrev at vi har dyr, og derfor vil bo naturnært, og fikk ett titalls aktuelle henvendelser før vi slettet annonsen, og kunne velge og vrake. Var det på finn.no?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #18 Skrevet 11. april 2010 Vi bodde i tredje etasje med vår og sikret ingenting. Bodde der i tre år uten at noe skjedde. Men jeg hadde hjertet i halsen når han hang ut vinduet og glodde på fugler. Så vi passet på. Bor heldigvis nå slik til at han får gå ut. Byggefelt med hage, veranda og hele pakka. Men jeg liker IKKE at han er på "rov" på natta. Så om kvelden skal han inn. Jeg får ikke sove om han er utendørs. Ble endel seine netter med lite søvn i fjor sommer, for han ville jo være ute hele tiden når det var fint og lyst. MEN! Det jeg skulle si.. første året vi hadde katten bodde vi i delvis nedgravd kjellerleilighet, så alle vinduene våre gikk rett ut på bakkenivå og vi bodde veldig nære 4-felts motorvei.. derfor ville jeg ha ham som innekatt. Når vi skulle lufte der, så fikk vi snekret en ramme som passet inn i vinduskarmen og satt på hvit hønsenetting. Måtte holde en ivrig pus når man åpnet vinduet og satte i dette "gjerdet" men kunne da ha flere vinduer på vidt gap i sommerheten. Fikk ideen av en barnegrind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå