Gjest cici Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Hei! Jeg har blitt spurt om jeg kan passe en jente på ett år hver torsdag og fredag fra kl. 0900-1500, i noen mnd fremover. Kunden har spurt hva jeg skal ha i lønn. Synes dette er veldig vanskelig å avgjøre selv. Er 24 år, student (snart bachelor) og har mye erfaring fra både skole og barnehage. Hva synes dere? Har hørt at dagmammer får ca. 30 i timen. Men ikke søren om jeg passer ett barn for 30 kr i timen, når jeg må bruke nesten hele dagen på dette....
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 (endret) Da jeg var dagmamma for en gutt på 13 mnd. hadde jeg han tre dager i uken, fra 0800 til 1530, og for det fikk jeg kr. 4000 i mnd. Jeg har erfaring fra barnehage, men kun som assistent, og har ingen relevant erfaring. (Dagmammajobbing er ekstremt dårlig betalt, da det er privat. Er ikke bare-bare for en person å skulle betale dagmammaen sin full minstelønn...) Endret 11. april 2010 av Cho
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Da jeg var dagmamma for en gutt på 13 mnd. hadde jeg han tre dager i uken, fra 0800 til 1530, og for det fikk jeg kr. 4000 i mnd. Jeg har erfaring fra barnehage, men kun som assistent, og har ingen relevant erfaring. (Dagmammajobbing er ekstremt dårlig betalt, da det er privat. Er ikke bare-bare for en person å skulle betale dagmammaen sin full minstelønn...) Men i og med at kunden mente jeg skulle avgjøre hvor mye jeg ville ha...har snakket med noen venninner, de mener jeg ikke skal ta noe mindre enn 120 i timen.....
Jade Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 (endret) Gjest_gjest: Er da ikke vits å ha dagmamma, hvis alle pengene en får utbetalt går til å betale henne? Hvis jeg skulle hatt deg som dagmamma, så hadde jeg gått i minus, rett og slett, når jeg trekker fra skatt fra lønnen min, og trekker fra en time til/fra jobb. Hvis en dagmamma ønsker å ha "god lønn", så har hun flere barn. Endret 11. april 2010 av Jade
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Men i og med at kunden mente jeg skulle avgjøre hvor mye jeg ville ha...har snakket med noen venninner, de mener jeg ikke skal ta noe mindre enn 120 i timen..... Men da tenker hun nok at du foreslår noe som er rimelig.. Og 120 kr. i timen som dagmamma er langt over rimelighetsgrensa. Hvis du vil ha "god lønn" så må du ta inn flere barn, eller ta jobb i skole eller barnehage.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Ikke søren om jeg ville hatt deg som dagmamma, hvis jeg måtte betalt deg 5760 kr. hver måned for å passe barnet mitt 2 dager i uken! Det er dobbelt så dyrt som en barnehageplass på heltid og langt over dagmammasatser i måneden for heltid, i allefall her jeg bor.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Ikke søren om jeg ville hatt deg som dagmamma, hvis jeg måtte betalt deg 5760 kr. hver måned for å passe barnet mitt 2 dager i uken! Det er dobbelt så dyrt som en barnehageplass på heltid og langt over dagmammasatser i måneden for heltid, i allefall her jeg bor. Nå er ikke jeg dagmamma, jobber egentlig som lærer på ungdomsskole..men studerer så har fri fra jobben, og har noen ledige dager i uka. Dette har jeg poengtert for denne damen, hun ville absolutt ha meg grunnet utdanning, pluss at hun ønsker at dagmamma bare skal snakke engelsk med barnet, noe jeg kan fordi jeg er engelsklærer:) Hun trenger vel meg mer enn jeg trenger jobben, for å sette ting litt på spissen...Dessuten er det snakk om en RIK familie....
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Nå er ikke jeg dagmamma, jobber egentlig som lærer på ungdomsskole..men studerer så har fri fra jobben, og har noen ledige dager i uka. Dette har jeg poengtert for denne damen, hun ville absolutt ha meg grunnet utdanning, pluss at hun ønsker at dagmamma bare skal snakke engelsk med barnet, noe jeg kan fordi jeg er engelsklærer:) Hun trenger vel meg mer enn jeg trenger jobben, for å sette ting litt på spissen...Dessuten er det snakk om en RIK familie.... Også må du tenke på at barnehageplass er støttet av staten...HADDE det vært privat måtte du nok betalt en god del mer ja..
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Nå er ikke jeg dagmamma, jobber egentlig som lærer på ungdomsskole..men studerer så har fri fra jobben, og har noen ledige dager i uka. Dette har jeg poengtert for denne damen, hun ville absolutt ha meg grunnet utdanning, pluss at hun ønsker at dagmamma bare skal snakke engelsk med barnet, noe jeg kan fordi jeg er engelsklærer:) Hun trenger vel meg mer enn jeg trenger jobben, for å sette ting litt på spissen...Dessuten er det snakk om en RIK familie.... Men da er jo dette en helt spesiell situasjon, hvor du burde diskutere lønn med arbeidsgiver, og ikke med en gjeng ukjente folk på KG som ikke har peiling på betingelsene rundt ansettelsen. Når det er sagt så syns jeg den stillingsbeskrivelsen kvalifiserer til litt høyere lønn enn vanlig dagmammalønn, ja, men hvor mye, det må som sagt arbeidsgiver gi en pekepinn på hvor mye som er forsvarlig.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Men da er jo dette en helt spesiell situasjon, hvor du burde diskutere lønn med arbeidsgiver, og ikke med en gjeng ukjente folk på KG som ikke har peiling på betingelsene rundt ansettelsen. Når det er sagt så syns jeg den stillingsbeskrivelsen kvalifiserer til litt høyere lønn enn vanlig dagmammalønn, ja, men hvor mye, det må som sagt arbeidsgiver gi en pekepinn på hvor mye som er forsvarlig. ¨ Er helt med på den tanken ja! Er nettopp det som er frustrerende...arbeidsgiver vill ikke diskutere dette, og jeg synes det er veldig flaut og vanskelig å slenge ut et nummer..
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 ¨ Er helt med på den tanken ja! Er nettopp det som er frustrerende...arbeidsgiver vill ikke diskutere dette, og jeg synes det er veldig flaut og vanskelig å slenge ut et nummer.. Hvis hun ikke vil diskutere, og du vet at hun har god råd, da syns jeg du godt kan "slenge ut et tall", jo. Du kan jo f.eks. begynne med 120 kr. timen, og hvis hun synes det er helt horribelt og urimelig så får du jo vurdere om det er verdt å gå ned i pris eller ikke. Hun kommer jo (forhåpentligvis) uansett ikke til å snu ryggen til og gå hvis hun synes det er for høyt.
liv Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Hva med å si fast sum pr dag i stede for pr time? 500 kr dagen?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Hva med å si fast sum pr dag i stede for pr time? 500 kr dagen? Ja:) Det er også en god ide. For da blir det jo 1000 for 2,og cirka 4000 mnd..hun mente også at hun absolutt ikke fant noen andre kandidater...noe jeg egentlig synes er veldig rart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå