Gå til innhold

Hunden vår bjeffer konstant mens vi er borte, hva kan vi gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har en cavalier kings charles spaniel, hannhund på ca 4 år.

Vi bor i rekkehus, med naboer i etasjen over og ved siden.

I dag kom naboen over oss og sa at han hadde bjeffet konstant mens vi var borte i går, og at det gjør den alltid, hele tiden, mens vi er borte. Jeg vet at han bjeffer idet vi drar, men jeg har hatt inntrykk av at han har gitt seg når han ikke lenger hører oss når vi er utenfor. Det stemmer altså ikke.

Hva kan vi gjøre for å få en slutt på denne bjeffingen? Vi bor like ved en barnehage i et ganske tettbebygget boligfelt, og det er barn og hunder som lager lyder rundt ham hele tiden. Vi har ham på stua, som er det eneste alternativet utenom badet, men det er på stua han har teppet sitt og maten sin og føler seg trygg. Pga lave vinduer på stua har han delvis utsyn mot veien hvor det går folk og kjører biler, og dette tror jeg gjør ham nervøs, men vi har ingen måter å dekke til disse vinduene på.

Han er ganske ulydig på mange andre områder også, bjeffer på andre hunder på tur, stikker av om han er løs osv. Vil bjeffingen innendørs forsvinne dersom vi får trent ham opp på andre områder?

Han er ganske nervøs av seg, pga en skade for 3 år siden, hvor en annen hund var innblandet, som resulterte i at han ble blind på et øye.

Vi er heldigvis ikke borte så ofte, ettersom jeg ikke jobber, men butikkrunder osv kan han jo ikke være med på, og jeg skjønner at dette er slitsomt å høre på for den stakkars naboen. Samtidig viser jo dette tydelig at hunden ikke har det godt når han er alene.

Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Glem denne tråden, jeg har postet en ny ang omplassering av hund. Vil gjerne ha råd ang dette i den andre tråden, etter å ha hatt en lang samtale med min mann og mine foreldre (som ofte passer hunden). Det ser ut til at dette er eneste mulighet etter en lang tid med problemer. Setter altså pris på råd og tips ang dette i den nye tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...