Småkjekset Skrevet 30. september 2010 Forfatter #821 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg har hatt narkose tidligere, og da var jeg ikke kvalm etterpå bare utrolig sliten. Så regner med det går greit Sitter å tenker på en ting, hvordan er det med mannens permisjon i etterkant av fødsel når mor ikke er i fast jobb men kun deltid og er student? :klø: Har de rett på ihvertfall de ti ukene som er hold av til far? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. september 2010 #822 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Jeg har operert to ganger med narkose. Første gangen gikk alt kjempefint både før, under og etterpå. Andre gangen ble jeg fryktelig kvalm, dårlig og svimmel som fy. Så en er ikke garantert at det er samme opplevelse som tidligere. Jeg har hørt at en våkner i den tilstanden en sovner i, og det tror jeg er riktig. Stemte ihvertfall på meg. Var rolig, avslappet men spent på første gang med narkose(og første gang på sykehus siden jeg ble født!). Viste ikke hva jeg gikk til, så tok alt som det kom. Sovnet rolig og våknet rolig og behagelig. Andre gangen visste jeg jo hvordan første gangen hadde vert, og hadde forventninger om at det skulle bli det samme. Men så var alt så annerledes, og jeg kjente jeg ble stresset av det. Var våken helt inn på operasjonsbordet med alle maskinene, og det hadde jeg IKKE vert sist! Så alle folkene i grønne drakter. Ble kjempestressa og begynte nesten å hyperventilere når de da kom med masken og ba meg telle til ti. Våknet superstressa, visste ikke hvor jeg var og gråt. hadde vondt, og var redd. Endte med kvalme resten av dagen. Sier ikke dette for å skremme deg, du har vert operert før og vet nok hva du går til Sier det bare fordi jeg skulle gjerne visst dette før min andre operasjon, så jeg ikke forventet at det skulle vere likt som første EDIT: Kom på nå at jeg fikk beroligende på første operasjonen, men ikke på andre. Sykehuset var gått over til dagkirurgi når jeg skulle ta andre operasjonen, og fikk man beroligende betydde det lenger oppvåkningstid, og da måtte en kanskje vere der over natten. På første operasjonen kom jeg en dag, operert andre og hjem tredje dagen. Andre var det inn og ut samme dag. Endret 30. september 2010 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. september 2010 #823 Del Skrevet 30. september 2010 Hei Småkjekset! Så bra at operasjonen endelig nærmer seg Jeg har hatt flere narkoser og har aldri blitt kvalm. Men er alltid utrolig emotional de første 5 minuttene når jeg våkner igjen Gråter uten å vite hvorfor, men det går over ;)Kanskje det er lykke-tårer over å våkne igjen? Tror du må ha opptjeningsrett for at far skal få sine 10 uker dessverre... Eller har det blitt endret nå?.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 30. september 2010 #824 Del Skrevet 30. september 2010 Synes det er utrolig spennende å bli operert, men når jeg skulle opereres i sommer for blindtarmen var det ikke like gøy, for da var det jo en akuttsituasjon. Annerledes når man er forberedt! Synes egentlig det er deilig å få narkose jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. september 2010 Forfatter #825 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg har operert to ganger med narkose. Første gangen gikk alt kjempefint både før, under og etterpå. Andre gangen ble jeg fryktelig kvalm, dårlig og svimmel som fy. Så en er ikke garantert at det er samme opplevelse som tidligere. Jeg har hørt at en våkner i den tilstanden en sovner i, og det tror jeg er riktig. Stemte ihvertfall på meg. Var rolig, avslappet men spent på første gang med narkose(og første gang på sykehus siden jeg ble født!). Viste ikke hva jeg gikk til, så tok alt som det kom. Sovnet rolig og våknet rolig og behagelig. Andre gangen visste jeg jo hvordan første gangen hadde vert, og hadde forventninger om at det skulle bli det samme. Men så var alt så annerledes, og jeg kjente jeg ble stresset av det. Var våken helt inn på operasjonsbordet med alle maskinene, og det hadde jeg IKKE vert sist! Så alle folkene i grønne drakter. Ble kjempestressa og begynte nesten å hyperventilere når de da kom med masken og ba meg telle til ti. Våknet superstressa, visste ikke hvor jeg var og gråt. hadde vondt, og var redd. Endte med kvalme resten av dagen. Sier ikke dette for å skremme deg, du har vert operert før og vet nok hva du går til Sier det bare fordi jeg skulle gjerne visst dette før min andre operasjon, så jeg ikke forventet at det skulle vere likt som første EDIT: Kom på nå at jeg fikk beroligende på første operasjonen, men ikke på andre. Sykehuset var gått over til dagkirurgi når jeg skulle ta andre operasjonen, og fikk man beroligende betydde det lenger oppvåkningstid, og da måtte en kanskje vere der over natten. På første operasjonen kom jeg en dag, operert andre og hjem tredje dagen. Andre var det inn og ut samme dag. Jeg vet jeg skal få mye kvalmestillende i forkant og etterkant av operasjonen, slik at jeg ikke skal begynne å brekke meg og spy med nyoperert hals, s det er godt å vite ihvertfall Jeg blir jo innlagt flere dageretteroperasjonen, så det kan jo være at jeg får noe beroligende da også. Kan vel gjerne ikke skade? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. september 2010 Forfatter #826 Del Skrevet 30. september 2010 Hei Småkjekset! Så bra at operasjonen endelig nærmer seg Jeg har hatt flere narkoser og har aldri blitt kvalm. Men er alltid utrolig emotional de første 5 minuttene når jeg våkner igjen Gråter uten å vite hvorfor, men det går over ;)Kanskje det er lykke-tårer over å våkne igjen? Tror du må ha opptjeningsrett for at far skal få sine 10 uker dessverre... Eller har det blitt endret nå?.. :klø: Jeg husker jeg var skikkelig irritert sist jeg våknet av narkosen. For da hadde sykepleierne plaget meg slik at jeg fikk en brå oppvåkning, og det var jeg ikke fornøyd med Men jeg skjønner jo godt hvordor de gjorde det nå da, men da var jeg ikke fornøyd Hvordan er det opptjeningsretteten fungerer egentlig? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. september 2010 Forfatter #827 Del Skrevet 30. september 2010 Synes det er utrolig spennende å bli operert, men når jeg skulle opereres i sommer for blindtarmen var det ikke like gøy, for da var det jo en akuttsituasjon. Annerledes når man er forberedt! Synes egentlig det er deilig å få narkose jeg! Det er litt sånn spennende med operasjon ja, men jeg merker at jeg ikke gleder meg på samme måte denne gangen som sist... Sist fikk jeg jo gå på krykker etterpå, og det får jeg jo ikke nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. september 2010 #828 Del Skrevet 30. september 2010 Synes egentlig det er deilig å få narkose jeg! Hehe.. det syns jeg også Men å glede seg til å gå på krykker??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. september 2010 #829 Del Skrevet 30. september 2010 Kan ikke huske noen spesielle følelser jeg hadde etter narkosen jeg... Ene gangen var det inn og ut samme dag, neste gang var det akutt så da våknet jeg midt på natten... :fnise. Den siste gangen sov jeg mye, men det har sikkert med andre ting å gjøre, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. september 2010 Forfatter #830 Del Skrevet 30. september 2010 Hehe.. det syns jeg også Men å glede seg til å gå på krykker??! Jeg vet jeg er sær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 30. september 2010 #831 Del Skrevet 30. september 2010 Hva er det som er bra med å gå på krykker? Sliter med å skjønne den altså, jeg har bare gjort det noen dager og har vondt i hendene og i musklene under armene. Om jeg f.eks. ikke kunne trådd på det ene beinet i det hele tatt hadde jeg ikke orket, tror jeg.. Narkose har jeg heldigvis aldri hatt. Den gangen jeg skulle ha, gråt jeg meg til spinalbedøvelse og fikk være våken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 30. september 2010 #832 Del Skrevet 30. september 2010 Så fremst far ikke er syk og ikke kan ta seg av sitt eget barn, er det ikke sjangs i havet for at mor kan ta over disse ti ukene... (vi har sjekket ut) NAV endret reglene i fjor sommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 30. september 2010 #833 Del Skrevet 30. september 2010 Så godt du slapp å vente så lenge på ny dato for operasjon da Godt å få det overstått! Har bare vært i narkose en gang jeg da, og da var jeg i veldig fin form når jeg våknet Ville bare hjem jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 1. oktober 2010 #834 Del Skrevet 1. oktober 2010 Bra med ny dato på plass såpass kjapt! Jeg har vært i narkose bare en gang og syns oppvåkningen var fantastisk, lå en time eller mer i rus og bare sov og våknet og hadde ikke vondt en plass. Men da jeg våknet var jeg også overemosjonell og gråt bare jeg åpnet munnen for å si noe og så kastet jeg opp x-antall ganger etterpå. Det var noe herk! Men jeg tror at noe bedre kvalmestillende hadde hjulpet mye!! Satser på at det blir en helt fin opplevelsem i den grad en operasjon er en fin opplevelse God helg Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #835 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hva er det som er bra med å gå på krykker? Sliter med å skjønne den altså, jeg har bare gjort det noen dager og har vondt i hendene og i musklene under armene. Om jeg f.eks. ikke kunne trådd på det ene beinet i det hele tatt hadde jeg ikke orket, tror jeg.. Narkose har jeg heldigvis aldri hatt. Den gangen jeg skulle ha, gråt jeg meg til spinalbedøvelse og fikk være våken. Når jeg var liten var jeg skikkelig misunnelig på den ene ssteren min som fikk gå på krykker etter at hun gikk på tryne på vinterstid.. Hun ble jo vvartet opp og ned og i mente, så då jeg også fikk lov til å gå på krykker var det endelig "min" tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #836 Del Skrevet 1. oktober 2010 Så fremst far ikke er syk og ikke kan ta seg av sitt eget barn, er det ikke sjangs i havet for at mor kan ta over disse ti ukene... (vi har sjekket ut) NAV endret reglene i fjor sommer... Det er helg greit at jeg ikke kan ta over de ukene, her vil vi at mannen skal få mest mulig tid sammen med barnet når den tid kommer Men hvis jeg bare studerer og jobber ved siden av får vel gjerne far ikke alle de ukene han ellers hadde fått? Eller er jeg helt på bærtur nå? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #837 Del Skrevet 1. oktober 2010 Så godt du slapp å vente så lenge på ny dato for operasjon da Godt å få det overstått! Har bare vært i narkose en gang jeg da, og da var jeg i veldig fin form når jeg våknet Ville bare hjem jeg da Deter veldig godt å vite at neste uke på denne tiden er jeg ferdigoperert, og da skal jeg bare slappe av Håper jeg klarer å få dagene jeg skal være innlagt til å gå sånn noenlunde greit, og at jeg kommer meg ut derfra fortest mulig Bra med ny dato på plass såpass kjapt! Jeg har vært i narkose bare en gang og syns oppvåkningen var fantastisk, lå en time eller mer i rus og bare sov og våknet og hadde ikke vondt en plass. Men da jeg våknet var jeg også overemosjonell og gråt bare jeg åpnet munnen for å si noe og så kastet jeg opp x-antall ganger etterpå. Det var noe herk! Men jeg tror at noe bedre kvalmestillende hadde hjulpet mye!! Satser på at det blir en helt fin opplevelsem i den grad en operasjon er en fin opplevelse God helg Småkjekset Jeg får ta med meg litt papir slik at jeg er klar for evt tårer som dukker opp Gleder meg til å få det overstått, slik at jeg får komme hjem igjen til sambo :rødme: Håper du får en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. oktober 2010 #838 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det blir godt å få operasjonen overstått, sikker på det går kjempefint Det høres jo ut som du tar det hele med stor ro, og da går alt så mye bedre! Håper du får en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 1. oktober 2010 #839 Del Skrevet 1. oktober 2010 Masse lykke til med operasjonen Jeg syntes også narkose var helt fantastisk. Husker jeg sa til ene sykepleieren at "jeg skjønner f''' meg at folk blir narkomane for dette er bare sinnsykt deilig" Og jeg var ikke kvalm etterpå heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #840 Del Skrevet 1. oktober 2010 Masse lykke til med operasjonen Jeg syntes også narkose var helt fantastisk. Husker jeg sa til ene sykepleieren at "jeg skjønner f''' meg at folk blir narkomane for dette er bare sinnsykt deilig" Og jeg var ikke kvalm etterpå heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå