Småkjekset Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3541 Del Skrevet 29. februar 2012 Ikke lett å vite hvor mye man trenger nei.... Vi har fått låne litt i str 50 av en venninne, siden det ser ut som om lillegutt blir en stor gutt, så kommer jeg ikke til å kjøpe inn mer i str 50. I str 56 har vi ca 14 sett med body og bukser, en del sokker, tre dresser noen tynne luer, tre uteluer og et par strømpebukser... Ser du skal handle på apoteket...har du hentet de gratispakkene? Tenker at i størrelse 50 har vi sikkert som vi klarer oss, men må nok kjøpe inn en del mer i størrelse 56. Dumt at man ikke vet på forhånd hvilken størrelse som kommer til å passe Blir sikkert å kjøpe litt mer i 62 nå før fødsel også slik at vi har litt mer der etterhvert som hun blir større. Kommer jo an på hvordan størrelsene er i forhold til hverandre, så kanskje må vi bruke det tidligere enn vi hadde tenkt osv. Men lurer på om det er mest praktisk å kjøpe body og bukser, body og strømpebukser eller heldresser? Hun kommer jo til å ligge på oss/i seng/vogn til å begynne med så vet ikke hva som er mest praktisk. Har ikke hentet noen pakker enda, men skal det i løpet av neste uke. Men tenker at i tillegg til det som er i de boksene trengs det nok Purelan eller en annen krem til meg i tillegg til at jeg tenker å ha en eller to flasker i hus til hun kommer i tilfelle vi trenger det. Brystpumpe tenker jeg at jeg venter med til etter hun er født for å se an behovet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. februar 2012 #3542 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg lurte også mye på hvordan det ble med størrelsene. Hos oss var det str 50 i 5-6 uker, men vi tøyde str litt lenge, og da vi tok i bruk 56 var det nesten litt smått. Følte at jeg måtte få brukt klærne i 56 litt også, så det samme gjentok seg til str 62 Goffel brukte mye hele dresser, fordi jeg syns det er så fint Spesielt de fra Småfolk. Tror alle alternativene dine er like behagelige for henne Bare unngå hetter, for det er ikke noe godt å ligge på. Og tenk litt over lang erm/kort erm, det gjorde ikke jeg, og endte opp med masse kortermede bodyer i str midt-på-vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 29. februar 2012 #3543 Del Skrevet 29. februar 2012 Hei! Vanskelig å vite hvilke størrelser man trenger og hvor mange av hvert plagg. Husker da jeg var på handletur med mamma da jeg var gravid med Nr.1, bare 4 mnd på vei. Jeg sa "Er ikke de fleste nyfødte rundt 50cm lange..? Hva om vi kjøper masse klær i str 50, så får jeg en baby på 53, så er alle klærne nesten for små allerede fra dag 1?" Mamma svarte, "tull! Du var en liten baby, og du kommer til å få ei lita tulle på 48 cm og 3000g, og klærne i str 50 kommer til å passe lenge nok!" Gjett om jeg fikk en gutt på 53 cm og nesten 4500g! Ellers handler det jo i stor grad om hva man liker, og det meste må man bare finne ut etter hvert. Da Nr.1 var nyfødt likte jeg godt bukser og gensere, da han ble litt større og bevegde mer på seg syntes jeg ofte gensere og jakker gled opp under armene hvis han lå å knødde! Så da likte jeg godt heldresser. Når det gjelder pysjamaser likte jeg best heldressene, men uten fot. Ofte når han sov med pysjer med føtter sparka han beina sine inn i dressen, og bli liggende med føttene "fast" i magen på dressen, hvis du skjønner hva jeg mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. februar 2012 #3544 Del Skrevet 29. februar 2012 Et tips til - ta med noen lange cardigangs på barsel. Veldig greit å ha til å skjule den snertne bleierompa man gjerne ender med (iallfall om du blør normalt mye, og ikke vil risikere å blø gjennom vanlig nattbind den første dagen eller to...) Det var et "must" for meg når vi fikk besøk osv, og så var det praktisk i forhold til amming med ammesinglet under, og i forhold til at man kan pakke seg inn litt om man føler magen ikke er helt lekker dagen etter fødsel Lillegutt her var jo estimert til å være liten, så vi kjøpte inn litt mer av 50 sånn på tampen. Vi kunne fint hatt mer, for nå må vi vaske ganske ofte, eller bruke litt vel romslige 56-klær. Vi har kanskje 6-7 bodyer i 50, 2 sparkebukser, og 2-3 bukser. Kun 1 pysj, så måtte kjøpe et par til, og bruker ellers 56-pysjer, så hadde fint tålt flere der og. I 56 har vi en del mer enn du har på listen din, og mye mer enn vi har i 50, som skrevet over. Tror likevel jeg kan kjøpe litt mer der og. Kjedelig å måtte vaske hele tiden for å ha noe å ha på de... Og anbefaler forresten kryss-over-bodyer i de minste størrelsene. Det er MYE lettere å slippe å dra bodyer over hodet på en liten, skjør bebis. Strømpebukser har vi ingen av. Bruker heller ullbukser med fot, eller ulldrakter. Strømpebukser blir det nok først neste vinter, når bebisen er litt mer medgjørlig å kle på Forøvrig er ull suksess så langt her. Lillegutt er ganske varmblodig så langt, så blir lettere klam i bomull. Forøvrig synes jeg sparkebukser er det mest praktiske. Bukser går og greit, men da må jo buksa helt av og på. Sparkebuksen kneppes jo bare opp, og så kan du vippe ut bena liksom... Purelan er kjekk å ha, og også Bepanthen og Inotyol. Flaske og en pakke NAN er greit å ha. Pumpe skal vi kjøpe - greit å kunne få ut litt ekstra melk til å fryse, eller ha i kjølen, så mannen/andre også kan fore i blant. Og smokker! Kjøp smokker! Iallfall et par i bakhånd. NUK sine er populære pga formen. De har også noen selvlysende noen som er veldig kjekke om natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 29. februar 2012 #3545 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg syns body, bukse og sokker var mest praktisk da strømpebukser ofte ble "sparket" av.... altså bena var ikke der de skulle være. Mens sokkene ramla ofte av de og, men var lettere å bare ta på en sokk enn å dra opp hele strømpebuksa igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 29. februar 2012 #3546 Del Skrevet 29. februar 2012 ... Og anbefaler forresten kryss-over-bodyer i de minste størrelsene. Det er MYE lettere å slippe å dra bodyer over hodet på en liten, skjør bebis. ... Signerer dette! Fikk noen sånne i gave, og syntes først de så veldig tungvinte ut, men denne typen ble absolutt mine favoritter!! Brett ut bodyen klar, legg bebiss direkte oppå body, og "brett" sammen! Superpraktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 29. februar 2012 #3547 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Forhåpentligvis slipper du keisersnitt, men dersom du må ha keisersnitt er det veldig greit med noen bukser som ikke strammer over såret! Jeg tenkte jo selvfølgelig at "det skjer ikke meg", så jeg hadde ingen sånne bukser Også er jeg enig med Zia. Kryss-over-bodyer er mye enklere enn vanlige for å dra over hodet til babyen Endret 29. februar 2012 av Pjusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3548 Del Skrevet 29. februar 2012 Tusen takk for mange gode tips damer Nå har jeg skrevet en handleliste over de siste klærne som kan være greit å ha i hus før hun kommer Skal på et kjøpesenter hvor de har NameIt butikk i morgen så tenkte at det var greit å se over utvalget i nettbutikken og se om det var noe der vi skulle hatt oss Det jeg synes er vanskelig å finne er cardigan eller andre trøyer hun kan ha hvis det er kjølig som ikke har hette på seg. Håper det finnes mer i butikkene enn det gjør på nett. Av bukser tenker jeg å gå for disseda de ser veldig greie ut, og da er det bare å håpe at de faktisk er det Ser at det finnes noen ganske like på H&M, men vet ikke om de gjerne er bedre eller dårligere? NameIt har noen flotte pysjamasersom jeg tenker blir mye brukt døgnet rundt i begynnelsen så kjøper litt forskjellige varianter tenker jeg Har også funnet to varianter av sparkebukser jeg lurer på, denneog denne. Kjøper jeg en av hver i forskjellige størrelser finner jeg fort ut om de er verdt å ha eller ikke Finner ikke sparkebukser andre steder, er mulig jeg er blind Lurer også på å kjøpe inn flere kluterog da har jeg sett litt på denne typen. Er de noe bedre å ha enn de fra Spar Kjøp til en rimeligere pris? Min foreløpige handlevogn hos NameIt og Ellos er oppe i 14-1500 kr og det er kun i størrelse 52 og 62.. Kanskje jeg burde roe meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3549 Del Skrevet 29. februar 2012 Og angående bodyer er de fleste vi har av omslagstypen så tenker at vi har en god stund der Spesielt hvis vi kjøper inn en slik pakke fra Ellos også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 29. februar 2012 #3550 Del Skrevet 29. februar 2012 Ja!! Til ullklær omslagsbodyene fra joha og nøstebarn er gull. Mykt toalettpapir kan være verd å ha med i vesken, hvis du skulle bli litt øm der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. mars 2012 #3551 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg synes det virker som du har altfor mye klær... Jeg hadde/fikk rikelig med tøy i 50, 56 og 62, men så ble det plutselig mye mindre. I ettertid hadde jeg nok fokusert mer på 68 og oppover på salg.. Men for all del, jeg forstår deg godt, for det er jo så gøy å shoppe til den lille! Meeen, det er gøy når hun er født også! Farlige greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #3552 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg synes det virker som du har altfor mye klær... Jeg hadde/fikk rikelig med tøy i 50, 56 og 62, men så ble det plutselig mye mindre. I ettertid hadde jeg nok fokusert mer på 68 og oppover på salg.. Men for all del, jeg forstår deg godt, for det er jo så gøy å shoppe til den lille! Meeen, det er gøy når hun er født også! Farlige greier Ble liggende våken i natt med akkurat samme tanke Så tror jeg skal revurdere ønskelisten min før vi drar noe som helst sted det går an å kjøpe klær Det jeg VET vi ihvertfall trenger mer av er strømpebukser og pysjamaser så får heller fokusere på det enn alt annet Kanskje unne oss en søt sparkebukse også Jeg tenker å være veldig veiledende når det kommer til hva klær vi kunne tenkt oss til etter hun er født slik at jeg slipper å måtte dra overalt for å bytte evt Av yttertøy har vi bare en bamsedress så tenker at det gjerne hadde vært greit med en slags form for yttertøy til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 1. mars 2012 #3553 Del Skrevet 1. mars 2012 Signerer dette! Fikk noen sånne i gave, og syntes først de så veldig tungvinte ut, men denne typen ble absolutt mine favoritter!! Brett ut bodyen klar, legg bebiss direkte oppå body, og "brett" sammen! Superpraktisk! ...og ikke for å glemme hvor FANTASTISKE de er når bæsjebleia går oppover ryggen..... barre å kneppe opp og løfte ut ungen i steden for å da måtte dra bodyen over hodet!!!!! Sambo foreslo å klippe av henne bodyen første gangen dette skjedde med en vanlig body på Jeg digger joha sine! Vi bruker mye heldrakter i tynn ull (pysjer) når vi bare går hjemme. Er så godt for henne å bevege seg i Har 2 Devold sine og en janus Bukser bruker vi ikke - kun når vi skal ut blandt folk Vi også holdt på str 50 for lenge, så når vi gikk over til 56 var det knapt! var ikke lenge på verken 56 og 62, så der har vi masse knapt brukte plagg - tilogmed noen ubrukte! mens str 68 har vi brukt i mange måneder før vi nå for det meste er over på 74/80 Husk på at du sikkert vil få endel i gaver! Så om du har butikker rundt deg ville jeg drøyd litt med å handle for mye Du trenger forresten sikkert ikke kjøpe ull i str 50. Kjøp heller 56 for det er så tøyelig og godt! Vi har bare hatt en liten oppbrett på ermene Og vesla bruker fortsatt noen ullbodyer i str 62, selv om hun er over på 74/80 i bommull streeeeetchy! Vi har joha sine omslagsbodyer i str 70 kjøpt på supersalg, og de har hun brukt siden hun var 3 mnd og frem til nå Sånt liker vi! (hun er 7 mnd nå ) Yttertøy har vi kun brukt sånne bamsedresser/ulldresser for hun er alltid innpakket i noe mer i bilstol/vogn Ha gjerne en med bommullsfor på innsiden, for da går ikke vinden rett igjennom fleecen/ulla! Jeg har den pakken der fra ellos, og jeg mener bestemt at de var litt små i størrelsene. LITT usikker for jeg kjopte noen et annet sted også, men mener de var pittelitt små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. mars 2012 #3554 Del Skrevet 2. mars 2012 Ikke lett å begrense innkjøpene nei Nameit har jo så utrolig mye fint og liker at de har mye i samme serie som kan matches Vi kommer ikke til å kjøpe noe særlig i str 62, da vi regner med at det er den str og str 68 som folk kjøper i gaver Hvordan gikk handleturen i går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #3555 Del Skrevet 2. mars 2012 ...og ikke for å glemme hvor FANTASTISKE de er når bæsjebleia går oppover ryggen..... barre å kneppe opp og løfte ut ungen i steden for å da måtte dra bodyen over hodet!!!!! Sambo foreslo å klippe av henne bodyen første gangen dette skjedde med en vanlig body på Jeg digger joha sine! Vi bruker mye heldrakter i tynn ull (pysjer) når vi bare går hjemme. Er så godt for henne å bevege seg i Har 2 Devold sine og en janus Bukser bruker vi ikke - kun når vi skal ut blandt folk Vi også holdt på str 50 for lenge, så når vi gikk over til 56 var det knapt! var ikke lenge på verken 56 og 62, så der har vi masse knapt brukte plagg - tilogmed noen ubrukte! mens str 68 har vi brukt i mange måneder før vi nå for det meste er over på 74/80 Husk på at du sikkert vil få endel i gaver! Så om du har butikker rundt deg ville jeg drøyd litt med å handle for mye Du trenger forresten sikkert ikke kjøpe ull i str 50. Kjøp heller 56 for det er så tøyelig og godt! Vi har bare hatt en liten oppbrett på ermene Og vesla bruker fortsatt noen ullbodyer i str 62, selv om hun er over på 74/80 i bommull streeeeetchy! Vi har joha sine omslagsbodyer i str 70 kjøpt på supersalg, og de har hun brukt siden hun var 3 mnd og frem til nå Sånt liker vi! (hun er 7 mnd nå ) Yttertøy har vi kun brukt sånne bamsedresser/ulldresser for hun er alltid innpakket i noe mer i bilstol/vogn Ha gjerne en med bommullsfor på innsiden, for da går ikke vinden rett igjennom fleecen/ulla! Jeg har den pakken der fra ellos, og jeg mener bestemt at de var litt små i størrelsene. LITT usikker for jeg kjopte noen et annet sted også, men mener de var pittelitt små. Tror omslagsbodyer blir en vinner her Gleder meg til å kanppe dem rundt et herlig lite nurk Noterer meg det at det er lett å tviholde på enkelte størrelser slik at neste størrelse nesten ikke blir brukt Tenker det kommer nok noen gaver etterhvert, men liker å ha kontroll over hva vi har før hun er her Skal se om ejg finner en bamsedress/ulldress til, men kan nok drøye det til hun er født slik at hun kan få i en mer passende størrelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #3556 Del Skrevet 2. mars 2012 Ikke lett å begrense innkjøpene nei Nameit har jo så utrolig mye fint og liker at de har mye i samme serie som kan matches Vi kommer ikke til å kjøpe noe særlig i str 62, da vi regner med at det er den str og str 68 som folk kjøper i gaver Hvordan gikk handleturen i går? Trodde jeg aldri skulle klare å begrense meg når jeg gikk innom butikken. "Heldigvis" hadde de ikke alt jeg hadde sett meg ut på nettsiden, så mannen slapp rimeligere fra det enn fryktet Oppdatering fra handel kommer i eget innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #3557 Del Skrevet 2. mars 2012 Gårsdagen var veldig vellykket Fikk kjøpt flere gode og supersøte pysjamaser, så da burde vi ha som vi klarer oss med det de første månedene Kjøpte også en søt strikket sparkebukse som hun skal få bruke i flere bursdager etter hun er kommet, i tillegg til noen herlige siklesmekker med forskjellige ord og uttrykk på. Hun kommer til å bli nyyyydelig!! Vi var i et badeland sammen med søsteren min og ene niesen min også og det var utrolig artig Kjentes godt i kroppen at jeg var i mer bevegelse enn jeg har pleid den siste tiden men det var veldig godt Varmebassenget var herlig og det var utrolig godt å føles vektløs for en liten stund Rett før vi skulle dra fra kjøpesenteret hvor badelandet er på fikk jeg på følelsen av at det var noe som manglet. Etter mye tenking holdt jeg på å besvime da jeg fant ut hva det var jeg manglet, nemlig smykket og tre av ringene jeg har fått av mannen, deriblant gifteringen min! Jeg fikk fullstendig panikk, men heldigvis klarte mannen min klarte å roe meg ned og vi gikk tilbake til badelandet for å høre om de hadde fått inn et smykke og noen ringer i løpet av den siste halvtimen og til min store glede hadde de det! Den store gleden og lettelsen som for gjennom meg når de fant frem smykket mitt fra bak kassen kan ikke sammenlignes med noe annet jeg har opplevd før. Man kan godt si at jeg fikk et skikkelig støkk i meg, så av denne opplevelsen har jeg lært at jeg aldri skal ta av ringene mine og smykket mitt hvis jeg ikke er hjemme, da skal jeg heller ta det av meg før jeg reiser ut noen steder. I dag har jeg og mannen fått kjøpt inn seng, madrass, overmadrass, håndklær og oppbevaringsbokser til å ha under stellebordet så nå er det ikke så mye igjen heldigvis Har litt småangst for at frøkna skulle finne på å komme før vi har de siste tingene i boks, men som mannen sier "Gjør hun det så finnes det alltid en løsning". Godt jeg har han som kan berolige meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. mars 2012 #3558 Del Skrevet 2. mars 2012 Er du i ammetåka alt? Uff, nei tenk så grusomt om du hadde mista gifteringen.. Jeg ville venta med å kjøpe bamsedrakt. Du får garantert et par sånne i gave! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #3559 Del Skrevet 2. mars 2012 Er du i ammetåka alt? Uff, nei tenk så grusomt om du hadde mista gifteringen.. Jeg ville venta med å kjøpe bamsedrakt. Du får garantert et par sånne i gave! Skulle tro jeg var i ammetåka ja! Når jeg er slik som jeg er nå lurer jeg på hvordan i alle dager jeg kommer til å være når den sitter igang for fullt Skal hinte til ene søsteren min om at jeg ønsker en slik dress slik at jeg slipper å kjøpe den selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. mars 2012 #3560 Del Skrevet 2. mars 2012 Ja, ellers er det garantert noen andre som også synes at jenta di må ha en sånn. Alle venninnene mine med baby har fått sånne dresser, opptil flere stykker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå