Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Æsj, disse bekkenplagene hørtes kjipe ut. Kanskje du skulle bedt om henvisning til fysioterapeut allerede? Så kanskje du får forebygget litt hvis det skulle vise seg å være det du frykter? Kanskje Yoga hadde vært noe? :klemmer:

Hvilke navn lurer du på? :popcorn:

Har jordmortime den 12. desember så skal høre med henne hva jeg kan gjøre for å forebygge bekkenplager og om hun vet om noe yoga i nærområdet :)

Kan sende deg en PM med navnene vi lurer på :jepp:

Begynn på svømming! Også om det blir verre så gå til fastlegen og få henvisning til fysio, gratis for gravide ;)Ellers er jeg enig med Alabama at yoga for gravide er veldig avslappende, styrkende og ikke minst deilig og et fint sted å treffe andre gravide!

Vi har (pakket den bort nå da) en babygym i tre, og synes det var veldig greit! Tåler en støyt (som støtte når de reiser seg etterhvert), enkel å vaske og man kan bytte ut hengelekene eller henge opp flere :) Finnes også en bra en i hardplast som er billig, men husker ikke akkurat hvor nå. Også ville jeg heller brukt pengene på denne matta. Var virkelig verdt sine 700, vi bruker den fortsatt både liten og stor!

Skal sjekke ut om det er muligheter for svømming i nærheten. Er et badeland en times tid unna med godt oppvarmet basseng, men blir dyrt hvis jeg skal dra dit regelmessig. SKal høre med jordmor når jeg har time der neste gang om mulighetene for fysio og yoga :jepp:

Har kikket på den treningsmatten og ser at den kan være praktisk å ha. Vi får se hva vi arver av kusinen min av utstyr og så får vi se hva vi trenger å kjøpe etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå så spennende med navn.

Og blir jo såååå nysgjerrig!!!!

Jeg har lissom jentenavnet klart jeg om jeg er heldig å får ei en gang. bare få med gubben på det. Men ser ikke for meg at det blir noe jente på oss, så må nok finne meg et guttenavn. Og det er søren meg ikke lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nysgjerrig på navn :hoppe:

Bekkenplager høres kjedelig ut - jeg hadde noe for en tid siden jeg også, men så ga det seg, så satser på at det samme gjelder for deg :jepp:

Når det gjelder Emmaljunga Edge Duo, så har sport en type brems, og de to andre, uniq og classic, en annen type brems. Jeg har ikke hørt at noen av de kun er på et hjul? :klo: Sporten sin brems er lettere å bruke (ikke så hard, og fin pedal å trykke ned), men den krever mer vedlikehold med smøring av slikt. Den andre typen er en enklere patens, som ikke krever så mye på vedlikehold, og der det er veldig synlig at bremsen faktisk fungerer.

Stellebagen dere skal ha hadde vi også tenkt på, helt til jeg snublet over en annen sånn litt tilfeldig på tur i utlandet. Men synes Emmaljunga sin ser veldig praktisk ut, og den fungerer jo strålende til vogna da :jepp:

Vi skal også ha Gulliver sprinkelsenga - synes det er smart at man kan ta av siden på den når tassen blir større.

Når det gjelder dyner, så tror jeg kanskje Princess har salg fremdeles. Vi kjøpte Andungen dundyner der på 30 % for et par uker siden. Sånn i tilfelle dere ikke har kjøpt dyner enda...

Babygymene var veldig fine - har sett på varianter av den første du linker til jeg også, men tenkte at de kanskje fort vokser ut av de. Men vet egentlig ikke :vetikke: Uansett haster det jo ikke sånn med en slik, for den kan de jo ikke bruke før etter et par måneder uansett :)

Mobywrapen har vi også, og synes den ser smart ut, men mange varianter, så kan godt være vi ombestemmer oss når vi har testet den ut. Ser mange som skryter av Ergo, så kanskje den kan være et vel så bra alternativ :jepp:

Og takk for tips på babybok - leter etter en slik en selv også ;)

God søndag! :vinke:

Har ikke hatt noen bekkenplager i dag, nå er det heller ene ribbeinet på høyre side som plager meg litt, utrolig vanskelig å finne en stilling som er behagelig. Men jeg skal holde ut for snuppa mi :hjerte:

Er vel gjerne den pedalen på sport understellet vi har sett på da og som mannen ikke helt likte. Men siden det understellet ikke er aktuelt for oss så får vi se nærmere på den det andre slik at vi er sikker på at vi blir fornøyde ;)

Har ikke kjøpt dyner eller noe slikt enda, regner med at det er tilbud å oppdrive etter nyttår også :) Skal ihvertfall ha en sånn allergivennlig variant da vi er plaget med diverse allergier selv. Like greit å prøve å forebygge hvis vi kan det.

Tror jeg går mer og mer vekk fra den første babygymmen. Men hvis jeg ikke klarer å stå imot blir den kjøpt til å ha hos besteforeldre ;) Liker veldig godt Lamaze sin, så tror vi går for den her hjemme etterhvert :jepp:

Tenker å kjøpe en billig meitai fra ebay slik at vi får prøvd ut hvordan den er, og så se om den er nok til å begynne med eller om vi skal gå over til noe annet bæretøy etterhvert. Greit at man har flere muligheter å velge mellom :jepp:

Babyboken synes jeg er utrolig søt, så gleder meg til å få kjøpt den og startet på å fylle den ut :)

Sender deg en PM med navnene også ;)

Ha en god kveld videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så spennende med navn.

Og blir jo såååå nysgjerrig!!!!

Jeg har lissom jentenavnet klart jeg om jeg er heldig å får ei en gang. bare få med gubben på det. Men ser ikke for meg at det blir noe jente på oss, så må nok finne meg et guttenavn. Og det er søren meg ikke lett

Skal sende deg en PM også ;)

Jeg hadde et jentenavn klart da jeg var mindre, men etterhvert som jeg ble eldre vokste jeg fra det og "alle" nyfødde jenter fra her jeg bor heter det for tiden. Så like greit at jeg hadde lagt det fra meg.

Det er utrolig vanskelig med navn. Er glad vi ventet til etter ultralyd med å tenke mer på det, for det å både finne jente- og guttenavn på forhånd hadde vært umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på sidene til NAAF, så finner du en oversikt over dyner anbefalt av de. Høie har en allergi-dyne med fiber som er anbefalt, og dundynen vi har kjøpt er også anbefalt. Allergi her i familien også, så har gjort nøye research der :Nikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på sidene til NAAF, så finner du en oversikt over dyner anbefalt av de. Høie har en allergi-dyne med fiber som er anbefalt, og dundynen vi har kjøpt er også anbefalt. Allergi her i familien også, så har gjort nøye research der :Nikke:

Mener vi har Høie sin allergidyne til oss selv og vi er veldig fornøyd med den. SÅ det kommer gjerne til å stå på smak og behag i forhold til hvilken av dynene vi vi velger, og hvilken pris vi får dem til ;) Vi får holde oss oppdatert på tilbudene fremover :)

Hvilken størrelse kjøper du dyner i forresten?

Tenker at den minste størrelsen må være mest praktisk i vognen, men lurer på om vi skal gå for samme størrelse eller størrelsen større på dynen som skal være i sprinkelsengen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte tre dyner vi, siden det var så billig - to av de små, og en av den som er hakket større. :sjenert:

Målene er 65x80 for den minste, og 80x100 for den som er hakket større.

Den minste er passende for vogn, vugge, etc, og kan også fint brukes i sprinkelseng i starten. Vi trenger en i vugge, en i vogn og en i bedsidecrib, og gadd ikke flytte rundt på en og samme dyna, så da slo vi til med to stk. Kostet ikke mer enn 250 ellerno pr stk...

Den som er hakket større er beregnet for sprinkelseng. Tror den fint kan brukes for den lille i starten også, om man bretter den litt i enden. Det er jo kanskje litt mer økonomisk.

Vi hadde nok valg det alternativet dersom vi skulle startet rett på sprinkelsenga, og ikke innom bedsidecriben...

Det finnes også en som er enda større, 100x140 - den er beregnet for juniorseng etter hva jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har den minste i vognen/vugga (flytter på den i stedenfor å ha to)

Tror den er 60 x 85 eller noe.

og så har vi hakket større i sprinkelsenga.

Vi har Høye allergidyner som jeg var så heldig å få på halv pris :nigo:

Husk forresten tisselaken til alle madrasser ;) Gulp og bleielekkasjer er greit å unngå nedi madrassen ;)

(Jeg kjøpte to i sprinkelsengstr så delte jeg det ene så det passer i vugga.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :) Lenge siden jeg har skrevet her nå. :jepp:

Skal si tiden flyr. Er mye å bestemme seg for i forhold til utstyr og sånt. Jeg er så langt utrolig fornøyd med vognen vi har kjøpt, samme med Moby Wrap bæresjal :jepp:

Ha en fin kveld, Småkjekset :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dynene vi bruker i vugga og vognen er 60x80. Var ikke meningen å blande meg altså :sjenert:

Du er over halvveis! :strix:

Du blander deg ikke i det hele tatt. Bare koselig med flere erfaringer :jepp:

Da går vi for størrelse 60x80 i vognen da det virker som om det er vanligst :jepp:

Skjønner virkelig ikke at jeg er kommet så langt på vei allerede! Men da jeg snakket med ene venninnen min som skal ha i månedskiftet april/mai og synes at hun var kommet kjempelangt, ja så måtte jo jeg også ha kommet langt på vei :ler:

Vi kjøpte tre dyner vi, siden det var så billig - to av de små, og en av den som er hakket større. :sjenert:

Målene er 65x80 for den minste, og 80x100 for den som er hakket større.

Den minste er passende for vogn, vugge, etc, og kan også fint brukes i sprinkelseng i starten. Vi trenger en i vugge, en i vogn og en i bedsidecrib, og gadd ikke flytte rundt på en og samme dyna, så da slo vi til med to stk. Kostet ikke mer enn 250 ellerno pr stk...

Den som er hakket større er beregnet for sprinkelseng. Tror den fint kan brukes for den lille i starten også, om man bretter den litt i enden. Det er jo kanskje litt mer økonomisk.

Vi hadde nok valg det alternativet dersom vi skulle startet rett på sprinkelsenga, og ikke innom bedsidecriben...

Det finnes også en som er enda større, 100x140 - den er beregnet for juniorseng etter hva jeg har skjønt.

Kommer en over et godt tilbud så er det jo bare å kjøpe ;)

Siden vi skal ha sprinkelsengen ved siden av sengen vår til å begynne med kan vi jo ha den som er 80x100 der og 65x80 i vognen. Ser vi at den største av dem blir i største laget kan vi jo bare ta den over fra vognen til sengen når hun skal sove der. For vi trenger jo den større størrelsen etterhvert så er gjerne like greit å ha den klar til å begynne med :)

Skal ihvertfall ha nok av sengesett og slikt slik at v ier klar for gulping og annet på dynen fra tid til annen. Ingen fare når en har mye flotte mønstre og motiver man kan velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har den minste i vognen/vugga (flytter på den i stedenfor å ha to)

Tror den er 60 x 85 eller noe.

og så har vi hakket større i sprinkelsenga.

Vi har Høye allergidyner som jeg var så heldig å få på halv pris :nigo:

Husk forresten tisselaken til alle madrasser ;) Gulp og bleielekkasjer er greit å unngå nedi madrassen ;)

(Jeg kjøpte to i sprinkelsengstr så delte jeg det ene så det passer i vugga.)

Tenker det blir Høie allergidyne her også :jepp: Heldig du da som fikk dem til halv pris ;)

Tisselaken må jeg huske å skrive opp! Er det greit å ha to stykker gjerne, slik at man alltid har et man kan ha i sengen hvis det uhellet skulle være ute på det andre? :klo: Har dere noe i vognen i tilfelle det skulle skje et uhell der?

Heihei! :) Lenge siden jeg har skrevet her nå. :jepp:

Skal si tiden flyr. Er mye å bestemme seg for i forhold til utstyr og sånt. Jeg er så langt utrolig fornøyd med vognen vi har kjøpt, samme med Moby Wrap bæresjal :jepp:

Ha en fin kveld, Småkjekset :klemmer:

Er mye å bestemme seg for av utstyr ja, så ser virkelig frem til vi kan begynne å kjøpe inn utstyr etter jul slik at jeg kan stryke ut ting og ikke bare føre til ting på listen ;)

Kan tenke meg bæretøy er gull verdt når en kan ha den lille så nært seg samtidig som en kan får gjort litt mer enn å bare sitte på sofaen :)

Håper du får en flott kveld du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du :)

Morsomt å lese om andres forberedelser :) Har endelig begynt å ta fatt på litt grundigere forberedelser selv også. Det er ikke så mye stress når man venter nr to har jeg funnet ut, hehe :) Sist var nok vognen ferdig oppredd og alt på plass i uke 25 hvis jeg kjenner meg selv rett! Men nå... Ikveld har jeg i det minste båret klærne hans på vaskerommet slik at jeg kan vaske dem når jeg får et innfall!

Jeg har to små dyner og en litt større. Var kjekt med to små siden den ofte måtte vaskes hvis det kom gulp eller annet på. Jeg brukte vognbagen oppi sprinkelsengen de første ukene slik at det ikke skulle bli så svært og skummelt for snupp. De er jo vant til å ligge trangt så da kan sprinkelsenga føles enorm tenker jeg :)

Vurderer bæretøy jeg også men aner ikke hva.... Finnes ingen butikker med sånt her så får liksom ikke prøvd heller....

Ønsker deg ei fin uke uten bekkenvondter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jentene er sånn, de har det morsomt og unngår pappaene sine. C var likedan, sparket som bare rakkern da jeg var alene, og jeg kunne kjenne henne på utsiden. Når pappa var der stoppet hun. Etterhvert som du kommer lengre ut i svangerskapet kan det hende du ser hode og armer. :jepp: Gled deg til alle de rare tingene. :fnise:

Beklager, har vært litt sløv på å skrive her inne. Er ikke alltid jeg får tid, med ei frøken å ta hånd om og et hus å rydde.. Og bøker å lese i.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt :hallo:

Jeg anbefaler Moby Wrap og Angelpack på det varmeste når det gjelder bæretøy! :jepp: Brukte sjalet i begynnelsen, og Angelpack etterhvert når hun ble litt større, helt genialt! :jepp:

Vi har brukt 80x100 dyne helt fra begynnelsen av (Men hun har sovet i sprinkelsenga hele tiden), og det var ingen problemer at den var litt stor i begynnelsen :)

Vi hadde ikke dyne i vogna da, kun dunpose.

Det anbefales egentlig ikke å bruke tisselaken (ihvertfall ikke over hele senga slik at de har det under hodet), så lenge det er av den typen som er helt tette. Dette pga faren for oksygenmangel hvis de snur seg rundt og blir liggende med ansiktet ned når de enda ikke klarer å snu seg tilbake. Vi kjøpte en ganske tynn overmadrass på IKEA slik at det ikke trekker ned i madrassen når hun har uhell :) (Men nå har ikke jeg kikket så veldig på tisselaken altså, det finnes kanskje noen som ikke er helt tette, fikk bare beskjed om det på helsestasjonen husker jeg :) )

Åh, det er så spennende med utstyrsplanlegging! :) Tenk, nå er det ikke veldig mange ukene igjen til alt utstyret faktisk blir brukt :rodmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du :)

Morsomt å lese om andres forberedelser :) Har endelig begynt å ta fatt på litt grundigere forberedelser selv også. Det er ikke så mye stress når man venter nr to har jeg funnet ut, hehe :) Sist var nok vognen ferdig oppredd og alt på plass i uke 25 hvis jeg kjenner meg selv rett! Men nå... Ikveld har jeg i det minste båret klærne hans på vaskerommet slik at jeg kan vaske dem når jeg får et innfall!

Jeg har to små dyner og en litt større. Var kjekt med to små siden den ofte måtte vaskes hvis det kom gulp eller annet på. Jeg brukte vognbagen oppi sprinkelsengen de første ukene slik at det ikke skulle bli så svært og skummelt for snupp. De er jo vant til å ligge trangt så da kan sprinkelsenga føles enorm tenker jeg :)

Vurderer bæretøy jeg også men aner ikke hva.... Finnes ingen butikker med sånt her så får liksom ikke prøvd heller....

Ønsker deg ei fin uke uten bekkenvondter!

Gleder meg virkelig til å gjøre klar vognen til den lille, må bare få kommet sålangt at vi får bestilt den vi skal ha. Svigermor er så skjønn og spør hver gang vi ser henne om vi har fått bestilt den enda, og at vi ikke må være redd for at vognen vi vil ha bli for dyr, for har hun sagt at de skal betale den så har de sagt det :) De er gode som gull :hjerte:

Håper bekkenplagene blir minimale :)

God uke til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jentene er sånn, de har det morsomt og unngår pappaene sine. C var likedan, sparket som bare rakkern da jeg var alene, og jeg kunne kjenne henne på utsiden. Når pappa var der stoppet hun. Etterhvert som du kommer lengre ut i svangerskapet kan det hende du ser hode og armer. :jepp: Gled deg til alle de rare tingene. :fnise:

Beklager, har vært litt sløv på å skrive her inne. Er ikke alltid jeg får tid, med ei frøken å ta hånd om og et hus å rydde.. Og bøker å lese i.. :sjenert:

Mannen får bare venne seg til at hun blir ei lita rampejente for så å finne ut at pappan er den beste i verden når hun kommer ut :rodmer:

Du skal ikke beklage at du ikke får lagt igjen spor her inne. Jeg er veldig flink å lese hos andre, mens det å legge igjen et spor er veldig vanskelig ofte :sjenert:

Men er veldig koselig å se deg her inne :klemmer:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt :hallo:

Jeg anbefaler Moby Wrap og Angelpack på det varmeste når det gjelder bæretøy! :jepp: Brukte sjalet i begynnelsen, og Angelpack etterhvert når hun ble litt større, helt genialt! :jepp:

Vi har brukt 80x100 dyne helt fra begynnelsen av (Men hun har sovet i sprinkelsenga hele tiden), og det var ingen problemer at den var litt stor i begynnelsen :)

Vi hadde ikke dyne i vogna da, kun dunpose.

Det anbefales egentlig ikke å bruke tisselaken (ihvertfall ikke over hele senga slik at de har det under hodet), så lenge det er av den typen som er helt tette. Dette pga faren for oksygenmangel hvis de snur seg rundt og blir liggende med ansiktet ned når de enda ikke klarer å snu seg tilbake. Vi kjøpte en ganske tynn overmadrass på IKEA slik at det ikke trekker ned i madrassen når hun har uhell :) (Men nå har ikke jeg kikket så veldig på tisselaken altså, det finnes kanskje noen som ikke er helt tette, fikk bare beskjed om det på helsestasjonen husker jeg :) )

Åh, det er så spennende med utstyrsplanlegging! :) Tenk, nå er det ikke veldig mange ukene igjen til alt utstyret faktisk blir brukt :rodmer:

Heisann :vinke:

Skal ta til meg erfarigene dine i forhold til bæretøy :jepp: Gleder meg sånn til å kunne bære henne tett inntil med :hjerte:

Tenker vi går for en av den minste størrelsen og en av den neste størrelsen på dynen. Like greit å ha en av hver :)

Skal sjekke ut om det finnes ulike typer tisselaken med og uten lufting. Blir vel gjerne til at vi går for en overmadrass i sengen også. Greit å beskytte det en kan ;)

Er de vanlige IKEA madrassene gode å bruke også, eller burde vi kjøpe de et annet sted?

Gleder meg så utrolig mye til lille frøkna kan bruke disse tingene vi planlegger å kjøpe :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til dette merket når det gjelder "tisselaken". Disse puster, og det er derfor mindre fare for det som Jesse snakker om. Ikke minst er det praktisk at de kan vaskes i maskinen! Jeg har ammemadrassen til N, og den har vært suveren! Nå ligger den helt utbrettet i sprinkelsengen, og vi tar den med om vi skal sove et annet sted enn hjemme. Verdt hver en krone!

Hmmm, noe mer? Ja, og så bruker vi Høie fiberdyne (anbefalt av NAAF), og er veldig fornøyd! Jeg føler at dundynen kan bli litt tung, jeg da, men det er kanskje bare meg ;) Har akkurat gått over til 80x100 i senga, og er veldig glad for at jeg hadde 65x80 først. Mye lettere og mindre klumpete.

Tar gjerne i mot navn på PM, altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig gla i meitaien min :) Var ikke mange mnd når jeg begynte å bruke den. Men jeg hadde ikke noe godt sjal. Det var aaaaalt for langt (og varmt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...