DDuck Skrevet 19. oktober 2011 #2901 Del Skrevet 19. oktober 2011 Fine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. oktober 2011 #2902 Del Skrevet 20. oktober 2011 Så flott mage!! Nå husker jeg ikke om du har nevnt noe om bilstoler i farten, men apropos gode dealer, så får man akkurat NÅ MaxiCosi Cabriofix, med Easyfix-basen til kampanjepris hos Torshov Bilrekvisita, kr 2400,- Vår er allerede i boks - det var akkurat den vi skulle ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2011 #2903 Del Skrevet 20. oktober 2011 Fine, søte babymagen! Noe annet enn den stor badeballen jeg går rundt og bærer på om dagen Her fikk vi en kjempefin kommode hos svigers, også har vi kjøpt et brukt stellebord med innebygd badebalje i hardplast. Så fort vi fikk byttet ut den gamle, stygge og slitte stellematten som var på det, til en ny og finere en, så ble det veldig fint, faktisk. Og utrolig praktisk da det har hjul. Koster 999 nytt, men vi betalte bare 200 for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2904 Del Skrevet 20. oktober 2011 Fine, lille babykulen 16 uker Utstyrslisten ser veldig fin ut! Malmkommode med stellematte har vi også og Flexibath. Prøvde det for første gang i dag Gleder meg til at vi har flere ting klart, og regner med det blir en ordnings på det etter ul Fine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2905 Del Skrevet 20. oktober 2011 Så flott mage!! Nå husker jeg ikke om du har nevnt noe om bilstoler i farten, men apropos gode dealer, så får man akkurat NÅ MaxiCosi Cabriofix, med Easyfix-basen til kampanjepris hos Torshov Bilrekvisita, kr 2400,- Vår er allerede i boks - det var akkurat den vi skulle ha Det er den stolen jeg tror vi kommer til å gå for også. Må bare vente på at den kommer på tilbud her jeg bor eller at kusinen min sier at huner ferdig med sin slik at vi kan overta den til en grei pris Fine, søte babymagen! Noe annet enn den stor badeballen jeg går rundt og bærer på om dagen Her fikk vi en kjempefin kommode hos svigers, også har vi kjøpt et brukt stellebord med innebygd badebalje i hardplast. Så fort vi fikk byttet ut den gamle, stygge og slitte stellematten som var på det, til en ny og finere en, så ble det veldig fint, faktisk. Og utrolig praktisk da det har hjul. Koster 999 nytt, men vi betalte bare 200 for det! Mannen synes at Malmkommoden var helt grei, men at det gjenre hadde vært smartere å hatt noe på hjul slik at vi kunne prøvd å hatt den på badet i begynnelsen og trille den ut etterhvert som vi trenger mer plass. Kommer vi over noe rimelig på finn tror jeg vi gjør det, men vil gjerne ha Malmkommoden i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. oktober 2011 #2906 Del Skrevet 20. oktober 2011 Vi har Malmkommode på Fs soverom, til alle klærne hans, og en stellekommode på hjul på badet. I stellekommoden på badet har vi alt av bodyer og strømpiser og alt vi trenger av nødvendige ting som gulpekluter,vaskekluter og andre stelleting, mens alle de andre klærne hans er i Malmkommoden på rommet. Vi har denne, og den er veldig romslig; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10214557/ Fiiine magen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2011 #2907 Del Skrevet 20. oktober 2011 Kommode har man alltids bruk for! Er jo det som er så greit med å bare kjøpe kommode og ha stellematte oppå. Skjønner liksom ikke de som gidder å bruke 3000 på en stellekommode som er så massiv og diger, og som egentlig ikke blir så veldig fin når man er ferdig med stelleperioden og skal bruke den som vanlig kommode.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. oktober 2011 #2908 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg har ikke fått med meg at du er gravid jeg! Men gratulerer med 16 uker og 1 dag! Her har du fullt opp med å bestemme hva som skal kjøpes inn forstår jeg Mine erfaringer er som følger: *ammepute til 500 kr har jeg aldri brukt Bruker sofaputer * Stellematte fra babydan på vaskemaskinen på badet er jeg veldig fornøyd med. Den er jo også grei å flytte rundt der man måtte ønske å skifte også og bringe med på reise. *bilstoler er tunge! Ville ha sjekket ut vekten på alternativene, men de blir vel kanskje tunge uansett med baby i * billigste balje fra ikea så langt. Nå har lillemann snart vokst ut av den og det er tungt å helle ut vannet (ingen propp). Har notert meg flexibath'en. Høres smart ut at man kan legge den sammen * kluter og diverse: jeg kjøpte alt for mange og ulike typer. Bruker kun gassklut med gul kant på (tror jeg kjøpte de på sparkjøp... ) Disse er også i ferd med å bli sutteklut til lillemann http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_24/PID-532000(SparBase).aspx * Meitai fra ebay til 180 kr myyyyye brukt de første 8 ukene! Etter det begynte han å protestere for mye og likte ikke å froskestillingen. Kjøpte babybjørn bæresæle som han storkoser seg i nå Lykke til med innkjøpene og resten av graviditeten. Håper formen er fin Kulen din er jo bare kjempesøt Endret 20. oktober 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2909 Del Skrevet 20. oktober 2011 Vi har Malmkommode på Fs soverom, til alle klærne hans, og en stellekommode på hjul på badet. I stellekommoden på badet har vi alt av bodyer og strømpiser og alt vi trenger av nødvendige ting som gulpekluter,vaskekluter og andre stelleting, mens alle de andre klærne hans er i Malmkommoden på rommet. Vi har denne, og den er veldig romslig; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10214557/ Fiiine magen!! Det høres ut som en veldig smart løsning! Vi får vente med å bestemme oss for hvilken kommode vi går for til vi ser om vi får tak i et stellekommode vi kan ha på badet først Er veldig greit å ha bodyer og strømpebukser lett tilgjengelig for det er jo gjerne det som blir brukt mest i begynnelsen, og trenger man andre ting er det bare å finne det i den andre kommoden Veldig glad i magen min Kommode har man alltids bruk for! Er jo det som er så greit med å bare kjøpe kommode og ha stellematte oppå. Skjønner liksom ikke de som gidder å bruke 3000 på en stellekommode som er så massiv og diger, og som egentlig ikke blir så veldig fin når man er ferdig med stelleperioden og skal bruke den som vanlig kommode.. Skal ikke ha en kommode til mangfoldige tusen som ikke er brukenes etter stelleperioden. SÅ da går vi for billigere løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2910 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har ikke fått med meg at du er gravid jeg! Men gratulerer med 16 uker og 1 dag! Her har du fullt opp med å bestemme hva som skal kjøpes inn forstår jeg Mine erfaringer er som følger: *ammepute til 500 kr har jeg aldri brukt :roll : Bruker sofaputer : ) * Stellematte fra babydan på vaskemaskinen på badet er jeg veldig fornøyd med. Den er jo også grei å flytte rundt der man måtte ønske å skifte også og bringe med på reise. *bilstoler er tunge! Ville ha sjekket ut vekten på alternativene, men de blir vel kanskje tunge uansett med baby i * billigste balje fra ikea så langt. Nå har lillemann snart vokst ut av den og det er tungt å helle ut vannet (ingen propp). Har notert meg flexibath'en. Høres smart ut at man kan legge den sammen * kluter og diverse: jeg kjøpte alt for mange og ulike typer. Bruker kun gassklut med gul kant på (tror jeg kjøpte de på sparkjøp... ) Disse er også i ferd med å bli sutteklut til lillemann http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_24/PID-532000(SparBase).aspx * Meitai fra ebay til 180 kr myyyyye brukt de første 8 ukene! Etter det begynte han å protestere for mye og likte ikke å froskestillingen. Kjøpte babybjørn bæresæle som han storkoser seg i nå Lykke til med innkjøpene og resten av graviditeten. Håper formen er fin Kulen din er jo bare kjempesøt Tusen takk for det Line! Tar til meg erfaringene dine med stor iver Ammepute tror jeg ikke blir aktuelt her heller, har nok av andre puter å bruke Og badebaljen skal det være propp i slik at det blir litt lettere. Avtagbar stellematte skal vi ha slik at vi kan ta den med oss der det trengs. Og så skal jeg kjøpe inn litt og litt av kluter slik at vi ikke ender opp med for mange. Det er nok kjekt å ha et lite lager, så lenge det lageret ikke blir altfor stort Skal kikke på eBay etterhvert og finne mei tai og annet som kan være smart den første tiden Formen er varierende, men med flest gode dager kan jeg ikke klage Gleder meg stort til å faktisk kjøpe inn utstyret, må bare få ryddet ut av kassene som står på den lille soverommet først. Kulen er akkurat passe for nå, men gleder meg til den blir større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. oktober 2011 #2911 Del Skrevet 20. oktober 2011 Så fin magekul Den skal bli stooooor! Min lenke Bæreselen finnes i blå og rød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2912 Del Skrevet 20. oktober 2011 Så fin magekul Den skal bli stooooor! Min lenke Bæreselen finnes i blå og rød. Takk for det Gleder meg til det blir mer størrelse på den, men foreløpig er den ikke så verst heller Tak kfor linken Kan den brukes helt fra fødselen av eller er det greit å ha noe annet i den perioden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2011 #2913 Del Skrevet 21. oktober 2011 Den kan brukes fra fødselen, men da må du ha et spedbarnsinnlegg, kjøp ergo sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 #2914 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vi har brukt både MobyWrap og MeiTai, og av de to vil jeg vledig gjerne anbefale MobyWrap`en, synes lillemann satt mye bedre i den! I tillegg likte jeg veldig godt at den kan knytes på først, og at barnet puttes oppi etterpå. Og så kan man bare ta barnet inn og ut etter behov, mens sjalet fortsatt er knytt på. Når det gjelder "dagsoveplass", så har F brukt å sove på sofaen på ei dyne (vogndyna) når han sover inne. Nå har vi begynt med at han skal sove i senga si på dagtid, på soverommet. Men jeg synes det var veldig greit å ha ham i umiddelbar nærhet den første tiden. Størsteparten av tida har han sovet i vogna si eller oppå meg da (når han har sovnet under amming) .. Hadde ikke villet investere i ei dagvugge, man har jo ingen garanti for at den lille vil trives oppi der, og de er ganske dyre.. Et annet alternativ er kanskje å få lille til å sove i vonga, hvis dere har mulighet til å ha den rett utenfor på en veranda, eller inne i gangen eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. oktober 2011 #2915 Del Skrevet 21. oktober 2011 Så fin magkul!! ahh, så mye koselig du har foran deg Lurt å tenke på vekta til bilstolen ja Det blir tungt etterhvert! MaxiCosien er en av de letteste og vi er kjempefornøyde med den. Ellers vil jeg anbefale soveskinn i senga (lunt og antiseptisk og trenger ikke laken). Det tar vi med overalt vi skal på overnattingsbesøk også. Og Angelpack bæresele er superenkel og behagelig! Og kan brukes helt fra starten tror jeg. Og så er den pappavennlig Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 21. oktober 2011 #2916 Del Skrevet 21. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2917 Del Skrevet 21. oktober 2011 Den kan brukes fra fødselen, men da må du ha et spedbarnsinnlegg, kjøp ergo sitt. Da skal jeg undersøke den nærmere Vi har brukt både MobyWrap og MeiTai, og av de to vil jeg vledig gjerne anbefale MobyWrap`en, synes lillemann satt mye bedre i den! I tillegg likte jeg veldig godt at den kan knytes på først, og at barnet puttes oppi etterpå. Og så kan man bare ta barnet inn og ut etter behov, mens sjalet fortsatt er knytt på. Når det gjelder "dagsoveplass", så har F brukt å sove på sofaen på ei dyne (vogndyna) når han sover inne. Nå har vi begynt med at han skal sove i senga si på dagtid, på soverommet. Men jeg synes det var veldig greit å ha ham i umiddelbar nærhet den første tiden. Størsteparten av tida har han sovet i vogna si eller oppå meg da (når han har sovnet under amming) .. Hadde ikke villet investere i ei dagvugge, man har jo ingen garanti for at den lille vil trives oppi der, og de er ganske dyre.. Et annet alternativ er kanskje å få lille til å sove i vonga, hvis dere har mulighet til å ha den rett utenfor på en veranda, eller inne i gangen eller noe? Skal sjekke ut både MobyWrap og MeiTai Tenker at det ikke blir noe vugge for vår del, blir ikke brukt så lenge at det er verdt å bruke pengene på. Det å sove på sofaen kan bli aktuelt, så lenge kattene har lært seg å være ute til den tid Inngangen på huset vårt er i nederste etasje, så blir ikke til at vi drar den vognen opp og ned trappene tenker jeg. Men kusinen min snakket om at hun kanskej hadde noen vogner til overs, og da kan man jo bruke den på altanen oppe evt Må først sjekke hvilken vogn det evt er snakk om før vi bestemmer oss. Hvis ikke er det ihverfall godt at det er vippefunksjon på vognbagen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2918 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Så fin magkul!! ahh, så mye koselig du har foran deg Lurt å tenke på vekta til bilstolen ja Det blir tungt etterhvert! MaxiCosien er en av de letteste og vi er kjempefornøyde med den. Ellers vil jeg anbefale soveskinn i senga (lunt og antiseptisk og trenger ikke laken). Det tar vi med overalt vi skal på overnattingsbesøk også. Og Angelpack bæresele er superenkel og behagelig! Og kan brukes helt fra starten tror jeg. Og så er den pappavennlig Ha en fin dag! Takk for det, er veldig glad i kulen min Angående bilstol blir det MaxiCosi på oss Det har jeg vært sikker på siden jeg så den første gang Endten blir den kjøpt nye eller arvet av kusinen min Soveskinn skal jeg notere meg! Noe spesielt sted du vil anbefale og kjøpe det fra? Det må være praktisk å ta det med på overnattingsbesøk, slik at ikke alt blir fremmed for den lille Skal sjekke ut Angelpack! Håper du og Bolla får en fin dag også Endret 21. oktober 2011 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 21. oktober 2011 #2919 Del Skrevet 21. oktober 2011 Fine magehiet Elsket ammeputen jeg... Vi bruker den fortsatt (sydd nytt trekk så den matcher sofaputene), og kjøpte den vel for en 50-lapp også arvet vi en også 2 uker etter at småen ble født Leandervuggen selges av mange på finn.no (kjøpte min for 800 ) og synes den er sååå fin Vi likte også soveskinn, men når det var sommer svettet han så mye på grunn av det at vi måtte ta det bort (varm liten gutt), men det var veldig greit så lenge det varte og jeg klipte hull så nå er den i bruk i vognen istedet! Håper du og mannen har en herlig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. oktober 2011 #2920 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vi har hatt leandervugge vi også. Og vi har brukt den både stående helt i ro og hengende. Den er lun og fin og vi hadde i tillegg et håndkle rullet sammen som en pølse langs den ene siden for å gjøre det enda tettere. Med skinnet oppi var det jo som en myk klem! Vi kjøpte skinn på Nøstebarn. Jeg vil anbefale det største str XL)! For nå har vi det i sprinkelsenga og da er det litt knapt (strL). Man trenger jo svært skjelden vaske det og når man må putter du det bare i maskinen på ullprogram. (nb. ikke bruk Lano men sånn såpe beregnet på lanolinull!) Vi har brukt det året rundt og regulert med dyna i stede. Brukt bare trekket f eks. Jeg vil også ha soveskinn.. Om du kan ville jeg gått på en bærebutikk (i oslo finnes f eks Bæreglede) og prøvd de forskjellige seletypene. Det beste helt i starten er elastisk sjal føler jeg. Vi fikk låne et som vi brukte mye på sykehuset. Men etter vi kom hjem brukte vi bare angelpacken. Ha en fin fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå