Teriyaki Skrevet 18. oktober 2011 #2881 Del Skrevet 18. oktober 2011 Da vi har et smalt bad ser jeg for meg at det meste av stell og slik blir gjort inne på det som blir babyens soverom med tid og stunder. Tenker at finner ejg en vanlig kommode jeg bare setter en stellematte oppå så burde det egentlig holde i massevis, og så er det jo da bare å sette oppå badebaljen når den skal brukes, evt gå ut på baderomsgulvet og bruke det der når det er muligheter for det også Vil nødig ende opp med mye unødveninge ting, så håper jeg klarer å komme frem til løsninger vi kan benytte oss av en periode, slik ar det ikke virker bortkastet Har kikket på Stokke sin Tripp trapp stol og det Newborn setet man kan få kjøpt til denne. Det virker jo veldig smart, og jeg har velgi lyst til at den lille skal få seg en trpp trapp stol. Men så var det dette med om det er verdt pengene eøøer om vi kan klare oss med noe til en mye lavere pris? BLir jo fort over 2500 for stolen og det setet Men så har man jo i gjengjeld stolen så lenge den holder seg sammen, og det blir nok en gooood stund fremover Hehe, ja var ikke reklamen til disse tripptrappstolen at de vokser med barnet og varer hele livet ut? Var en bildeserie hvor første bildet var av nyfødt, og siste bildet var en voksen mann Ser dere har vogn..Dere gikk for Edge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. oktober 2011 #2882 Del Skrevet 18. oktober 2011 Tror ikke jeg ville satsa på å bære badebalja inn til stellekommoden altså. For det første blir det fort veldig høyt, for det andre veldig tungt å bære. Da ville jeg heller satsa på f.eks et Flexibath, dvs et sammenleggbart badekar (skriver på mobilen, ergo ingen link). Vi har ca verdens minste bad, og er kjempefornøyde med det badekaret og bruker det fremdeles. Av andre ting vi hadde god bruk for i starten kan jeg nevne ammemadrass, bæretøy og brystpumpe. Sistnevnte kjøpte jeg riktignok ikke før jeg visste at jeg trengte den, men hadde bestemt meg på forhånd for hvilken jeg skulle ha, sånn at han godeste kunne fikse det den dagen vi kom hjem fra sykehuset Så gøy med utstyrslister! Lurt å starte planlegginga tidlig, så man har sjansen til å sjekke priser og gjøre noen kupp. Vi har forresten også kommode med stellematte oppå, og den står inne på rommet vårt. Funker kjempefint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #2883 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hehe, ja var ikke reklamen til disse tripptrappstolen at de vokser med barnet og varer hele livet ut? Var en bildeserie hvor første bildet var av nyfødt, og siste bildet var en voksen mann Ser dere har vogn..Dere gikk for Edge? er den reklamen jeg har hengt meg litt opp i om dagen Får se hva vi ender opp med, har nok av tid enda Vi går for Edge ja, må bare bestemme oss helt for understellet og fargen og så er vi klar Usikker på hva osm kan være best av sånn knekk-håndtak og sånn teleskop, men tror vi har kommet frem til at vi går for knekk-håndtak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #2884 Del Skrevet 18. oktober 2011 Tror ikke jeg ville satsa på å bære badebalja inn til stellekommoden altså. For det første blir det fort veldig høyt, for det andre veldig tungt å bære. Da ville jeg heller satsa på f.eks et Flexibath, dvs et sammenleggbart badekar (skriver på mobilen, ergo ingen link). Vi har ca verdens minste bad, og er kjempefornøyde med det badekaret og bruker det fremdeles. Av andre ting vi hadde god bruk for i starten kan jeg nevne ammemadrass, bæretøy og brystpumpe. Sistnevnte kjøpte jeg riktignok ikke før jeg visste at jeg trengte den, men hadde bestemt meg på forhånd for hvilken jeg skulle ha, sånn at han godeste kunne fikse det den dagen vi kom hjem fra sykehuset Så gøy med utstyrslister! Lurt å starte planlegginga tidlig, så man har sjansen til å sjekke priser og gjøre noen kupp. Vi har forresten også kommode med stellematte oppå, og den står inne på rommet vårt. Funker kjempefint Vekten, det har jeg jo ikke tenkt på i det hele tatt Har kikket på Flexibath og må si jeg liker det utrolig godt, og det skulle vi klart å få brukt på det lille badet vårt også Har kikket litt på ammemadrass også, og ser at det kan være utrolig smart Så skal tråle rundt på finn for å se om jeg finner en der Eller er det slik med ammemadrassen som vanlig madrass at den bør kjøpes ny? Bæretøy skal jeg ha så fort jeg klarer å finne ut hvilket som passer meg best Babybjørn vil jeg holde meg unna, og med så mange flotte alternativer så skal jeg klare å finne et uten å måtte gå for BB. Sitter å sjekker opp de ulike typene brystpumpe også, for kan være veldig smart å ha det hvis behovet melder seg Siden den lille skal sove på vårt soverom den første tiden kan det gjerne være greit å ha kommode og stellematte der inne også? Så slipper vi å springe fra rom til rom på nattestid? Får tenke litt mer på det og se hva vi har plass til der inne når vi kommer så langt. Føler jeg snubler nok som det er, og da er det bare sengen som står i veien Utstyrsliste er kjempeartig Regner med at mye av det vi kjøper blir kjøpt på januarsalget og andre salg som kommer fremover. Bare vi får bestilt vognen før jul så kan jeg slappe mer av og nyte de andre innkjøpene etterhvert som vi kommer så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. oktober 2011 #2885 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så gøy med ustyrsliste, selv om du mangler en del enda Jeg skal ikke si noe...Jeg har vel ca....ingenting selv. hehe... Vi er så heldige at svigers handler vogn til oss. Det er utrolig snilt gjort! Så der sparer vi oss for noen lapper gitt... Har ikke undersøkt så mye annet, men har du god peiling på vogner eller? Noen å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 19. oktober 2011 #2886 Del Skrevet 19. oktober 2011 Ellers er badebaljen fra Europris (med propp i bunnen, uvurderlig) til 79,- et godt kjøp Jeg ville nok ikke hatt stellerom/matte/kommode der dere sover. Viktig å ha "soner" for barnet også, og å skifte en stinkebleie mens en av dere sover er nok ikke det lureste for søvnene Det er også sjeldent de trengs å skiftes på i løpet av natten (sykdom og i begynnelsen før de har kommet i nattemodus). Ammemadrassen kan jo vaskes i vaskemaskin, og da forsvinner faren, men den er vel kanskje ikke så dyr ny? Fikk aldri bruk for en slik, men ammepute var veldig kjekt! Vi elsket® Leandervuggen, og også Tripp Trapp stolen, men det var en slik ting vi heller ønsket oss til navnedagen/ett-årsdagen. En enkel vippestol kan være grei å ha å plassere minsten i mens man dusjer/går på do eller begynner med fast føde Mange slapper også av under vippingen selv om man selvfølgelig ikke skal bruke det over lengre tid Du som er så flink med håndarbeid må jo sy din egen Mei Tai! Brukte bare det de første 2 månedene, før vi gikk over på Butterfly Beco Og et godt tips, Barnas Hus pleier å ha fantastiske bilsetetilbud i julekalenderen sin, og også stellebord, vippestol, seng, madrass, ja egentlig mye! Så jeg ville hevet meg over det i desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. oktober 2011 #2887 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Har omsider fått utstyrsliste vi også. Om du kikker på Barnas Hus og Babyshop sine nettsider tror jeg det ligger utkast til lister der. Og googler du litt, finner du masse fine lister du kan kopiere. Lista blir fort lang når man skriver opp alt av småting (termomter, sinksalve, kluter, ammeinnlegg, smokk, sokker, bleier, +++++). Blir lett fokus på de store tingene som vogn og bilstol etc i starten. Vi har kjøpt oss Flexibath - den var litt billigere i Sverige, så tok med oss en på forrige visit. Ser veldig kjekk ut - den har propp i bunn, og proppen skifter farge når tempen på vannet er riktig. Og genialt at den kan brettes sammen Ammemadrass virker også lurt, men nå har vi jo kjøpt en sånn BedsideCrib, så da prøver vi uten ammemadrass først, og så kan vi heller kjøpe ved behov. Lurer litt på en sånn Babybjörn-sele her og, men tenkte først og kjøpe et elastisk bæresjal. Håper jeg klarer å knyte bare - redd jeg skal kløne litt, så jeg ikke stoler på at det holder Og vogn da - vi skal også ha Edge! Med vippe-håndtak, ikke teleskap. Passet best for oss, og da ble også understellet mye smalere, og med metallkurv. Vi går for kjedelig svart - er ikke så modige av oss Av stellebord har vi blitt frarådet de med balje innebygd, fordi det fort kan lekke nedover i kommoden. Vi skal ha et enkelt stellebord fra Brio, der man kan stelle med lille mot seg, i stedet for sideveis, og med en skuff øverst, og to åpne hyller under Enkelt og greit! Blir spennende å følge innkjøpene deres Endret 19. oktober 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. oktober 2011 #2888 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så gøy med utstyrsliste Legger med en link til min utstyrsliste med ting som var klart til lillegull kom, kanskje får du noen nyttige tips der http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=504816&view=findpost&p=9103278 Finfin dag til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #2889 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så gøy med ustyrsliste, selv om du mangler en del enda Jeg skal ikke si noe...Jeg har vel ca....ingenting selv. hehe... Vi er så heldige at svigers handler vogn til oss. Det er utrolig snilt gjort! Så der sparer vi oss for noen lapper gitt... Har ikke undersøkt så mye annet, men har du god peiling på vogner eller? Noen å anbefale? Har funnet ut at det bare er å hoppe i det, så får se om den ikke fyller seg mer opp etterhvert Svigers handler vognen til oss også, så er utrolig glade for det Har ikke så veldig peiling på vogn, men denne siden hjalp meg litt når jeg stod fast. Greit å vite forskjellen på de ulike vognene før en begynner å kikke Fant ut at duo vogn er det som passer oss best, da en ikke trenger å trille rundt på stportsvogndelen mens man bruker bagen noe som gjør at vognen blir lettere. Kikket på nettsiden til ulike vognprodusenter og fant ut at de vognene jeg falt mest for var Emmaljunga sine. Så når mannen ble med på vogntitting ga jeg han ikke noe annet valg enn å se på de modellene fra Emmaljunga som jeg likte og så fant vi en vi begge synes passer oss Det er bare å begynne å kikke på de ulike vognene tidlig og sett gjerne opp en sjekkliste for hva som er viktig for dere og ikke, og så finner dere nok en vogn som passer dere om ikke så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #2890 Del Skrevet 19. oktober 2011 Ellers er badebaljen fra Europris (med propp i bunnen, uvurderlig) til 79,- et godt kjøp Jeg ville nok ikke hatt stellerom/matte/kommode der dere sover. Viktig å ha "soner" for barnet også, og å skifte en stinkebleie mens en av dere sover er nok ikke det lureste for søvnene Det er også sjeldent de trengs å skiftes på i løpet av natten (sykdom og i begynnelsen før de har kommet i nattemodus). Ammemadrassen kan jo vaskes i vaskemaskin, og da forsvinner faren, men den er vel kanskje ikke så dyr ny? Fikk aldri bruk for en slik, men ammepute var veldig kjekt! Vi elsket® Leandervuggen, og også Tripp Trapp stolen, men det var en slik ting vi heller ønsket oss til navnedagen/ett-årsdagen. En enkel vippestol kan være grei å ha å plassere minsten i mens man dusjer/går på do eller begynner med fast føde Mange slapper også av under vippingen selv om man selvfølgelig ikke skal bruke det over lengre tid Du som er så flink med håndarbeid må jo sy din egen Mei Tai! Brukte bare det de første 2 månedene, før vi gikk over på Butterfly Beco Og et godt tips, Barnas Hus pleier å ha fantastiske bilsetetilbud i julekalenderen sin, og også stellebord, vippestol, seng, madrass, ja egentlig mye! Så jeg ville hevet meg over det i desember Propp i bunnen skal badebaljen ha uansett hvilken vi går for, for det er jo utrolig praktisk! Søstrene mine hadde ikke det, og de slet med badebaljen etter den lille hadde badet for de fikk ikke hveltet den for å tømme den Ser den med egne soner for babyen også, så da blir det stellekommode på soverommet h*n skal inn på etterhvert Ammemadrassen kan jeg jo også vente med til jeg ser om behovet for en slik er der eller ikke, med mindre jeg kommer over et svært godt tilbud først God ide å øsnke seg Tripp trapp stol til dåp/navnefest Det får vi også gjøre, slik at det er litt penger å spare Og en slik vippestol er nok uvurderlig når man trenger hendene frie et øyeblikk Har lurt på det å sy mei tai selv, men jeg og symaskinen er ikke venner. Pappa er den eneste som kan bruke den av han og mamma, men tviler på at han gidder å sitte seg ned med det Men farmoren min kan jeg prve å høre med, hun var veldig flink før så kanskje det er håp enda Skal sjekke ut julekalenderen til Barnas hus når den kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #2891 Del Skrevet 19. oktober 2011 Har omsider fått utstyrsliste vi også. Om du kikker på Barnas Hus og Babyshop sine nettsider tror jeg det ligger utkast til lister der. Og googler du litt, finner du masse fine lister du kan kopiere. Lista blir fort lang når man skriver opp alt av småting (termomter, sinksalve, kluter, ammeinnlegg, smokk, sokker, bleier, +++++). Blir lett fokus på de store tingene som vogn og bilstol etc i starten. Vi har kjøpt oss Flexibath - den var litt billigere i Sverige, så tok med oss en på forrige visit. Ser veldig kjekk ut - den har propp i bunn, og proppen skifter farge når tempen på vannet er riktig. Og genialt at den kan brettes sammen Ammemadrass virker også lurt, men nå har vi jo kjøpt en sånn BedsideCrib, så da prøver vi uten ammemadrass først, og så kan vi heller kjøpe ved behov. Lurer litt på en sånn Babybjörn-sele her og, men tenkte først og kjøpe et elastisk bæresjal. Håper jeg klarer å knyte bare - redd jeg skal kløne litt, så jeg ikke stoler på at det holder Og vogn da - vi skal også ha Edge! Med vippe-håndtak, ikke teleskap. Passet best for oss, og da ble også understellet mye smalere, og med metallkurv. Vi går for kjedelig svart - er ikke så modige av oss Av stellebord har vi blitt frarådet de med balje innebygd, fordi det fort kan lekke nedover i kommoden. Vi skal ha et enkelt stellebord fra Brio, der man kan stelle med lille mot seg, i stedet for sideveis, og med en skuff øverst, og to åpne hyller under Enkelt og greit! Blir spennende å følge innkjøpene deres Skal sjekke ut de nettsidene for å se om det finnes en liste jeg kan bruke der. Alle disse småtingene man får kjøpt på apoteket venter jeg med til de største tingene er kommet på plass, for ellers blir listen så fryktelig lang som du sier, og da blir mannen så lang i masken Lurer på om det ikke blir et slik Flexibath for vår del også, så får se om det blir en tur til Sverige på oss slik at vi får sett hva som finnes der også Bedside Crib virker veldig smart Tror det blir sprinkelseng på min side av sengen som senere blir flyttet over til barnerommet. For å gjøre det smalere for babyen kan en vel også bruke vognbagen den første stunden, evt bygge rundt med helsetepper og slikt Har kikket på de elastiske sjalene og det finnes jo så utrolig mange å velge mellom! Men man finner nok ut i den jungelen også, når man kommer seg gjennom vognjungelen Tror vi ender opp med samme understell som dere, det virker så mye mer praktisk enn de andre typene Vi må bare sjekke at det er plass nok i bagasjerommet på bilen Har sett på det samme stellebordet som dere skal ha, og det virker veldig praktisk. Får se hva vi kjøper når vi kommer sålangt, er nok av muligheter å velge mellom ihvertfall så noe skal vi få tak i Blir spennende å føge deres innkjøp videre også! Så gøy med utstyrsliste Legger med en link til min utstyrsliste med ting som var klart til lillegull kom, kanskje får du noen nyttige tips der http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=504816&view=findpost&p=9103278 Finfin dag til dere Skal kikke på utstyrslisten din, får helt sikkert noen tips der! Håper dere får en flott dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. oktober 2011 #2892 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så gøy med utstyrsplanlegging Vi har Malm-kommode fra IKEA med stellepute oppå. Har en enkel badebalje som vi har hatt oppå innimellom, men det er litt tungt ja Ble etterhvert bading på gulvet for han sprutet sånn, og kommoden tålte vann dårlig. Angret litt på at jeg ikke kjøpte flexibath, er så greit at den kan slås sammen. Ang bæresele så har vi hatt "Ergo", den er veldig fin! Men jeg kjøpte en fra eBay da, som ikke var den originale Ergo, men helt lik Kostet ca 120 kr. Kan lete opp link til deg hvis du vil ha Ammemadrass hadde ikke jeg hatt noe behov for, så ikke poenget med en slik, men har hørt at folk har skrytt veldig av den. Men jeg kunne tenkt meg en sånn hengevugge til nestemann! Det er mye tilbud, så lurt å være tidlig ute, og planlegge. Vi har kjøpt nesten alt på salg eller brukt Barna Hus har tilbud på maxi cosi cabriofix med base, et par ganger i året. Da får du den til ca 2400. Det er billig! Lindex har også veldig mye salg, ofte 70 %. Har vært mange runder på Lindex og kjøpt fulle poser i løpet av graviditeten og Goffels første år. Ammepute var en slik ting som var helt unødvendig for meg, det var 3-400 bortkastede kroner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #2893 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så gøy med utstyrsplanlegging Vi har Malm-kommode fra IKEA med stellepute oppå. Har en enkel badebalje som vi har hatt oppå innimellom, men det er litt tungt ja Ble etterhvert bading på gulvet for han sprutet sånn, og kommoden tålte vann dårlig. Angret litt på at jeg ikke kjøpte flexibath, er så greit at den kan slås sammen. Ang bæresele så har vi hatt "Ergo", den er veldig fin! Men jeg kjøpte en fra eBay da, som ikke var den originale Ergo, men helt lik Kostet ca 120 kr. Kan lete opp link til deg hvis du vil ha Ammemadrass hadde ikke jeg hatt noe behov for, så ikke poenget med en slik, men har hørt at folk har skrytt veldig av den. Men jeg kunne tenkt meg en sånn hengevugge til nestemann! Det er mye tilbud, så lurt å være tidlig ute, og planlegge. Vi har kjøpt nesten alt på salg eller brukt Barna Hus har tilbud på maxi cosi cabriofix med base, et par ganger i året. Da får du den til ca 2400. Det er billig! Lindex har også veldig mye salg, ofte 70 %. Har vært mange runder på Lindex og kjøpt fulle poser i løpet av graviditeten og Goffels første år. Ammepute var en slik ting som var helt unødvendig for meg, det var 3-400 bortkastede kroner Har lurt på en Malm kommode selv, så tror vi går for det med en stellepute oppå. Og så blir det bading i en LFexibath på baderomsgulvet 120 kr var jo ingenting! Hvis du vil lete opp linken tar jeg gjerne imot Da er det ikke mye penger som blir sløst bort hvis det ikke skulle falle i smak hos den lille, selv om det nok er tvilsomt Lurer veldig på hva vi skal gjøre med soveplass på dagtid. Til å begynne med vil jeg ikke ha den lille i sengen tror jeg, for det er i en annen etasje og tror det kan være greit for mammahjertet å ha babyen nærmere enn det Men hva vi kan ha i stedet for aner jeg ikke Regner med at vi skal prøve å få kjøpt de fleste tingene på salg og brukt her også. 2400 kr for bilsete og base var ikke mye, så skal holde øynene åpne Skal prøve å sette opp en liste over hvilke ting jeg har klart for meg at vi skal ha, slik at jeg har det nedskrevet et sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #2894 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Da er det bare å begynne å få en oversikt over hvilke ting vi trenger til den lille slik at vi får kjøpt inn etterhvert som vi kommer over gode kjøp Utstyrsliste Vogn – Emmaljunga Ede Duo i fargen PP Black. Stellebag – Klarer ikke å bestemme meg Stellebord – Gulliver fra IKEA Stellematte – Badebalje – Går for balje og sete man kan ha oppi fra Biltema tenker jeg Babygym - Lurer på Lamaze sin men klarer ikke å bestemme meg Seng – Gulliver sprinkelseng fra IKEA Til vognen – lammeskinn og dyne i den minste størrelsen + sengesett (minst to sett). Et tisselaken er vel gjerne smart også? Til sengen - dyne i medium størrelse, sengesett (minst to sett) og et tisselaken Babycall– Lurer på en fra SuperNOVA Kommode– Har kjøpt en stor og flott Malm-kommode i hvitt Av klær vi har så langt har vi litt i de minste størrelsene, men er usikker på om det er nok. Får kjøpe mer etterhvert som det nærmer seg tenker jeg. Bæretøy som jeg skal sjekke mer ut: Ergo, MobyWrap, MeiTai og Angelpack Har også lyst å kjøpe en babybok som jeg kan skrive i til den lille, og har da sett på Den beste boken om meg. Synes den ser så flott ut Endret 16. januar 2012 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. oktober 2011 #2895 Del Skrevet 19. oktober 2011 Vi skal kjøpe Gulliver på IKEA som sprinkelseng Den er billig, kan justeres i to høyder, og en side kan tas av - hvilket virker kjekt! Babybok har jeg helt glemt! Godt du skrev det - det må med på lista vår. Hadde det når jeg var liten, og synes fremdeles det er moro å kikke i den Og gode tips om julekalender og kampanjer på Barnas Hus Vi så at det var bilstoldager i juni, men da var jeg jo omtrent 5 uker på vei, så ble ikke akkurat noe kjøp da. Håper det kan dukke opp noe før jul i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. oktober 2011 #2896 Del Skrevet 19. oktober 2011 Vi skal kjøpe Gulliver på IKEA som sprinkelseng Den er billig, kan justeres i to høyder, og en side kan tas av - hvilket virker kjekt! Vi har denne sengen, og har tatt av den ene siden --- veeldig kjekt på natta når lilleman skal ha mat, jeg bare flytter han fram og tilbake, og slipper å stå opp av senga! Også kjekt når han trenger litt trøst/smokk --------- Vi vurderte også å ha en Malmkommode med matte oppå som stellebord på Fs rom. Er i dag glad for at vi gikk for å kjøpe et stellebord på hjul til å ha på badet. Kjøpte det på finn til 400 kroner, og det vari veldig god stand. Nå kommer det selvfølgelig an på hva du ønsker å stelle "med" -- vi bruker kun våtservietter i nødstilfeller (les, ute på tur), og ellers skyller jeg ham i vasken eller vasker med tørrservietter med vann på, så jeg er avhengig av å ha vann i nærheten.I tillegg synes jeg det er fint å bade ham i baljen som er under, for er så vanvittig tungvint å sitte på gulvet synes jeg. Men vi har en badebalje fra Ikea, som vi kommer til å begynne å bruke etterhvert, når F blir større, og sprellus Ellers så anbefaler jeg å følge litt med på finn.no altså, jeg har kjøpt både sjal, stellekommode og vognpose på finn til en billig penge, og alt har vært så godt som nytt Jeg brukte ammeputa en del i begynnelsen, men nå husker jeg ikke sist jeg brukte den, nå funker det like godt med vanlige sofaputer. MEn jeg synes den var fin å ha i begynnelsen når det amminga ikke var heelt på stell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #2897 Del Skrevet 19. oktober 2011 Vi skal kjøpe Gulliver på IKEA som sprinkelseng Den er billig, kan justeres i to høyder, og en side kan tas av - hvilket virker kjekt! Babybok har jeg helt glemt! Godt du skrev det - det må med på lista vår. Hadde det når jeg var liten, og synes fremdeles det er moro å kikke i den Og gode tips om julekalender og kampanjer på Barnas Hus Vi så at det var bilstoldager i juni, men da var jeg jo omtrent 5 uker på vei, så ble ikke akkurat noe kjøp da. Håper det kan dukke opp noe før jul i stedet Sengen virker kjempepraktisk, så det blir nok den vi går for også Husker babyboken mamma skrev til meg og broren min. Merker at det ikke var like lett å sette seg ned og skrive i den, for det begynner veldig bra og så dabber det av Så skal gjøre mitt beste for å fylle boken så godt ut som jeg kan Var gjerne litt tidlig å kjøpe når man var fem uker på vei, men det kommer nok en sjanse igjen om ikke lenge skal du se Vi har denne sengen, og har tatt av den ene siden --- veeldig kjekt på natta når lilleman skal ha mat, jeg bare flytter han fram og tilbake, og slipper å stå opp av senga! Også kjekt når han trenger litt trøst/smokk --------- Vi vurderte også å ha en Malmkommode med matte oppå som stellebord på Fs rom. Er i dag glad for at vi gikk for å kjøpe et stellebord på hjul til å ha på badet. Kjøpte det på finn til 400 kroner, og det vari veldig god stand. Nå kommer det selvfølgelig an på hva du ønsker å stelle "med" -- vi bruker kun våtservietter i nødstilfeller (les, ute på tur), og ellers skyller jeg ham i vasken eller vasker med tørrservietter med vann på, så jeg er avhengig av å ha vann i nærheten.I tillegg synes jeg det er fint å bade ham i baljen som er under, for er så vanvittig tungvint å sitte på gulvet synes jeg. Men vi har en badebalje fra Ikea, som vi kommer til å begynne å bruke etterhvert, når F blir større, og sprellus Ellers så anbefaler jeg å følge litt med på finn.no altså, jeg har kjøpt både sjal, stellekommode og vognpose på finn til en billig penge, og alt har vært så godt som nytt Jeg brukte ammeputa en del i begynnelsen, men nå husker jeg ikke sist jeg brukte den, nå funker det like godt med vanlige sofaputer. MEn jeg synes den var fin å ha i begynnelsen når det amminga ikke var heelt på stell! Blir bare mer og mer sikker på at det er sengen som passer for oss, så skal stryke ut den andre med en gang Kan tenkemeg det er praktisk å ha vann tilgjengelig når man skal stelle, men siden vi ikke har særlig plass på badet får vi ta turen innom der når det er nødvendig. Ellers tenker jeg å forhåndsvæte disse mesoftene man får kjøpt på apoteket og ha i en ziplockpose eller lufttett boks slik at vi slipper å bruke våtservietter. Tenker å ha med dette når vi skal ut på tur også, men kjøper nok sikkert en pakke våtservietter jeg kan ha hvis det skulle være krise Koser meg veldig med å kikke på finn, så satser på at jeg ramler over noen gode kjøp der I forhold til ammepute kommer jeg til å prøve å klare meg ute, og skulle behovet dukke opp får mannen dra ut og kjøpe Nå sitter jeg med matematikkboken min og prøver å få gjort litt slik at jeg kan slappe godt av på sofaen resten av kvelden. Men kjenner at jeg snart skal ha mat i kroppen, så får se hvor mye jeg får gjort før kjøkkenet roper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #2898 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) 16 uker! Glemte nesten at jeg er 16 uker på vei i dag! Jaja, bedre sent enn aldri Har prøvd meg på mitt første magebilde, men det var ikke bare bare. Rekker ikke opp til speilet på badet, og speilet i gangen er ikke helt rent. Men klarte å få et noenlunde greit bilde tror jeg Endret 19. oktober 2011 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 19. oktober 2011 #2899 Del Skrevet 19. oktober 2011 Fine, lille babykulen 16 uker Utstyrslisten ser veldig fin ut! Malmkommode med stellematte har vi også og Flexibath. Prøvde det for første gang i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 19. oktober 2011 #2900 Del Skrevet 19. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå