Småkjekset Skrevet 1. september 2011 Forfatter #2581 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg mannen har snakket en del om hva vi skal gjøre nå, da en hverdag uten katt ikke er noe for oss. Så da sitter vi i det stille og sjekker ut Dyrebeskyttelsen sine nettsider og ser på kattungene de har der Men så kommer spørsmålet; hvor lenge skal/må/bør en vente før en kan gå til det skrittet å hente inn en ny katt? Skulle det skje et mirakel og hun kom hjem igjen etter noen uker/måneder så er det ikke noe i verden vi hadde blitt gladere for. Men det er vel gjerne bare å forberede seg på at dette nok ikke kommer til å skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 1. september 2011 #2582 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Bare innom og leser litt Du hadde visst falt ut fra mine innlegg. Men godt å se at alt fortsatt er bra med deg og lille smulen Utrolig trist å høre om katten din! Vi blir desverre nødt til å gi bort katten vår, fordi det passer veldig dårlig med katt her vi har flyttet nå.. Men syns det er utrolig trist, han er jo en del av familien..(Så hvis du er interessert så si ifra.. ) Ha en fortsatt fin torsdag Endret 1. september 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 1. september 2011 #2583 Del Skrevet 1. september 2011 uffda, er leit med de dyra, man blir jo så veldig glad i dem også. Synes ikke det er noe påkrevd "venteperiode" mellom jeg. Føler man at man har kapasitet og ork til et nytt dyr så er det ikke noe i veien for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 1. september 2011 #2584 Del Skrevet 1. september 2011 Huff, ikke morsomt når sånt skjer med de kjære firbeinte.. Synes dere skal gå for en ny pus jeg, to stk gjør ikke noen stor skade dersom "gamlepusen" skulle dukke opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. september 2011 #2585 Del Skrevet 1. september 2011 uff skjønner deg, vi hadde jo kattungen(i grunn voksen da) av mammapusen vår, hun var veldig god å ha for å trøste seg oppi at mammapus var blitt påkjørt. Ingen kan erstatte pusen deres, men gleden av en liten kattunge er stor så hvis dere føler det passer nå oppi det ville jeg gjort det. Da får også kattungen litt tid før nye sjefen(babisen) tar in hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. september 2011 #2586 Del Skrevet 1. september 2011 Åh, så trist og tragisk at pusen deres er borte/påkjørt! Jeg har aldri hatt katt, men har hatt, og har hund, så jeg vet akkurat hvordan du har det. Vil tro man blir like glad i en katt? I alle fall så døde min lille "gullsi" (Ziko var det ekte navnet hans), veldig dramatisk og mildt sagt traumatiserende for min egen del, for nesten et år siden da han bare var 2,5 år. Vetrinærene klarte ikke en gang å finne noe vettugt fra obduksjonen, annet enn at de aaaldri hatt sett noe sånt i hele nordland før. Det var helt grusomt, rett og slett. Skrek hele den dagen, og gråt med jevne mellomrom lenge etterpå. Men allerede en uke etter at han døde, så hadde vi "bestilt" oss ny hund. Vi viste med oss selv at vi ikke ønsket en tilværelse uten hund, og "min" hund bor jo hos mamma. Så selv om i alle fall jeg slet med dårlig samvittighet ovenfor gullsi, så var det det riktige valget for oss. Og det er ikke snakk om en erstatning, så ikke ha dårlig samvittighet hvis dere skaffer dere katt nå. Jeg tenker fortsatt på han hver eneste dag, og sliter faktisk enda litt med å akseptere at han er borte, men det har hjulpet veldig å få Balder, da. Og han er en kjempeflott hund jeg ikke ville vært foruten, så.. Utrolig hvor sterkt knyttet man blir til disse dyrene. Men det må jeg si, hvis jeg hadde kjørt på en katt, så hadde jeg tatt den med til vetrinær eller politi slik at man kunne sjekke om den hadde chip. Skjønner ikke de som bare kjører videre.. Uken før vår egen hund døde, så kjørte faktisk kjæresten min en katt til vetrinæren som hadde blitt påkjørt av ei dame som var så skjelven etter opplevelsen at han tilbudde seg å ta den, men den døde dessverre på vei til veterinærkontoret. "Ironisk" nok så døde vår egen hund også i bilen, rett før vi var framme hos vetrinæren. Men nå snakker jeg meg totalt bort Men som sagt, jeg vet akkurat hvordan dere har det.. :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. september 2011 Forfatter #2587 Del Skrevet 3. september 2011 Bare innom og leser litt Du hadde visst falt ut fra mine innlegg. Men godt å se at alt fortsatt er bra med deg og lille smulen Utrolig trist å høre om katten din! Vi blir desverre nødt til å gi bort katten vår, fordi det passer veldig dårlig med katt her vi har flyttet nå.. Men syns det er utrolig trist, han er jo en del av familien..(Så hvis du er interessert så si ifra.. ) Ha en fortsatt fin torsdag Hadde dere bodd nærmere hadde jeg absolutt vurdert det Men mannen har helst lyst på en kattunge, slik at han kan forme den slik som han vil. Greit å prøve seg før babyen kommer uffda, er leit med de dyra, man blir jo så veldig glad i dem også. Synes ikke det er noe påkrevd "venteperiode" mellom jeg. Føler man at man har kapasitet og ork til et nytt dyr så er det ikke noe i veien for det. Jo mer vi tenker på det, jo mer lyst har vi å dra og hente oss en ny katt nå. Håper vi får kommet innom en tur i helgen, slik at vi kan bli godkjent Huff, ikke morsomt når sånt skjer med de kjære firbeinte.. Synes dere skal gå for en ny pus jeg, to stk gjør ikke noen stor skade dersom "gamlepusen" skulle dukke opp igjen. Det er det vi tenker også - skulle pusen vår dukke opp igjen kan vi fint ha to stykker uff skjønner deg, vi hadde jo kattungen(i grunn voksen da) av mammapusen vår, hun var veldig god å ha for å trøste seg oppi at mammapus var blitt påkjørt. Ingen kan erstatte pusen deres, men gleden av en liten kattunge er stor så hvis dere føler det passer nå oppi det ville jeg gjort det. Da får også kattungen litt tid før nye sjefen(babisen) tar in hus Det er jo også veldig greit, at nye pusen blir vant til oss og hvordan ting blir her etterhvert som huset blir klargjort for en liten baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. september 2011 Forfatter #2588 Del Skrevet 3. september 2011 Åh, så trist og tragisk at pusen deres er borte/påkjørt! Jeg har aldri hatt katt, men har hatt, og har hund, så jeg vet akkurat hvordan du har det. Vil tro man blir like glad i en katt? I alle fall så døde min lille "gullsi" (Ziko var det ekte navnet hans), veldig dramatisk og mildt sagt traumatiserende for min egen del, for nesten et år siden da han bare var 2,5 år. Vetrinærene klarte ikke en gang å finne noe vettugt fra obduksjonen, annet enn at de aaaldri hatt sett noe sånt i hele nordland før. Det var helt grusomt, rett og slett. Skrek hele den dagen, og gråt med jevne mellomrom lenge etterpå. Men allerede en uke etter at han døde, så hadde vi "bestilt" oss ny hund. Vi viste med oss selv at vi ikke ønsket en tilværelse uten hund, og "min" hund bor jo hos mamma. Så selv om i alle fall jeg slet med dårlig samvittighet ovenfor gullsi, så var det det riktige valget for oss. Og det er ikke snakk om en erstatning, så ikke ha dårlig samvittighet hvis dere skaffer dere katt nå. Jeg tenker fortsatt på han hver eneste dag, og sliter faktisk enda litt med å akseptere at han er borte, men det har hjulpet veldig å få Balder, da. Og han er en kjempeflott hund jeg ikke ville vært foruten, så.. Utrolig hvor sterkt knyttet man blir til disse dyrene. Men det må jeg si, hvis jeg hadde kjørt på en katt, så hadde jeg tatt den med til vetrinær eller politi slik at man kunne sjekke om den hadde chip. Skjønner ikke de som bare kjører videre.. Uken før vår egen hund døde, så kjørte faktisk kjæresten min en katt til vetrinæren som hadde blitt påkjørt av ei dame som var så skjelven etter opplevelsen at han tilbudde seg å ta den, men den døde dessverre på vei til veterinærkontoret. "Ironisk" nok så døde vår egen hund også i bilen, rett før vi var framme hos vetrinæren. Men nå snakker jeg meg totalt bort Men som sagt, jeg vet akkurat hvordan dere har det.. :klemmer: Det er virkelig forferdelig å ikke ha pusen vår hos oss, så det blir ny katt på oss om ikke lenge Den følelsen av hjelpeløshet man har når det går mer og mer opp for oss at vi mest sannsynlig ikke får se henne igjen gjør meg så utrolig trist Vi har funnet to kattunger som vi gjerne kunne tenke oss å se nærmere på for å se om en av dem kunne passet familien vår. Det eneste er at den eneste er litt redd for barn, mens den andre ikke liker barn Men med god tid frem til den lille kommer, og ved at niesene mine får klare beskejder på hva de kan og ikke kan gjøre når de kommer på besøk etter at pusen er i hus regner jeg med at det skal gå seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. september 2011 Forfatter #2589 Del Skrevet 3. september 2011 Ellers har jeg hatt min første graviditets skrekk Etter litt med mannen oppdaget jeg blod på papiret da jeg var på toalettet i natt. Man kan trygt si at jeg ble stresset, men jeg klarte å roe meg ned med at slimhinnene gjerne er litt skjørere nå, slik at det ikke nødvendigvis betyr at det er noe farlig selv om man blør litt. Det var ikke snakk om noen store mengder, bare litt på papiret de gangene jeg var oppe. Og da jeg stod opp i dag var det bare litt "rester" igjen, så da regner jeg med at alt er som det skal I kveld skal vi på kino og se Hodejegerne. Broren min og kjæresten hans skal være med og muligens foreldrene til mannen, så det blir koselig. Det som er dumt at filmen ikke starter før 21.15, så jeg håper bare at jeg ikke sovner under filmen Håper også at vi kan komme oss innom dyrebeskyttelsen endten i dag eller i morgen, slik at vi kan snakke litt med de som er der og bli godkjente som adoptivforeldre til en liten katt. Så da får vi se når det kommer et nytt tilskudd til familien Jeg har helt glemt å fortelle at jeg har fått time til tidlig ul Fredag kveld skal vi få sen den lille smulen, og ser alt bra ut får foreldrene og søskene våre får vite det i løpet av helgen. Det blir virkelig spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 3. september 2011 #2590 Del Skrevet 3. september 2011 :rodmer: for tidlig UL så spennende!!! En hel uke og vente bare, jaja håper tiden går kjempefort for dere! Det er nok skummelt med sånne små spottinger kan jeg tenke meg, har heldigvis ikke opplevd det selv, men er jo så tidlig enda, men leste som sikkert du også har gjort at det er litt skjørere slimhinner nå, samt at de er fulle av blod så sikkert ikke noe farlig Kjempeimponert over at dere i det hele tatt jeg hihi, det har det ikke vært anledning til i Evelitahjemmet den siste tiden. Enten så har det vært ellers så har det vært Hold oss oppdatert om pusen da! bli sikkert kjempekoselig med en ny liten en i huset, og skulle den andre dukke opp igjen, krysser fingrene for det, så går det nok strålende så lenge den nye er en kattunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. september 2011 Forfatter #2591 Del Skrevet 3. september 2011 :rodmer: for tidlig UL så spennende!!! En hel uke og vente bare, jaja håper tiden går kjempefort for dere! Det er nok skummelt med sånne små spottinger kan jeg tenke meg, har heldigvis ikke opplevd det selv, men er jo så tidlig enda, men leste som sikkert du også har gjort at det er litt skjørere slimhinner nå, samt at de er fulle av blod så sikkert ikke noe farlig Kjempeimponert over at dere i det hele tatt jeg hihi, det har det ikke vært anledning til i Evelitahjemmet den siste tiden. Enten så har det vært ellers så har det vært Hold oss oppdatert om pusen da! bli sikkert kjempekoselig med en ny liten en i huset, og skulle den andre dukke opp igjen, krysser fingrene for det, så går det nok strålende så lenge den nye er en kattunge Tiden går veldig fort sålangt, så regner med at den kommende uken ikke er noe unntak Det har ikke blitt så mye hos oss de siste ukene, jeg har vært altfor trett. Men med noen timer på puten før jeg ble vekket gikk det veldig greit Vi kom oss ikke avgårde til dyrebeskyttelsen i dag, så prøver igjen i morgen Mannen lurte på hva som er forskjellen fra en til to katter, da den katten vi lurer mest på har en søster i samme fosterhjem. Kan jo være greit å holde dem samlet slik at de kan fortsette å sette pris på hverandres selskap, men kan det bli for mye arbeid for oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. september 2011 #2592 Del Skrevet 3. september 2011 Skjønner den fortvilelsen du snakket om lenger opp, Småkjekset Ikke minst er det vanskelig å akseptere også. Jeg har ikke spesielt erfaring med katter da, er allergisk ( ), men ser for meg at det ikke er sånn kjempestor forskjell? Mulig det merkes godt i starten når man oppdrar dem (hvor mye trener man egentlig en katt?), men sånn generelt så er jo katter såpass selvstendige at bortsett fra kos fra eiere, mat og eventuelt børsting og slikt så trenger man vel ikke gjøre stort mere? Ser dermed for meg at det ikke er så veldig stor forskjell med to kontra en katt. Å ha to hunder derimot merkes godt, i alle fall de første årene, og hvis man bor i et område hvor man må ha dem i bånd på tur. for tidlig UL neste fredag! Da er du jo over ti uker på vei! Du kommer til å bli positivt overasket over hvor mye du faktisk ser så tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. september 2011 #2593 Del Skrevet 4. september 2011 Vi har hatt to samtidig, var en mamma og datter da..... Men mye glede av hverandre og selskapet. Jobben fra to til en var ikke så stor forskjell, eneste jeg merket var at jeg renset sandkassa litt mer med to. Har man langhåret som mine må man jo gre pelsen daglig, ingen problem om det er kosekatter Er det gutt og jente ville jeg passet at de er steralisert/kastrert ganske tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 4. september 2011 #2594 Del Skrevet 4. september 2011 Vi har 2 katter! Søstre De har stor glede av hverandre, særlig når vi er borte. Slåss noe, men ligger tett sammen og slikker hverandre rene også Anbefaler 2! Så kos med tidlig UL! Nesten like spent som deg til fredag nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. september 2011 Forfatter #2595 Del Skrevet 4. september 2011 Skjønner den fortvilelsen du snakket om lenger opp, Småkjekset Ikke minst er det vanskelig å akseptere også. Jeg har ikke spesielt erfaring med katter da, er allergisk ( ), men ser for meg at det ikke er sånn kjempestor forskjell? Mulig det merkes godt i starten når man oppdrar dem (hvor mye trener man egentlig en katt?), men sånn generelt så er jo katter såpass selvstendige at bortsett fra kos fra eiere, mat og eventuelt børsting og slikt så trenger man vel ikke gjøre stort mere? Ser dermed for meg at det ikke er så veldig stor forskjell med to kontra en katt. Å ha to hunder derimot merkes godt, i alle fall de første årene, og hvis man bor i et område hvor man må ha dem i bånd på tur. for tidlig UL neste fredag! Da er du jo over ti uker på vei! Du kommer til å bli positivt overasket over hvor mye du faktisk ser så tidlig! Med to katter har de jo alltid selskap i noen, og når de er søsken i tillegg så gjør det gjerne ting enda bedre Vi er kjempespente før ultralyden Mannen er spent og lurer på hva vi faktisk får se, så han geder seg også Vi har hatt to samtidig, var en mamma og datter da..... Men mye glede av hverandre og selskapet. Jobben fra to til en var ikke så stor forskjell, eneste jeg merket var at jeg renset sandkassa litt mer med to. Har man langhåret som mine må man jo gre pelsen daglig, ingen problem om det er kosekatter Er det gutt og jente ville jeg passet at de er steralisert/kastrert ganske tidlig! Etter jeg ble gravid er det mannens oppgave å tømme sandkassen, så jeg ser ikke så mye til det ekstra arbeidet Det er to jenter, så tror at det kommer til å gå flott Vi har 2 katter! Søstre De har stor glede av hverandre, særlig når vi er borte. Slåss noe, men ligger tett sammen og slikker hverandre rene også Anbefaler 2! Så kos med tidlig UL! Nesten like spent som deg til fredag nå Samspillet mellom to katter som er vant til hverandre er helt fantastisk å se på Blir veldig spennende med ul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. september 2011 Forfatter #2596 Del Skrevet 4. september 2011 Etter en lang og god dag hos Dyrebeskyttelsen dro vi hjem med to nydelige jentepuser De er helt fantasiske, og etterhvert som de føler seg litt trygge her hjemme tok det ikke lang tid før de var høyt og lavt. Men det var veldig godt å tilbringe de første 2-3 timene midt under sofaen, slik at de lå godt i fred Så nå har de fått ladet batteriene sine, så nå løper de rundt her som noen raketter På veien til dyrebeskyttelsen snakket vi om hva som kom til å være greiest for vår del, en eller to katter. Etter mye frem og tilbake kom vi frem til at en katt var nok for oss for denne gangen. Men da vi fikk møte kattene så hadde vi ikke hjerte til å la den ene være igjen uten søsteren sin, så da bli de med oss begge to I morgen skal jeg på dyrebutikken i nærheten her og kjøpe inn katteseng og kloreleker til dem, så det blir spennende å se hva de synes om det Gleder meg virkelig til de blir skikkelig husvarme Hopper litt for uker i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 4. september 2011 #2597 Del Skrevet 4. september 2011 Weeee! 10 uker. Snart den magiske grensa og greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 5. september 2011 #2598 Del Skrevet 5. september 2011 Gratulerer med to nye puser Koselig for dem å ha hverandre da Når vi skulle ha vår katt fikk vi også tilbud om søsteren, men takket da nei siden vi aldri hadde hatt katt...har angret på det mange ganger egentlig 10 uker, herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 6. september 2011 #2599 Del Skrevet 6. september 2011 10 uker Og gratulerer med to små pusefrøkener. Så koselig, det tar nok ikke lang tid før de er husvarme nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 6. september 2011 #2600 Del Skrevet 6. september 2011 Gratulerer med tilskudd til familien Vi var nettopp å hentet en pusefrøken å pusegutt selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå