ecathari Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Hei Vi (jeg, pappa og lillesøster) skal låne oss en bobil i sommer, og har så lyst til å reise til England! Pappa har aldri vært der, men jeg og lillesøster har vært i London.. Men, nå lurer vi litt på hvordan enklest å komme seg dit? Finnes det noen ferger fra Norge eller Sverige lengre? Har søkt litt på google, men finner ikke noe Kanskje det går fra Danmark? Eller må man kjøre hele veien...? Og når vi kommer dit, har noen av dere noen tips om hvor vi bør kjøre/hva vi bør se? Vi har jo så vidt begynt planleggingen, fant ut i går at vi hadde lyst til å dra.. Hehe... Så alle tips og råd tas i mot med takk Gjerne også erfaringer hvis noen har gjort det samme. Mvh -ecathari-
lilleGrethe Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Vi har vært på bilferie i England, men da med leiebil. Det går visst ikke ferje fra Norge, men jeg vet det går ferje fra Nederland. Stena Line går fra Hoek of Holland til Harwich. Ellers går det an å kjøre til Calais og ta eurotunnel (dvs dere kjører bilen på tog som går i tunnellen). Jeg fant denne nettsidensom kanskje kan hjelpe. Det kan nok ta litt tid å komme seg dit, så det spørs jo om dere vil gjøre det til en tur i nord-europa i tillegg til England.. Hvis dere definitivt skal til England, kan jeg sikkert komme med noen tips etter hvert på hva som kan besøkes, ihverfall i sør.
meta2 Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Vi har og planer om å reise over til England. Vi kommer til å oppholde oss i sør. Noen dager med besøk i London. Vi satser på ferge fra Calais. Tar gjerne i mot tips. Vi er to voksne og tre barn på 13,11 og 9 år.
lilleGrethe Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Skal se om jeg kan grave frem litt info om hvor vi var og hva vi gjorde. Men ett tips er ihvertfall å planlegge hver overnatting på forhånd. Det er veldig vanskelig å finne overnatting på sparket i England, mye er booket opp lenge på forhånd. Er mulig det er greiere med camping, men det har jeg dessverre ikke oversikt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå