Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øh. Jeg trodde jeg nettopp la ut dette innlegget men nå finner jeg det ikke hverken på forumet eller mine innlegg, så jeg prøver en gang til:

Jeg fikk nytt (elektronisk) pass i fjor sommer når mitt forrige ble ødelagt, som jeg hadde når jeg reiste til USA i august 2009.

Så leser jeg dette: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=595391

Kan jeg bruke det samme passet når jeg skal tilbake til USA i mai?

Er det forresten forskjell på biometrisk pass og elektronisk pass? Og hvordan vet jeg hva jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bruker bare ditt gamle. Det er elektronisk hvis du fikk det så tidlig som i fjor. Alle pass er minst elektronisk hvis det er nyere(inntil et par år gamle tror jeg).

Jeg husker at biometrisk pass ble tilbudt og var frivillig fra juni(?) i fjor, men du så lenge det kan leses elektronisk så er innreise til USA bra. Det står det forøvrig også i artikkelen at du kan bruke det elektroniske.

:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Leser en del om USA for tiden selv, og alle pass utstedt etter en gang i 1999 skal være elektroniske. Dvs, har du et pass hvor ikke opplysningene om deg er skrevet for hånd har du et elektronisk lesbart pass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...