Gå til innhold

Veldedighet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor mye det er vanlig å gi i veldedighet. Hvor mange prosent av årsinntekten før skatt gir dere? (selv gir jeg en prosent, men regner med å gi mer når jeg er mer etablert økonomisk...er nettopp begynt å jobbe etter studier)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke hvor mye jeg gir, og jeg har aldri regnet på det. Jeg har sendt inn et fast beløp og latt det gå på autotrekk i en årrekke, dette har blitt sendt uansett om jeg har jobbet, vært arbeidsledig, student... Jeg har nettopp fått meg jobb nå, men planlegger ikke å øke veldedighetskronene av den grunn.

Skrevet

Jeg er PlanVenn av Plan Norge og støtter de meg 150kr i mnd, samboeren min støtter hjertesaken for tror ca. samme beløp og vi er medlem av Dyrebeskyttelsen.. 250 for sambo og 200 for familiemedlemskap for meg.

Til sammen ca 750 i mnd.

Trekker "frekt og freidig" av på skatten på dette.

Gjest Constanze
Skrevet

Jeg har fadderbarn i SOS barnebyer - beløpet trekkes månedlig.

I tillegg er jeg medlem av Landsforeningen mot stoffmisbruk (LMS) og Kreftforeningen - disse får årlige kontigenter fra meg.

I tillegg gir jeg en større gave hver jul - det varierer hvem jeg støtter da, har bla gitt til MOT og Kirkens bymisjon.

Det blir noen tusen i året - men hvor mange prosent av lønnen min aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg har ikke regnet på hvor mye jeg gir i prosent, men jeg gir 240 kr per måned til Plan. (2880 kr per år) + litt småpenger til innsamlinger i løpet av året. Til sammen gir jeg ca 3 000 kr til veldedighet.

Skrevet

Jeg gir ikke noe fast beløp, faktisk er det sjelden jeg gir noe i det hele tatt. Men jeg er frivillig i Røde Kors der jeg er leder for den lokale besøkstjenesten, leder i Barnas Røde Kors, styremedlem i lokalforeningen og sitter i styre i distriksråd omsorg. Så selv om jeg ikke gir mye i kroner og øre gir jeg flere timer av meg selv hver uke :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ingenting. Jeg har jobbet hardt for disse pengene og trenger de selv.

Skrevet

Jeg gir ikke noe fast beløp, faktisk er det sjelden jeg gir noe i det hele tatt. Men jeg er frivillig i Røde Kors der jeg er leder for den lokale besøkstjenesten, leder i Barnas Røde Kors, styremedlem i lokalforeningen og sitter i styre i distriksråd omsorg. Så selv om jeg ikke gir mye i kroner og øre gir jeg flere timer av meg selv hver uke :)

Du bidrar mye, selvom du ikek gir penger :)

Skrevet

Jeg gir 100,- til Amnesty og 150,- til CARE hver måned, i tillegg til medlemskontigent til Naturvernforbundet, og WWF for søsteren min. Jeg får skattefradrag for de månedlige gavene.

Jeg har gitt disse beløpene gjennom store deler av studietiden uten å merke det i det hele tatt. Derfor fortsetter jeg, men tenker ikke umiddelbart å øke gavene heller.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Gir hvert år en pengegave til min lokalavdeling av Dyrebeskyttelsen. :)

(Er ikke interessert i å diskutere beløpets størrelse eller hvor mye det utgjør andel av bruttoinntekt, men jeg kan føre det som trekk på selvangivelsen)

Skrevet

Gir hvert år en pengegave til min lokalavdeling av Dyrebeskyttelsen. :)

(Er ikke interessert i å diskutere beløpets størrelse eller hvor mye det utgjør andel av bruttoinntekt, men jeg kan føre det som trekk på selvangivelsen)

ca 4% av netto inntekt. 200 til plan, 200 til røde kors og 200 til leger uten grenser. Bruker også ca 50 kr per måned for å betale skolen til min gambiske venninnes sønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...