Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Caylee
Skrevet

Før hadde jeg mange venner men de ditcha meg

Har bare noen få venner og mange av de vil ikke finne på no i helga eller i ukedagene, bare innimellom. Dessuten er de ikke så lik meg.. de gamle var mer lik meg :sukk:

Hva skal jeg gjøre?? vente til vidregående eller finne venner på en annen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn ut hva du liker å bruke tiden din på. Kan være å drive sport eller ri på hest eller samle på frimerker eller gå på kafe eller whatever..

Etterhvert blir du kjent med andre som har de samme interessene

Skrevet

Hvis du ikke går på vgs enda, så har du det ikke så travelt.

Og vgs er en veldig fin måte og møte folk på! :)

Du trenger ikke stresse, tenk litt på deg selv, gjør det du liker osv.

Du får nok mange venner etter hvert :)

Skrevet

Den der "vente til videregående"-holdningen foreslår jeg du legger fra deg. Tenkte det samme selv, at det er ikke så lenge igjen til VGS, og jeg byttet til en skole der jeg kjente ingen, i håp om å starte fra scratch.

Jeg trives godt med skolen og alt sånn, men har ikke klart å få meg noen venner, noe jeg skulle ønske jeg hadde. Hvis man er sjenert, slik som meg, er det vanskelig å bryte inn helt i starten, og når man endelig begynner å bli litt husvarm, er de fleste størknet i vennegjenger og faste klikker hvor det er vanskelig å bryte inn.

Og ser også tipset om at TS gjerne kan begynne med en fritidsaktivitet eller noe, men jeg tror også det er viktig å ha venner på skolen.

Skrevet

Og ser også tipset om at TS gjerne kan begynne med en fritidsaktivitet eller noe, men jeg tror også det er viktig å ha venner på skolen.

så klart er det viktig, det var vel ment som et tillegg.

Skrevet

Hmm... Jeg har egentlig ikke så veldig mange gode råd enn det som allerede har blitt nevnt. Det å begynne med en fritidsaktivitet eller to som du liker kan nok hjelpe mye.

Til trøst så var jeg nokså "venneløs" på ungdsomsskolen, egentlig uten at jeg ble direkte mobba - jeg var bare annerledes og ville ikke følge "flokken". Jeg hadde en fritidsaktivitet jeg drev mye med, og der hadde jeg mitt sosiale liv. Nå skal det sies at hele tre elever slutta i vår klasse på grunn av mobbing, så dette var en klasse det ikke skulle mye til for å bli sosialt ekskludert i. Og sånn er det dessverre ofte på ungdomsskolen. Folk er livredde for å skille seg ut og passer seg og sitt. På videregående fikk jeg masse nye venner, og i dag er jeg også venner med de som "holdt meg utenfor" på ungdomsskolen. Det tok bare et par år før det var greit igjen. Nå var ikke jeg sjenert som du, tvert i mot, men heller litt sær og egen. Men uansett grunn, er det ikke noe gøy ikke å ha venner.

Kanskje du kan tenke ut noen temaer som du kan innlede samtaler med? Og selvom du er sjenert er du langt på vei hvis du klarer å smile og stille noen spørsmål til de du vil bli kjent med - de fleste liker når noen er interessert i dem.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...