Gå til innhold

Lim fra ettiketter på glass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har tips for å fjerne lim fra ettikett fra barnematglass? Det sitter som pokker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plasterfjerner kanskje?

Skrevet

Plasterfjerner virker vanligvis, men først kan det være greit å fjerne papiret ved å legge glasset i vann.

Ellers går det an å fjerne klistremerker med hårføner - hvis man vil ha dem av hele, eller ikke kan legge det det skal fjernes fra i vann. Varm opp limet på klistremerket med hårføneren, og fjern klistremerket forsiktig. Men med etikett på glass ville jeg brukt vann og deretter plasterfjerner på limrestene.

Skrevet

Plastfjerner ja, tusen takk for tipset. Men hvor får jeg kjøpt det?

Gjest Elfrida
Skrevet

Ikke plastfjerner, men plasterfjerner. Altså til å fjerne plaster med. Fås på apoteket.

Skrevet

Jeg pleier kun å legge det i varmt vann med Zalo, for så å skrubbe med Svint. Det fungerer for meg.

Skrevet

neglelakkfjerner tar lim.

Skrevet

haha.. plasterfjerner ja.. Leste litt fort her :fnise:

Jeg får se om jeg får det av med neglelakkfjerner, om ikke blir det plasterfjerner. Nestle har så søte juice flasker, så tenkte å bruke de til noe annet!

Skrevet

IKKE ta dem i oppvaskmaskin først (da herder limen), men skyll med varmt vann.

Dette funker i alle fall på syltetøyglass, der blir limen seig og kan draes av sammen med papiretiketten. Uten noen merker.

Skrevet

Jeg pleier kun å legge det i varmt vann med Zalo, for så å skrubbe med Svint. Det fungerer for meg.

Jeg også! Har jeg ikke stålull, pleier det også å funke med skrubbesiden på en vanlig svamp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...