Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker sjangeren chillout/ambient med sin stemningsfulle musikk utrolig godt. Jeg ville likt å høre hva deres chillout-favoritter er. Kunne gjerne utvidet spillelisten med mer god musikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen favoritter:

* Biosphere & Pete Namlook :hjerte:

* FSOL - "Lifeforms" (veldig veldig fin)

* Marsen Jules - Herbstlaub?

* Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II

Skrevet

Noen favoritter:

* Biosphere & Pete Namlook :hjerte:

* FSOL - "Lifeforms" (veldig veldig fin)

* Marsen Jules - Herbstlaub?

* Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II

Kudos til deg Bond! Både Biosphere, Future Sounds... og Aphex Twin. Du kan din ambient electronic, ser jeg. Personling synes jeg at Selected Ambinet Works 85-92 er å foretrekke framfor Vol II. I tillegg til overnevnte vil jeg også foreslå Orbital, The Orb og Global Communication. Northern Exposure av Sasha & Digweed er også en klassiker.

Dersom du er mer interessert i dream pop-retningen av ambient så er blant annet Moby og Slowdive artister du kan sjekke ut. F. eks:

Skrevet (endret)

Kudos til deg Bond! Både Biosphere, Future Sounds... og Aphex Twin. Du kan din ambient electronic, ser jeg. Personling synes jeg at Selected Ambinet Works 85-92 er å foretrekke framfor Vol II. I tillegg til overnevnte vil jeg også foreslå Orbital, The Orb og Global Communication. Northern Exposure av Sasha & Digweed er også en klassiker.

Vel, ambient er nok ikke noe jeg er ekspert på, men det blir jo noe av det likevel (og det spørs jo hvordan man definerer ambient). Men for min del er det musikk man må høre på. Kan ikke ha det som bakgrunn eller bare høre halvveis - man må virkelig sitte seg ned. Og det kan nok være at livet er så travelt at man ofte ender opp med noe annet - dvs musikk som er litt 'enklere' å leve med. Noe som er jo egenltig synd.

Når det er sagt - Biosphere er noe jeg absolutt elsker. Det er rett og slett så rent og fint og krystallklart.

Har ikke aphex sin Selected Ambinet Works 85-92 (ennå), dermed kan heller ikke anbefale siden jeg ikke er så godt kjent med den. ;)

Ser at du anbefaler Orbital. Nå sier jeg ikke at jeg er noe ekspert på Orbital (har bare In Sides og Halycon), men synes at de to platene er i hvert fall litt mer 'aktive' enn jeg hadde tenkt for "chillout"?

Og Sasha og Digweed er nok ikke artister som jeg forbinder med ambient, og er nok heller ikke så begeistret for de sånn egentlig (litt for progressive), men ble litt nysgjerrig nå.

Endret av Bond
Skrevet

Har ikke aphex sin Selected Ambinet Works 85-92 (ennå), dermed kan heller ikke anbefale siden jeg ikke er så godt kjent med den. ;)

To av mine absoulutte ambient-favoritter er fra SAW 85-92:

Hedphelym

Ser at du anbefaler Orbital. Nå sier jeg ikke at jeg er noe ekspert på Orbital (har bare In Sides og Halycon), men synes at de to platene er i hvert fall litt mer 'aktive' enn jeg hadde tenkt for "chillout"?

Jeg tenkte primært på The Brown Album og The Green Album. Halcyon må jeg innrømme at jeg ikke har. Det er et "Best of"-album? Er det snakk om nye mixer eller er det de samme gamle?

Skrevet (endret)

To av mine absoulutte ambient-favoritter er fra SAW 85-92:

Hedphelym

Noe fint å høre på jobben , takk! :jepp:

Man får litt jernteppe av og til når man sitter med yotube..

Jeg tenkte primært på The Brown Album og The Green Album. Halcyon må jeg innrømme at jeg ikke har. Det er et "Best of"-album? Er det snakk om nye mixer eller er det de samme gamle?

Halcyon er bare best-of, ikke noe nytt sånt sett (vel, var jo ukjent for meg). Likte In sides mye bedre, men det jo ofte sånn det blir med samleplater, man har ikke samme helhetsfølelse, og de blir litt sånne halvveis (med få unntak).

Men det er noe med den Dr.Who-melodien som bare.. treffer ;)

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...