Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #1 Skrevet 15. september 2003 Heisann! Jeg er en 30 år gammel jente som studerer til å bli motedesigner. Akkurat nå så holder jeg på med en oppgave om damekåper. I den forbindelse så har jeg laget en uhøytidelig spørreundersøkelse om damekåper. Blir glad hvis du vil ta deg bryet med å svare på noen få spørsmål. Her kommer spørsmålene: 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? 3. Hva slags kåper har du selv? 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? 14. Har du en spesiell kåpefortelling? (Noe du har opplevd med kåpe på deg selv eller på andre? Hvis du ikke vil svare på alle spørsmålene, så er det helt i orden. Men fint hvis du kan sette tallet på spørsmålet foran svaret. Håper du kan hjelpe meg med dette. På forhånd tusen takk. Med vennlig hilsen Anita
Gjest Dolphina Skrevet 15. september 2003 #2 Skrevet 15. september 2003 Heisann! Jeg er en 30 år gammel jente som studerer til å bli motedesigner. Akkurat nå så holder jeg på med en oppgave om damekåper. I den forbindelse så har jeg laget en uhøytidelig spørreundersøkelse om damekåper. Blir glad hvis du vil ta deg bryet med å svare på noen få spørsmål. Her kommer spørsmålene: 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Rette 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Til knærne 3. Hva slags kåper har du selv? Ei beige. Men den er for vid og stor... 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? Begge deler 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? Venter på å finne den perfekte! 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? I fjor vinter 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Ja 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? Begge deler. Kommer ann på fasongen. 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? Fargen er det samme men den skal være rett ned og sitte perfekt! Det var litt hvertfall... Håper du får brukt for det! Og lykke til!
Fakse Skrevet 15. september 2003 #3 Skrevet 15. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Liker kåper med vide skjørt men som er smale i livet. 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Så lang som mulig uten at den "subber" i sneen... 3. Hva slags kåper har du selv? En rød kåpe som er smal i livet og vid i skjørtet, sydd av sydame til min bestemor for hennes første lønning. Litt for kort etter min smak, går bare litt under kneet, men ellers fantastiks flott 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? Varmt i Tromsø om vinteren, og stilig. Har fått utrolig mange komplimenter for kåpen min. 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? Ja, og jeg tror nesten jeg må få den sydd. Vil ha en i grønnt ullstoff, smal i livet med vide skjørter, og med lengde ned til ankelen. 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? Brukte kåpen jeg har beskrevet tidligere nesten hver dag forrige vinter. Venter på at det skal bli kaldt nok... 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? Liker det overhode ikke. Ser som oftest posete og stygt ut. 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? Liker ikke slike kåper, så jeg kan ikke beskrive en. 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Begge deler går bra, det er det som er så fint 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? Knepping 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? Glatt for (silke-aktig), slik at kåpen faller pent. 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? Se punkt fem. 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? Nei, det har jeg aldri sett. Hvorfor skulle menn bruke damekåper? Sånn, håper det var til hjelp!
PrinsesseGullhår Skrevet 15. september 2003 #4 Skrevet 15. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Rette 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Til knaerne 3. Hva slags kåper har du selv? 1 tweed innsvinget til knaerne - dobbelt spent 1 svart innsvinget til knaerne 1 svart lang 1 roed lang 1 hvit innsvinget til knaerne m belte 1 beige innsvinget til knaerne m belte (frakk) 1 beige a-fasong til knaerne 1 i kaninpels (fy!! Men jeg fikk i gave) til knaerne 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? kombinasjon 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? Akkurat naa har jeg det jeg trenger 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? I Februar/mars.. frakk (beige) 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? Det er varmt, men ikke elegant. Har ingen selv for jeg er lider heller litt for skjoennheten 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? Lang, sort med hette... maa vaere deilig naar det er skikkelig kasldt ute 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Nei, jeg gaar som regel i skjoert i ca knelengde 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? Hel klart knepping 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? Bomull, eller noe som ikke kloer 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? hmmm vanskelig, jeg liker aa ha flere til hvert sitt bruk 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? Nei. eller kanskje noen i boblekaape? 14. Har du en spesiell kåpefortelling? (Noe du har opplevd med kåpe på deg selv eller på andre? Det er det daarlig med, du..
Gjest Poirot Skrevet 15. september 2003 #5 Skrevet 15. september 2003 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Helt lang eller til knærne 3. Hva slags kåper har du selv? Duffelcoat, skinnkåpe, tynn vid kåpe til knærne 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? Praktisk og varmt 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? Stygt men varmt og praktisk 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Bukser 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? Knepping
Melony Skrevet 15. september 2003 #6 Skrevet 15. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Rette 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Litt over knærne 3. Hva slags kåper har du selv? En til over knærne. Med lommer og i sort ull. 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? Begge deler 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? Jeg er 163 høy og ganske smal. Føler derfor at jeg lett drukner i kåper. De som skal rekke en "typisk nordisk jente" til kneet, rekker meg langt nede på leggen. Dessuten er de ofte så brede over skuldrene! Ønsker meg også en med hette og lommer, og i en farge som er litt sprek. Finnes altfor mange grå, sorte og brune kåper! 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? De drukner jeg hvertfall i! 14. Har du en spesiell kåpefortelling? (Noe du har opplevd med kåpe på deg selv eller på andre? En venninne av med hadde på seg i veldig upraktisk bukse en dag vi skulle på fest. Den var sånn med to glidelåser fra livet og nedover på hvert lår. På vei fra vors klarte hun å spjæle den ene gildelåsen. Flaks var det at hun hadde kåpe på seg, så slapp hun å blotte seg for resten av følget.
VesleBråka Skrevet 16. september 2003 #7 Skrevet 16. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Rette. Liker absolutt ikke slike som har smal overdel, og så vidt "skjørt". 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Liker både til knærne og hel lengde 3. Hva slags kåper har du selv? En sort til knærne, en grønn til knærne, en sort lang 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? begge deler, liker det plagget veldig godt 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? Har lyst på en beige og en rød. Til knærne er mest praktisk til hverdags, mens lang er mest elegant. 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? Ifjor vinter, brukte alle 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? Ser godt og varmt ut, kunne godt tenkt meg en slik til kaldeste vinteren. Minst mulig blubbete da. 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Begge deler er flott 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? har bare med knepping. Glidelås ser litt mer funky ut, litt mindre elegant og klassisk. Blir nesten ikke kåpe lengre, men jakke 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? Har bare prøvd glatt. Det er egentlig litt kaldt, så jeg har lurt på hvordan det blir med ull? Har også fantasert om en kåpe som ser pen ut utenpå, men som har vindtett fõr så ikke vinden feier gjennom marg og bein.. utopi. 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? Blir litt smått vel? Har sett mange i frakk, er jo samme stoff og farge ofte. Fint det.
Redhead Skrevet 16. september 2003 #8 Skrevet 16. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Rette kåper 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Synes det er veldig fint med hel lengde, eller knelange 3. Hva slags kåper har du selv? En rødorange knelang kåpe i ull. 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? Begge deler 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? En kåpe i hel lengde der jeg slipper å oppleve at armene (og ryggen) er litt for korte. Ser ut til å være vanskelig med mine 180 cm... 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? I vinter (se spm 3) 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? Ikke pent 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Begge deler 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? Knepping. Upraktisk med glidelås som lett går i stykker når det er for langt. 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? For at den skal falle pent er det vel best med glatt. For å holde varmen kunne jeg tenke meg ullfor. 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? Grå kåpe i hel lengde, gjerne bittelitt innsvinga. 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? Nei 14. Har du en spesiell kåpefortelling? (Noe du har opplevd med kåpe på deg selv eller på andre? Nei
Gjest Jamila Skrevet 16. september 2003 #9 Skrevet 16. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Rette. Har også hatt noen fine figursydde, med trang overdel og vidt skjørt som jeg likte godt. Skal ikke være store og vide. 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Liker både de som går til kneet og de som er helt lange. 3. Hva slags kåper har du selv? 1 sort/hvit melert rett fasong til kneet med knapper-høstkåpe. 1 brun med hette og glidelås til kneet, 1 svart rett med knapper og belte som er helt lang, 1 svart nesten til kneet i skinn. 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? Fordi det er godt og varmt, helt klart. Men jeg ville aldri kjøpt en som jeg ikke syns var stilig. 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? Har lyst på pels, jeg :oops: 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? Stort, klumpete & fjortis 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? Tror ikke det finnes gitt 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Kan bruke alt under lang kåpe. Men foretrekker lang kjole eller bukser. 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? Begge deler 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? Mykt, silkeaktig. Evt. pels. 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? Sitter perfekt over ryggen. Akkurat nå ønsker jeg meg en fin ikke for varm høstkåpe. 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? 14. Har du en spesiell kåpefortelling? (Noe du har opplevd med kåpe på deg selv eller på andre?
Diva Skrevet 16. september 2003 #10 Skrevet 16. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? Rette, noe innsvingede kåper. IKKE vide. De gjør meg "twice as big" 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? Til rundt knærne eller så der i de fleste tilfeller. Men lange kåper til anklene er også fint. Mer praktisk med til knærne til hverdags. 3. Hva slags kåper har du selv? En lang lysebrun kåpe med fuskepels. Lun og god. Skulle ha sydd den inn litt da. 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? Begge deler, men jeg legger stor vekt på at de ser bra ut. 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? Ja, en tweedkåpe liknende en som de hadde på Voice of Europe i fjor.... Sukk.... 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? Den lange brune, og det var i inter.. Brrrrrr 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? Liker dem stort sett ikke. Blir litt for "babete" i noen tilfeller. Men jeg liker godt isdronningstilen, så noen få av dem er jo litt fine. Har ikke sett så mange da. De fleste er vel utspjåka. 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? Nei. Tror ikke d... 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? Stort sett bukser. Kjoler / skjørt til festbruk. 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? Knepping. 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? Noe mykt i allefall. Blir vel et eller annet kunstfiber, tenker jeg. 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? Den tweedkåpen jeg nevnte over. 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? Hæ ? Nei, tror ikke det. 14. Har du en spesiell kåpefortelling? (Noe du har opplevd med kåpe på deg selv eller på andre? Høh ? Kåpefortelling ? Skjønner ikke helt hvor du vil, men. Vel, løkke te :blunke:
siljelb Skrevet 16. september 2003 #11 Skrevet 16. september 2003 1. Liker du best rette kåper eller kåper som er store og vide? vide i skjørtet og smale i livet 2. Hvor lang bør en kåpe være synes du? lang, gjerne nesten fotsid 3. Hva slags kåper har du selv? lang marineblå/svart i kunststoff som jeg har sydd inn fra å være stor og posete til å være smal i livet 4. Bruker du kåper fordi de er deilige å ha på seg, eller fordi det er stilig med kåper? begge deler 5. Er det en spesiell kåpe du har lyst til å skaffe deg? laaang varm ullkåpe til i vinter. :D 6. Når hadde du på deg en kåpe sist, og hva slags kåpe var det? en dag det regnet veldig i sommer, se punkt 3 7. Hva synes du om boblekåperdunkåper? liker ikke utseendet noe særlig, men de er sikkert behagelige 8. Beskriv en deilig boblekåpedunkåpe som du har hatt på deg eller som du har sett? 9. Foretrekker du å ha lang kjoleskjørt eller bukser under en lang kåpe? som regel bukser, men gjerne skjørt eller kjole til pent 10. Liker du best kåper med knepping eller glidelås foran? knepping 11. Hva slags innerfor synes du det skal være i en lang deilig vinterkåpe? noe glatt, forsilke eller slikt slik at den ikke henger seg opp i innerklærne 12. Beskriv den ultimate kåpen for deg? fotsid, mørk ull, smal i livet med vidt skjørt, knepping 13. Har du noen gang sett en guttmann i damekåpe? I så fall, hva slags kåpe hadde han på seg? tror ikke det -Silje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå