¤Linda¤ Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Hei! Vi vil til Italia men klarer ikke å bestemme oss for hvor.... Skal ta fly. Vi har en sønn på 6 og ei jente som vil være 5 mnd når vi drar.(juli) Vi vil gjerne dra til et sted som: - har ting å se - har deilige strender for late dager - har den italienske følelsen,med steingater og gamle menn med hatt - kanskje har ting å se i nærheten(vi leier da en bil.) OM det er ikke er så langt fra Roma slik vi kan ta en dagstur dit også er ikke det å forakte
pusleline Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Var i Italia i slutten av september, og uten at jeg vet noe om turiststrøm etc på andre årstider kan jeg absolutt anbefale Pisa, Lucca og strendene i området rundt Calambrone. Det var mye fint og se i Pisa, og i Lucca kan en se mye av det typiske italienske vi nordmenn forbinder Italia med. I tillegg var det nydelige strender langs kysten sørover fra Pisa, som alle fall i september passet perfekt for både romantiske spaserturer og lek for barna. Jeg opplevde stedene som trygge og rolige, men vet ikke hvordan dette er i høysesong. God tur;)
frklykke Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Jeg anbefaler absolutt Toscana området. Gjerne Pisa, Firenze og Volterra. Finn en fin agriturismo som ligger litt utafor de større byene, så leier dere bil og tar det derifra Italia er absolutt å anbefale God tur!
Pusella Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Var i Italia i slutten av september, og uten at jeg vet noe om turiststrøm etc på andre årstider kan jeg absolutt anbefale Pisa, Lucca og strendene i området rundt Calambrone. Det var mye fint og se i Pisa, og i Lucca kan en se mye av det typiske italienske vi nordmenn forbinder Italia med. I tillegg var det nydelige strender langs kysten sørover fra Pisa, som alle fall i september passet perfekt for både romantiske spaserturer og lek for barna. Jeg opplevde stedene som trygge og rolige, men vet ikke hvordan dette er i høysesong. God tur;) Jeg også anbefaler dette området. Du har kort avstand til "alt" og foruten Lucca, Pisa m.m er området fullt av små hyggelige landsbyer, både oppe i fjellene og nede ved kysten. Vi leide hus med svømmebasseng utenfor Lucca for 3 uker siden, og hadde det kjempefint. Jeg har epost-adressen til utleierne dersom du er interessert?
prinsessa Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Sperlonga ligger ca 1.5 time sør fra Roma. Der er det veldig fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå