Gå til innhold

Hvor mye koster det å farge håret hos frisør?

toyses

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri farget håret hos frisør, jeg har alltid har brunt hår og har funnet fine farger blant de hårfargene jeg finner i butikken. Men hvor mye koster det egentlig å farge håret hos frisør? Jeg har hår til skuldrene hvis det spiller noen rolle. Jeg tenker kanskje å bli mørk blond. Koster det mer hvis du skal stripe det i tillegg? Evt. hvor mye mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

farge. varierer fr 700-1000 kroner.

striper ligger på 700-1500. kommer an på om man vil ha forskjellige farger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farge. varierer fr 700-1000 kroner.

striper ligger på 700-1500. kommer an på om man vil ha forskjellige farger osv.

Hva betaler du for klipp disse stedene?

Der hvor jeg klipper meg koster det 430,- for dameklipp, men jeg bor ikke i en by så det kan være derfor det er litt billigere. Har klipt meg på Nikita i Trondheim en gang og da måtte jeg betale 600,-. Det er helt vilt! De tok 200,- for å rette ut håret mitt for at det skulle bli lettere for frisøren å klippe meg, å jeg har faktisk nokså rett hår fra før :kjefte: En liten digresjon: en venninne av meg som har gått på frisør H2-skolen sa at de lærlingene som jobber på Nikita ikke får lov til å si til kundene sine at de er lærlinger, og at de tar samme pris uansett. Og så tror jeg de tar 50 kr. for hvert pump med shampo de bruker på kunden.

Så jeg tenkte kanskje det er billigere for farging også når klippen bare koster 430,-? Eller hva tror du?

Endret av toyses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Så jeg tenkte kanskje det er billigere for farging også når klippen bare koster 430,-? Eller hva tror du?

Er klippen billig, så er som oftest også farging billig. :)

Og prisene er lavere på små steder enn i stor byer. Både fordi det ikke er like stort kundegrunnlag og fordi de har lavere husleie.

Det er ikke værre enn å gå innom frisøren for å be om et prisoverslag. Jeg har gjort det en del ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg har i hvert fall betalt rundt en tusenlapp - i praksis mellom 800-1100 for klipp (mest stussing av kort/halvlangt hår), farge + en stripe eller to hos en slik "bygdefrisør", som forøvrig var en bedre salong enn de jeg prøvde inne i Trondheim. Ikke noe å si på den prisen synes jeg. Anbefaler deg å spørre først, jeg tror kanskje prisene varierer avhengig av om det er permanent farge, striping, antall striper osv, og min mor måtte plutselig betale 2500 (!!) for striping hos en drabantby-senter-frisør, så greit å få et overslag før man sitter der med regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...