senses Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Jeg skal flytte i leilighet i Tromsø området, og lurer på om det er vanskelig å få leilighet hvor man kan ha hund? Jeg har en liten hund på 7kg, som ikke lager mye støy, men huseiere osv kan jo være imot fordet. Noen som har erfaringer å komme med?
Farrah Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Da jeg skulle leie med hund la jeg ut annonse selv, og fikk faktisk flere svar. Husk å skrive at hunden f.eks er vandt til å være hjemme alene, er stille og husren, sånne ting som huseiere gjerne er opptatt av.
senses Skrevet 10. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2010 Åh, det var en god idè, har faktisk ikke tenkt på det :-) takk for tipset.
Lola89 Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Det er vanskeligere, men ikke umulig! Lykke til
NettiM Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Av erfaring, vil jeg si at huseiere vanligvis er mer positive til små hunder enn store, jeg ble ofte avfeid i sekundet jeg sa jeg hadde stor hund. Så tror ikke du skal møte på store problemene, bare du finner noen som er positive til dyr. Hadde anbefalt å legge ut egen annonse ja, da tar jo de som er interessert kontakt, og du slipper 100 telefoner til mennesker som ikke ønsker noe med dyr å gjøre. Lykke til! =)
Gjest Marlo Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Jeg har en ganske stor hund, Doberman, og har egentlig aldri hatt problemer med å få leid. Har som regel ringt på en leilighet, fortalt at jeg gjerne vil komme på visning og forteller at jeg har en VELDIG SNILL HUND. Sier ikke noe hvilken rase det er. Tar med meg hunden på visning. Lar henne gjerne sitte i bilen til utleier har fått et bra inntrykk av meg og om jeg fortsatt er interessert i leiligheten, så tar jeg da ut hunden. Lar utleier få hilse på henne, få et inntrykk av henne. Forteller at jeg jeg har drevet med hundetrening i mange år og har god kontroll på bikkja mi. Aldri hatt noe problem med å leie Han jeg leier av nå, var til og med LIVREDD hunder, men jeg fikk likevel leie etter at han så hvilken kontroll jeg hadde på min hund etc. I dag tør han til og med å gå inn i leiligheten uten at jeg er hjemme om han t.ex. må reparere noe og jeg ikke er hjemme. (men så har jeg "bedt" min hund om å godta han også da... eller ville hun hatt tennene godt plantet rundt en av armene hans)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå