Gå til innhold

Kviser

Gjest AnonymBruker

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er til å bli gal av. Eg har aldri vært spesielt plaget av kviser. Har fra eg var 14 til 20 fått under 7 kviser. Og da alltid på steder det har kunnet blitt lett skjult av lue, caps, hette eller hår (eller sminke seff).

Men nå, nei nå skal kvisene ALLTID plassere seg på de verste og mest synlige stedene de kan, hvor det er umulig å dekke over med sminke eller annet.

Hvordan takler andre det, når de kommer på slike ubeleilige steder?

Eg har de siste årene, når eg har fått kvise®, alltid fått det ved neseroten, på nesen eller akkurat på kanten til leppen. Nå har eg ein på kanten av overleppen, fin plass sant. Umulig å "poppe" den, umulig å dekke over den, den gjør vondt og det ser stygt ut.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste en annen plass her inne at man kan ta på vademecum med en q-tips på kvisa. Det skal visst tørke den ut nokså kjapt. Vademecum = et gammeldags munnskyllevann som fåes kjøpt på apotek.

Skrevet

Mener vademekum selges i noen dagligvareforetninger og... Men har du prøvd produkter som er til for å tørke ut kviser da? de fleste merker har jo det... F.eks har garnier en slik roll on... Har hørt at noen smører på tannkrem også.

Skrevet

vademekum tørker ut ja,men ikke bruk det ufortynnet! Jeg fikk brannsår da jeg la på vademekum på en bomullsdott au..

bruker vademekum nå med vann i og da får både tenner og kviser en omgang :gjeiper:

Skrevet

Jeg har slitt med kviser lenge og det gjør flere i familien min...

Har veldig fet hud og får mest kviser på kjevene og på kinna...

Min bror begynte på basiron gel som kjøpes reseptfritt på apoteket, du smører den inn om kvelden og sover med den. Blir litt verre med en gang, men så etter noen uker blir du helt fin. Jeg var for dårlig til å smøre meg hver kveld og taklet ikke at jeg ble så tørr i ansiktet så det var ikke noe for meg.

Det jeg gjorde for å få fin hud var å:

1) fjerne sminke HVER kveld med vann og INGEN renseprodukter før jeg legger meg, også når jeg kommer hjem hvis jeg ikke skal ut.

2) Smører meg aldri i ansiktet med andre kremer enn en aloe vera krem fra the body shop som er noe av det mildeste du får tak i.

3) Byttet ut foundation med mineralpudder.

4) Gå tur i frisk luft uten sminke (gjorde det litt sent på kvelden når det var litt mørkt, siden jeg ikke turte vise meg usminket utendørs)

5) Drikker mye vann!

6) Har også begynt på diane piller som har hjulpet veldig! Kjempefornøyd

7) Vaske håret før jeg legger meg/ikke bruke hårprodukter i luggen og fremmerste del av håret da dette henger i ansiktet og produktene kommer på puta og irriterer huden.

;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Aco har kommet med en ny hudpleieserie for å forebygge og fjerne kviser. Den heter Spotless og kan kjøpes på apoteket. Jeg renser ansikt (noen ganger også rygg og andre steder det trengs) hver morgen og kveld. En lett fuktighetskrem påføres etterpå, og vips. Kvisene borte etter en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...