Gå til innhold

Søskensex

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ulovlig og ha sex med søskenbarn. En fetter og kusine kan gifte seg

Så og ha sex med sin fetter eller kusine kan man gjøre med god sammvitighet

for min del så ville jeg aldri gjort det med min kusine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som sier at folk får gjøre som de vil med hvem de har sex med - det er en grunn til at det er ulovlig, nemlig at hvis det skulle bli barn utav det vil det være store sjangser for at barnet vil være sykt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man tiltrukkes av dem som har et meget annerledes immunforsvar enn seg selv. Derfor forstår jeg ikke hvordan man kan tenne på et nært familiemedlem - spesielt ikke hvis man har vokst opp sammen. Det er jo ingen mystikk der som gir rom for spenning og tiltrekning! Søsken skal være der for hverandre på en nær og kjærlig måte, men det skal være trygt og sikkert. Familien er den man skal føle seg tryggest på i hele verden. Det er ikke de som skal tilfredsstille våre seksuelle lengsler!! Da blir jo hele det trygge, spesielle og dype båndet ødelagt. Tanken på incest gjør meg virkelig kvalm.

Skrevet

Man tiltrukkes av dem som har et meget annerledes immunforsvar enn seg selv. Derfor forstår jeg ikke hvordan man kan tenne på et nært familiemedlem - spesielt ikke hvis man har vokst opp sammen. Det er jo ingen mystikk der som gir rom for spenning og tiltrekning! Søsken skal være der for hverandre på en nær og kjærlig måte, men det skal være trygt og sikkert. Familien er den man skal føle seg tryggest på i hele verden. Det er ikke de som skal tilfredsstille våre seksuelle lengsler!! Da blir jo hele det trygge, spesielle og dype båndet ødelagt. Tanken på incest gjør meg virkelig kvalm.

Annerledes immunforsvar? Ehhhh?! Kilder takk!

Grunnen for at vi og jeg synes det er kvalmt å ha sex med søstra/broren min er fordi andre har sagt det. Hadde ikke jeg vært oppdratt til å vite at incest var en fryktelig ting, kunne man ikke sett bort fra at jeg hadde hatt sex med søsknene mine. De aller fleste gjør som resten av flokken, og det er vi som er i flokken som blir omtalt som "normal", mens de som gjør noe utenom flokken blir kalt "unormal". F.eks. om de har sex med søsteren/broren sin. Dessuten tror jeg at det ikke er så alt for vanskelig for en gutt/mann å se bort fra følelser, trygghet og det der, og deretter ha sex med søstra si.

Kan egentlig tenke meg at dette skjer oftere enn vi tror. Jeg som barn eksprementerte veldig mye med seksualiteten. Hvor vi gjerne var flere 8-9 åringer samlet på rommet for å utforske vaginaen og penis ved å gjøre sære ting med hverandres kjønnsorgan. :P

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Dette forekommer nok så godt som aldri i voksen alder. Når man lever så tett på hverandre gjennom hele oppveksten, kan jeg ikke forstå at det kan kunne være mulig å tiltrekkes av hverandre. At barn utforsker seksualiteten sin tidlig, er jo et kjent fenomen, men dette er ikke det samme som søskensex. Da må begge være i kjønnsmoden alder og innlede et seksuelt forhold med hverandre, og det tror jeg det skal mye til før skjer, med mindre søsknene har bodd langt fra hverandre og ikke har etablert noe familiebånd.

Gjest lolita___
Skrevet

Pakistanere gifter seg med fetter/kusiner er ikke det det samme da.Jeg blir helt kvalm

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Pakistanere gifter seg med fetter/kusiner er ikke det det samme da.Jeg blir helt kvalm

Nordmenn gifter seg også med fetter og kusine. Kongen vår er barn av et fetter/kusine-forhold...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er over hundre år siden Kong Haakon og Dronning Maud ble gift, og allerede på det tidspunkt var ekteskap mellom søskenbarn mye mer vanlig mellom kongelige enn vanlige.

Det finnes kanskje noen veldig få nordmenn som gifter seg innen så nær familie som fetter/kusine, uten at jeg noen gang har hørt om det, men det er slett ikke belegg for å si at dette er noe "nordmenn gjør". Det er en uskikk, som vi ikke burde importere i det hele tatt.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Det er over hundre år siden Kong Haakon og Dronning Maud ble gift, og allerede på det tidspunkt var ekteskap mellom søskenbarn mye mer vanlig mellom kongelige enn vanlige.

Det finnes kanskje noen veldig få nordmenn som gifter seg innen så nær familie som fetter/kusine, uten at jeg noen gang har hørt om det, men det er slett ikke belegg for å si at dette er noe "nordmenn gjør". Det er en uskikk, som vi ikke burde importere i det hele tatt.

Nå var det ikke Haakon og Maud jeg siktet til, men Olav og Martha, altså ikke fullt så lenge siden. Man kan mene hva man vil om et slikt forhold, jeg ville bare belyse at dette også forekommer her. Det er jo fremdeles mulig her, selv om det ikke skjer ofte. Jeg tror heller ikkebrukeren før kommentaren min visste akkurat hvor hyppig fetter og kusine gifter seg i Pakistan. Det skjer nok oftere enn her, men det er nok ikke det vanligste. Altså blir det like dumt å si at det er noe pakistanere gjør.

Skrevet

Sex og ekteskap med søskenbarn er lov. Da må de få lov til det uten at vi andre har fordommer mot det!!!! De er genetisk nærmere hverandre og har større sannsynlighet for problemer med avkom. Det har også kvinner som velger å føde sent i livet uten at det medfører særlige fordommer...

Skrevet

Annerledes immunforsvar? Ehhhh?! Kilder takk!

Grunnen for at vi og jeg synes det er kvalmt å ha sex med søstra/broren min er fordi andre har sagt det. Hadde ikke jeg vært oppdratt til å vite at incest var en fryktelig ting, kunne man ikke sett bort fra at jeg hadde hatt sex med søsknene mine. De aller fleste gjør som resten av flokken, og det er vi som er i flokken som blir omtalt som "normal", mens de som gjør noe utenom flokken blir kalt "unormal". F.eks. om de har sex med søsteren/broren sin. Dessuten tror jeg at det ikke er så alt for vanskelig for en gutt/mann å se bort fra følelser, trygghet og det der, og deretter ha sex med søstra si.

Kan egentlig tenke meg at dette skjer oftere enn vi tror. Jeg som barn eksprementerte veldig mye med seksualiteten. Hvor vi gjerne var flere 8-9 åringer samlet på rommet for å utforske vaginaen og penis ved å gjøre sære ting med hverandres kjønnsorgan. :P

Eksperimentering som barn er et eget kapittel og jeg håper ingen har problemer med skam i forbindelse med ting man har gjort som barn. Jeg føler ikke at samfunnet refser dette heller selv om det ikke er noen åpenhet om det heller.

Når det gjelder søskensex i kjønnsmoden alder er saken en annen. Du benytter samme argumentasjon som Tor Erling Staff i forhold til pedofili - at det ikke er feil men at det er samfunnet som har gjort det til en sykdom. Mennesker har gjennom alle tider sett at avkom etter søsken veldig lett kan få misdannelser. Da blir det helt riktig en del av kulturen at man ikke skal gjøre det. Jeg ser på dette som et tegn på at samfunnets moral fungerer veldig bra!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg huser på u.skolen at det begynte en ny 8.klasse. der var det to som hang i leppene på hverandre til stadighet. alle trodde de var kjærester og det viste seg at de også var søsken. alle syntes dette var fryktelig ekkelt, selv om de begge var fosterbarn og ikke hadde noen kjødelig relasjon til hverandre. jeg kan og minnes at jeg og min søster øvde på tungekyss da vi var små. vi ville finne ut hvordan dette føltes, ikke at vi fikk det til, men vi prøvde og det var ekkelt syntes vi begge. der hvor jeg kommer fra vil jeg anta at søskensex er ekstremt tabu å snakke om da jeg er sørlandsjente, (bibelbeltet)men at det skjer er godt mulig. uansett kunner jeg ikke tenke meg å ha sex med noen av mine søsken. jeg tror at dersom det skulle skje, i fylla mest sannsynlig, ville vi hatt problemer med å snakke sammen siden. dette ville vært alt for rart.

sånn jeg ser det er søskensex noe som er mer utbredt bland fostersøsken enn kjødelige søsken. lykketil med søsknenen dine. jeg ville ikke anbefalt dette. men kan henvise til lindsey price. hennes mor bel adoptert inn i en familie og det oppsto romantikk med en av hennes "brødre" de fikk velsignelse av foreldrene til å gifte seg, og Lindsey er produktet.. jeg synes dette er ekkelt. men du kan jo tenke over det dersom du er så kåt på søsknenene dine...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet.

Het Potet

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Tenk å ha sex med sin egen bror eller søster? Kvalmt!! Hadde heller hoppet utfor et stup enn å ha sex med min bror. Æsj

Gjest Gjest
Skrevet

Tenk å ha sex med sin egen bror eller søster? Kvalmt!! Hadde heller hoppet utfor et stup enn å ha sex med min bror. Æsj

La oss håpe at han finner noen selv om du synes han er så kvalm, ekkel, stygg og misslykket :P

Skrevet

enig, men hvor har du setningen jeg har uthevet fra?

• 6 måneder senere...
Skrevet

sykt herrigud.Vanligere enn man tror.Hvilken syk person er du egentlig INCEST er ikke vanlig. :kjefte:

Søskensex/incest skjer nok mye oftere enn man tror. Det finnes store mørketall, fordi dette temaet ikke blir snakket mye om i fagmiljø.

Mørketall om søskenincest

Senter for seksuelle overgrep tror problemet er stort.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.7403378

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...