Gjest T.k Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 I dag var jeg på tur med hunden min når det kom noen løse aggresive hunder bort til oss. Jeg stilte meg foran hunden min for hunden min er ganske aggresiv slik at ingen av hundene skulle angripe hverandre, men da jeg sto foran hunden min og den skulle glefse etter den andre hunden, bet den meg i kneet istedenfor Jeg begynte ikke å blø eller noe, jeg er litt rød rundt kneet og har litt lilla prikker som jeg tror kan være bitemerker, men det jeg lurer på er om jeg skal gå på legevakten og få stivkrampe eller om jeg ikke skal gjøre noe med det. Vet jo ikke hvor alvorlig det er, men tok stivkrampen for 5 år siden, vet ikke hvor lenge den varer...
Pinkee Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Stivkrampevaksine skal virke i 10 år, så er du sikker på at du tok for 5 år siden er det ikke noe problem. Men, du kan jo ta kontakt med legevakta og høre hva dem mener. Dem vet vanligvis slikt bedre enn oss på et nett-forum.
Gjest T.k Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Er det hull i huden? Nei, ble ikke noe hull.
Sølvdugg Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Nei, ble ikke noe hull. Da skal det heller ikke være noe problem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Ingen fare. For øvrig en stokk dum ting å gjøre da, å stille deg foran hunden sånn. Det beste du kan gjøre i en sånn situasjon er å slippe din egen hund løs. I 99 av 100 tilfeller vil kranglingen hundene i mellom opphøre i det øyeblikket han er fri. Stakkars hunden din, må ha følt seg jævlig redd og liten der.
Gjest Illiya Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 I dag var jeg på tur med hunden min når det kom noen løse aggresive hunder bort til oss. Jeg stilte meg foran hunden min for hunden min er ganske aggresiv slik at ingen av hundene skulle angripe hverandre, men da jeg sto foran hunden min og den skulle glefse etter den andre hunden, bet den meg i kneet istedenfor Jeg begynte ikke å blø eller noe, jeg er litt rød rundt kneet og har litt lilla prikker som jeg tror kan være bitemerker, men det jeg lurer på er om jeg skal gå på legevakten og få stivkrampe eller om jeg ikke skal gjøre noe med det. Vet jo ikke hvor alvorlig det er, men tok stivkrampen for 5 år siden, vet ikke hvor lenge den varer... For en ekkel situasjon! Enda et eksempel på at folk burde holde hundene sine i bånd og/eller under kontroll. Jeg har også en hund som fint kunne gjort det samme. Den er ilter på andre hunder, og er i tillegg STOR. Jeg har kontroll på min, men har tenkt på hva som kan skje den dagen jeg kommer i samme situasjon som deg.
Farrah Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Ingen fare. For øvrig en stokk dum ting å gjøre da, å stille deg foran hunden sånn. Det beste du kan gjøre i en sånn situasjon er å slippe din egen hund løs. I 99 av 100 tilfeller vil kranglingen hundene i mellom opphøre i det øyeblikket han er fri. Stakkars hunden din, må ha følt seg jævlig redd og liten der. Nei det er faktisk ikke så dumt, for med et realt brøl og truende kroppsholdning i tillegg vil de fleste hunder stoppe,jeg har selv prøvd det flere ganger.Dessuten har det noe med at du som eier skal kunne vise hunden din at du passer på og ordner opp slik at den skal slippe. Og har man hundeaggressiv hund så vil ikke kampen stoppe av seg selv så veldig ofte nei...
kaffekopp Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Nei det er faktisk ikke så dumt, for med et realt brøl og truende kroppsholdning i tillegg vil de fleste hunder stoppe,jeg har selv prøvd det flere ganger.Dessuten har det noe med at du som eier skal kunne vise hunden din at du passer på og ordner opp slik at den skal slippe. Og har man hundeaggressiv hund så vil ikke kampen stoppe av seg selv så veldig ofte nei... Er enig i det du skriver. Jeg slapp løs hunden min i en slik situasjon en gang, og det endte med stygge bittskader for begge hundene. Har faktisk hørt om hunder som har blitt drept i slike sammenhenger. Enkelte hunder gir seg ikke før den andre hunden blir liggende halvdød eller helt død på bakken. Det der at man skal slippe hunden, er bare noe tull som ikke fører noe godt med seg i det hele tatt.
Sulosi Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Det samme skjedde med meg en gang i vinter. Jeg tok etter halsbåndet og da snudde hunden seg og "beit" i kneet mitt. Når hunden gjør dette kalles det å "varsle" og et slikt varsel skal ikke ignoreres. Hunden min varslet fordi han var redd for den andre hannhunden, begge reagerte aggresivt, og da jeg tok etter halsbåndet ble jeg en tredje trussel. Nå går jeg bare rolig videre når hunden min reagerer aggressivt og roser han så fort han roer seg og det virker veldig bra på min hund.
addict Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Bedre å gå imellom hundene FØR de begynner å sloss, enn å la de slakte hverandre. Jeg synes du gjorde det riktige. Uansett, nei, du trenger nok ikke stivkrampesprøyte.
Gjest T.k Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Avliv den Herregud, ALDRI hundehater eller?
Sugerøret Skrevet 11. april 2010 #15 Skrevet 11. april 2010 Herregud, ALDRI hundehater eller? neida H*N vil bare fremprovosere litt.. forresten har jeg en vovve selv og synes det å gå i forsvar OM du kjenner din egen godt nok til å vite at den faktisk er agressiv og ikke redd,helt riktig.Desverre er det hundene som må lide om de blir bitt osv,bedre å avverge om man kan da skadene kan bli så store at hunden(e) kan ende opp med å bli avlivd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå