Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Hei! Jeg lurer på hvordan deres tanker er rundt kjærestens fortid med andre! F.eks med sex osv. Hvordan tenker dere på dette for å unngå å bli sjalu på det som har skjedd før personen møtte dere? Kjærestens ONS, x-kjærester og fuckbuddies. Kjenner dere til fortiden, omgås dere noen av disse menneskene og hvordan vet dere at dere kan føle dere trygge på kjæresten?
Anglofil Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Jeg kjenner til fortiden hans, og nei, det var ikke lett i starten, spesielt fordi han har hatt kjæreste før meg, jeg har ikke hatt noen før ham. Ergo ble det litt gnisninger angående dette i starten, men det har egentlig gått veldig mye bort av seg selv ettersom jeg har blitt mer trygg på ham. Mvh Yvonne
Topplue Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 For min del så er jeg veldig klar over at kjærsten min har levd livet før han møtte meg, men jeg har sakt at jeg ikke ønsker å vite noe om hvem, hva,hvor, hvordan osv for å unngå sjalusi. Kjærsten min har sakt at han trenger å vite om hva jeg har gjort før for å unngå sjalusi. Så det er ganske forskjellig fra person til person. Tror det er viktig å tenke selv gjennom hvor viktig det er for deg, og spørre kjærsten din om hva/hvor mye h*n trenger å vite.
Gjest Christine Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Jeg tror det er viktig å la fortid være fortid. Det er ingenting å få gjort med det som har vært likevel, det er det dere har sammen nå som teller. Ønsker en kjæreste å vite om det som har vært, mener jeg det er greit å bare fortelle i grove trekk, ikke noe spesielt detaljert. Egentlig oppnår man ingenting annet enn usikkerhet og nettopp sjalusi ved slik dveling ved fortiden.
Anglofil Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 (endret) Jeg tror det er viktig å la fortid være fortid. Det er ingenting å få gjort med det som har vært likevel, det er det dere har sammen nå som teller. Ønsker en kjæreste å vite om det som har vært, mener jeg det er greit å bare fortelle i grove trekk, ikke noe spesielt detaljert. Egentlig oppnår man ingenting annet enn usikkerhet og nettopp sjalusi ved slik dveling ved fortiden. For min del var det viktig å få detaljene. Det gjorde meg mindre sjalu. Hvorfor? Fordi da følte jeg at jeg fikk mer innsikt. Derimot, når jeg ikke visste noe, følte jeg meg utenfor fordi de da delte noe jeg ikke fikk lov til å vite av. Jeg hadde jo ikke hatt kjæreste før, så for meg var det veldig godt å få vite alt, så slapp jeg å føle meg "dum" og uvitende. I starten når han ikke sa noe om sitt tidligere forhold følte jeg vel egentlig at sjalusien forverret seg, mye fordi det virket som det var noe han ville skjule for meg. Når jeg forklarte saken og han så det fra min side fortalte han en god del, ihvertfall nok til at jeg følte meg trygg. Og jeg forstår jo at det er egentlig mye å "kreve", mange vil ikke rippe opp i det som har vært, og jeg sa det, jeg fortalte at jeg skjønte at det kunne være vondt for ham. Han gikk derimot med på det, og nå har vi begge prøvd å glemme det sammen. Tror egentlig han synes det er litt greit å ha noen å glemme "sammen med". Så for meg hadde det motsatt effekt. Tror nok at folk er veldig forskjellige når det gjelder akkurat det. Endret 10. april 2010 av Yvonne
Gjest Christine Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 For min del var det viktig å få detaljene. Det gjorde meg mindre sjalu. Hvorfor? Fordi da følte jeg at jeg fikk mer innsikt. Derimot, når jeg ikke visste noe, følte jeg meg utenfor fordi de da delte noe jeg ikke fikk lov til å vite av. Jeg hadde jo ikke hatt kjæreste før, så for meg var det veldig godt å få vite alt, så slapp jeg å føle meg "dum" og uvitende. I starten når han ikke sa noe om sitt tidligere forhold følte jeg vel egentlig at sjalusien forverret seg, mye fordi det virket som det var noe han ville skjule for meg. Når jeg forklarte saken og han så det fra min side fortalte han en god del, ihvertfall nok til at jeg følte meg trygg. Og jeg forstår jo at det er egentlig mye å "kreve", mange vil ikke rippe opp i det som har vært, og jeg sa det, jeg fortalte at jeg skjønte at det kunne være vondt for ham. Han gikk derimot med på det, og nå har vi begge prøvd å glemme det sammen. Tror egentlig han synes det er litt greit å ha noen å glemme "sammen med". Så for meg hadde det motsatt effekt. Tror nok at folk er veldig forskjellige når det gjelder akkurat det. Ja, alle er forskjellige. Dette var det beste for deg, for en annen vil slike detaljer kanskje føre til at hun stadig vekk vil sammenligne seg med en tidligere kjæreste, føle seg utilstrekkelig osv. Spesielt gjelder jo det når det er eks-kjæresten som har gjort det slutt. Da ligger den snikende usikkerheten der, med tanke på om en selv kanskje bare er en dårlig "erstatning" For min egen del, så har jeg ønsket å vite hvor mange partnere, hvem osv., sånt generelt. Jeg har ikke ønsket detaljer, og det har ikke kjæresten min heller. Vi var heldigvis begge to den som gikk i våre tidligere forhold, noe jeg for min del synes er veldig betryggende. Jeg har tidligere opplevd å ha en kjæreste som ikke hadde kommet helt over sin eks, og det var det ikke spesielt hyggelig å bli klar over.
kristian82 Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 (endret) Hei! Jeg lurer på hvordan deres tanker er rundt kjærestens fortid med andre! F.eks med sex osv. Hvordan tenker dere på dette for å unngå å bli sjalu på det som har skjedd før personen møtte dere? Kjærestens ONS, x-kjærester og fuckbuddies. Kjenner dere til fortiden, omgås dere noen av disse menneskene og hvordan vet dere at dere kan føle dere trygge på kjæresten? Syns det er naturlig å vite om kjærestens fortid, anser det som en del av det å bli kjent med henne. Ikke snakk om detaljer fra A-Å av den grunn. Blir i utg.p ikke sjalu på det, så om jeg har et problem med fortiden er det mer pga fortiden er av en sånn art at jeg ikke klarer å respektere henne på grunn av den. Altså av typen av "vet ikke hvor mange Ons jeg har hatt jeg, sånn 20-30 kanskje? Ellers syns jeg det ikke er naturlig å omgås ex-kjærester/sengepartnere til kjæresten, noe som såklart går begge veier. Føler meg trygg så lenge jeg føler jeg har en partner som er ærlig av seg. Dvs. en som ikke drar meg med på et vorspill, for så å unnlate å si at hun har pult 3 av de andre karene som sitter der. Men tror det er veldig individuelt, hvordan man tenker rundt det temaet. Noen sin livsfilosofi er jo "det du ikke vet, har du ikke vondt av". For min del blir det for overfladisk. Endret 10. april 2010 av kristian82
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Hei folkens! TS her! Setter utrolig pris på å høre deres tanker rundt dette. Hjelper meg utrolig masse å vite hvordan dere tenker! Tuuusen Takk for at dere deler det med meg :D Vil gjerne høre fra flere også!
Antique Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Heihei! Har ingen kjæreste nå, men da jeg hadde spurte jeg ikke så mye om tidligere forhold osv (hvem, hva, hvordan ). Rett og slett fordi jeg ikke ville vite det, fordi jeg visste at jeg hadde blitt sjalu av det. Det eneste jeg visste var at han hadde hatt maaange sex-partnere før meg. Jeg hadde nesten ikke hatt noen, så ja.
Daria Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 (endret) *feil tråd* Endret 10. april 2010 av Daria
MissStiles Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Jeg har heller ikke kjæreste nå.. Men kan snakke fra tidligere forhold. Jeg vil vite om fortiden til den jeg er sammen med. Vet at han har vært sammen med andre før meg men allikevel så vil jeg vite. Ikke i detaljer men.. Om kjæresten min vil vite om min fortid, så er det opp til han. Men jeg ser ingen grunn til å holde fortiden hemmelig. Uansett. Ærlighet varer lengst. Og ikke minst, så er det viktig å huske at ALLE har en fortid og det er derfor det heter fortid. Han er sammen med meg nå, og fremtiden som gjelder. Sånn prøver jeg å tenke når jeg har kjæreste.
addict Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 Har ingen problemer med sambos fortid eller dem han har hatt sex med før meg. Jeg er til og med god venninne med ei han dreiv å rota rundt med like før meg, og har aldri hatt en eneste sjalu tanke rundt det Dessuten vet jeg at jeg er den beste han noen gang har møtt, er veldig trygg på at han elsker meg og at han er veldig fornøyd med valget sitt også skal vi jo ha barn sammen, og siden har jeg ikke vært sjalu
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Hei! Jeg lurer på hvordan deres tanker er rundt kjærestens fortid med andre! F.eks med sex osv. Hvordan tenker dere på dette for å unngå å bli sjalu på det som har skjedd før personen møtte dere? Kjærestens ONS, x-kjærester og fuckbuddies. Kjenner dere til fortiden, omgås dere noen av disse menneskene og hvordan vet dere at dere kan føle dere trygge på kjæresten? Fortiden er noe som formet min kjæreste til den personen han er i dag. De andre damene var mennesker som ga han den livserfaringen som skapte den kjæresten han er i dag. Å være bitter over fortiden er ulogisk for meg.
Aftensol Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 (endret) For min del var det viktig å få detaljene. Det gjorde meg mindre sjalu. Hvorfor? Fordi da følte jeg at jeg fikk mer innsikt. Derimot, når jeg ikke visste noe, følte jeg meg utenfor fordi de da delte noe jeg ikke fikk lov til å vite av. Jeg hadde jo ikke hatt kjæreste før, så for meg var det veldig godt å få vite alt, så slapp jeg å føle meg "dum" og uvitende. I starten når han ikke sa noe om sitt tidligere forhold følte jeg vel egentlig at sjalusien forverret seg, mye fordi det virket som det var noe han ville skjule for meg. Når jeg forklarte saken og han så det fra min side fortalte han en god del, ihvertfall nok til at jeg følte meg trygg. t greit å ha noen å glemme "sammen med". Så for meg hadde det motsatt effekt. Tror nok at folk er veldig forskjellige når det gjelder akkurat det. Jeg hadde det på samme måte.. Trengte ikke å få vite alt, bare det viktigste.. (og jeg har heller ikke vært sammen med noen andre enn samboer, mens han har hatt 2 lange og et kort forhold bak seg..) Endret 10. april 2010 av Aftensol
Gjest Anjelika Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Jeg har null problemer med sånt, og fatter egentlig ikke hvorfor folk har det. Men ut fra KG å dømme så er det vel kanskje jeg som er "unormal" her. Jeg forventer at han har en fortid og liker faktisk å høre om den. Det er jo en del av han. Har heller ikke problemer om han har kontakt med ekser, kan godt møte dem selv og - faktisk ville jeg av ren nysgjerrighet gjerne sett dem alle Jeg vet jo at han forguder meg, at han har valgt meg og at jeg kan stole på han. Hvis ikke hadde jeg ikke vært i forhold med han i utgangspunktet. Men jeg er klar over at sjalusi kan være en irrasjonell følelse som er vanskelig å styre.. så jeg får kanskje bare prise meg lykkelig over at jeg ser ut til å være veldig lite rammet av det.
Camilla :D Skrevet 11. april 2010 #16 Skrevet 11. april 2010 Jeg skulle ønske kjæresten min aldri hadde fortalt at han hadde hatt kjærester tidligere :gjeiper: Jeg er uheldigvis en av de som sammenligner meg med eksen hannes. Jeg vet at han rotet med andre jenter på fest når de var sammen og selvfølgelig tenker jeg at jeg må være veldig anderledes enn hun for at det ikke skal skje igjen. Av den grunn sammenligner jeg meg med hun hele tiden for å prøve å være en bra kjæreste samtidig som jeg ikke gjør noe av det hun gjorde.
Gjest Bond Skrevet 11. april 2010 #17 Skrevet 11. april 2010 Ingen betydning. Han har fortalt noe, men jeg har egentlig ikke noe behov å vite. Om jeg hadde fått vite, hadde det heller ikke vært noe problem. Er nok kanskje litt for lite sjalu?
Gjest najki Skrevet 11. april 2010 #18 Skrevet 11. april 2010 Kjæresten min har ei fortid, jeg har ei fortid. Sammen har vi framtid! Det er det viktigste! Han har hatt ei dame før meg, han er min første kjæreste. Fortida hans med henne har kommet fram i små drypp her og der når det har følt seg naturlig og plager meg ikke nevneverdig. Det er meg han er sammen med nå, hadde han fortsatt hatt følelser for eksen ville jo hun vært mye mer spennende enn meg. Jeg har heldigvis veldig lite problem med sjalusi for jeg ser hvordan det plager enkelte her inne.
Rosalie Skrevet 11. april 2010 #19 Skrevet 11. april 2010 Fortiden er noe som formet min kjæreste til den personen han er i dag. De andre damene var mennesker som ga han den livserfaringen som skapte den kjæresten han er i dag. Å være bitter over fortiden er ulogisk for meg. Det er slik jeg også tenker. For øvrig er ikke jeg spesielt interessert i å vite mye om fortiden hans. Jeg vet hvor mange samboere han har hatt før meg, og hun ene treffer vi til en stadighet, men detaljer vedr. antall sexpartnere etc er for meg fullstendig uinteressant.
Concertina Skrevet 11. april 2010 #20 Skrevet 11. april 2010 Jeg traff mannen min da han var 26 (jeg var 23), når man er 26 så har man selvsagt en fortid, noe annet ville vært merkelig. Dessuten er det nå sånn at den fortiden er med på å forme vedkommende, uten det man har opplevd før så er man ikke samme person, på godt og vondt. Hadde jeg truffet mannen min før han ble sammen med sin tidligere samboer så hadde nok ikke vi blitt sammen, både jeg og han var på forskjellige steder i livet på det tidspunktet. Så nei, jeg er ikke sjalu på hans fortid, ei han på min. Men vi vet det meste om hverandre etter så mange år sammen, noe ble fortalt i starten, andre ting dukker opp etterhvert. Jeg finnes ikke sjalu, og er utrolig glad for jeg slipper det styret det må være å være så usikker på seg selv og den man er sammen med at man lar noe fra FORTIDEN plage en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå