svirre Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Hei HAr 150 000 som jeg har tenkt til å bruke til noe lurt..men vet ikke helt hva enda:) Fond,aksjer?? Anyone? Har kjøpt leilighet,så den biten er i orden. Vil gjerne bruke de der jeg kan få avkastning...
ism85 Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 (endret) Umulig å svare på men kan jo skrive noe. Gratis råd er ofte de dyreste du får. Det er som regel en sammenheng mellom avkastning og risiko så du må nesten finne ut hvor stor risiko du vil ta. Fond er dyrt i den forstand at de som forvalter dem skal ha ganske mye for dette og de tar betalt om du taper penger også. Orker du å bruke mye tid på å sette deg inn i dette så vil du trolig få høyest avkastning på enkeltaksjer. De fleste fondene og megler hus har lister over hvilke aksjer du har og hvilke de kjøper/selger. du kan jo se litt på disse og evt kjøpe deg noen enkeltaksjer som går igjen hos flere og satse på at meglerhusene har gjort en god vurdering. Anbefaler deg å glemme pengene når du først har investert dem. 80% taper i forhold til markedet når de prøver å trade regner med du har under snittet kunnskap om dette siden du spør her og da vil din sannsynlighet for å tape være meget stor om du prøver deg på trading. Om jeg skule kjøpt en aksje med lav risiko for langtids investering i dag ville jeg kjøpt orkla (men huske gratis råd er ofte dyre særlig i dette markedet). Endret 10. april 2010 av ism85
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Hei HAr 150 000 som jeg har tenkt til å bruke til noe lurt..men vet ikke helt hva enda:) Fond,aksjer?? Anyone? Har kjøpt leilighet,så den biten er i orden. Vil gjerne bruke de der jeg kan få avkastning... Snakk med to uavhengige rådgivere i banker om aksjesparing/investering som kan gi deg langsiktig avkastning.
ism85 Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 (endret) Hvor finner du uavhengige rådgivere i banker? De rådgiverne jeg vet av i banker er mer selgere enn rådgivere og tenker på bankens beste ikke mitt beste, derfor velger jeg å tenke og sjekke ut ting selv Skader jo ikke å snakke med dem men bare husk at de ikke er der for deg. Endret 10. april 2010 av ism85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå