Gå til innhold

Hva er ditt favorittapparat på treningsstudioet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny inspirasjon, da jeg ser ut til å ha stagnert i bruken av apparater. Jeg bruker de samme om og om igjen, og glemmer rett og slett å gjøre bruk av de andre, selvom de står rett foran meg. Jeg bruker primært apparater pga skader, men bør nok også gjøre mer bruk av frivekter.

Min favoritt er nedtrekksapparatet. Den er deilig for øvre rygg!

Hva er din favoritt? Yndlingsøvelser med frivekter er også velkomne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooooooh, her håper jeg på å snike til meg info og tips!

Jeg har fått øynene opp for kabelarbeid. Utrolig mye du kan gjøre mellom de to stengene, og alle øvelser krever en god del kjernestyrke. Triceps (lent framover med armer over hodet om strekkes fram og ned), pec flies, samt rotasjon av overkopp og skulderøvelser (innad- og utadrotasjon).

Eneste "dumme" er at de er veldig populære, så jeg må som oftest vente litt før det blir ledig.

Gjest strykebrett
Skrevet

Favorittøvelser frivekt: Markløft og skulderpress.

Favorittapparatet mitt er egentlig trappemaskinen, men du tenkte kanskje mer på styrkeapparat. Liker den greia men henger på som man kan ta hengende beinhev og så liker jeg ro-apparatet. Altså ikke den romaskina, men det styrkeapparatet som du sitter på og trekker til deg med robevegelse (beklager klønete forklaring her, jeg vet ikke navnet på noen av dsse tingene).

Skrevet

Ja, den hengemaskinen vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre med! De beinhevene - er det for mage/rygg du gjør dette?

Gjest strykebrett
Skrevet

Ja, den hengemaskinen vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre med! De beinhevene - er det for mage/rygg du gjør dette?

Jepp. Føler de tar skikkelig bra på nedre del av magen.

Det går an å ta chins og på den hengedingsen, pleier å gjøre det og, men kommer ikke så langt. Det er litt flaut å greie sånn to-tre stykker såvidt når gutta på maskina ved siden av greier 20, haha.

Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg er mest glad i nedtrekk, fordi det er nesten det eneste apparatet der jeg virkelig merker fremgang. Benpressmaskinen liker jeg også av samme årsak, men nå har kuttet ut det til fordel for frontbøy. Gikk fra 100kg i benpress til max 30kg i frontbøy, så egentlig har jeg mest lyst til å gå tilbake til benpressmaskina for å slippe å føle meg så svak og pinglete... :ler: Men satser på at en del øving på teknikk skal gjøre at jeg greier litt mer i frontbøy etterhvert.

De beinhevene - er det for mage/rygg du gjør dette?

Beinhev er veldig god magetrening ja. Kombiner gjerne med noen sett med planken etterpå, som også er bra for mage og rygg.

Skrevet

Jeg er veldig glad i det apparatet der du vrir overkroppen. Den tar kjempegodt på musklene i midjen og det tøyer så godt i ryggen :jepp:

Gjest Coarvi
Skrevet

Det går an å ta chins og på den hengedingsen, pleier å gjøre det og, men kommer ikke så langt. Det er litt flaut å greie sånn to-tre stykker såvidt når gutta på maskina ved siden av greier 20, haha.

Hvis det er vanlige chins du tar, uten noe hjelp fra en maskin, syns jeg ikke du skal være flau over å bare greie to-tre. Jeg greier ikke en en gang... :sjenert:

Skrevet

Jeg er mest glad i nedtrekk, fordi det er nesten det eneste apparatet der jeg virkelig merker fremgang. Benpressmaskinen liker jeg også av samme årsak, men nå har kuttet ut det til fordel for frontbøy. Gikk fra 100kg i benpress til max 30kg i frontbøy, så egentlig har jeg mest lyst til å gå tilbake til benpressmaskina for å slippe å føle meg så svak og pinglete... :ler: Men satser på at en del øving på teknikk skal gjøre at jeg greier litt mer i frontbøy etterhvert.

Lurte på om du kan forklare litt mer hvordan du utfører frontbøy? Er litt usikker på hva det er :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i det apparatet der du vrir overkroppen. Den tar kjempegodt på musklene i midjen og det tøyer så godt i ryggen :jepp:

:jepp: Det er min favoritt også. Har alltid hatt problemer med ryggen, men innbiller meg at den bevegelsen jeg har der er akkurat det som skal til for å få styrket de mest kranglete musklene. (Nederst i korsryggen/øverst på rumpa).

Gjest brutal_mann
Skrevet

Romaskinen. Rett og slett fordi jeg er bygget for langdistanse/utholdenhet og ikke rå kraft.

Gjest Coarvi
Skrevet

Lurte på om du kan forklare litt mer hvordan du utfører frontbøy? Er litt usikker på hva det er :)

Det er knebøy, bare at du holder stanga foran deg i stedetfor bak på ryggen. Den er gjerne litt enklere enn vanlig knebøy, jeg synes hvertfall det er enklere å holde ryggen rett (men jeg synes fortsatt knebøy/frontbøy er dritvanskelig teknisk sett).

Hmm, får ikke til å sette inn link, men her er det hvertfall grundig forklart;

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1247

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og digger nedtrekk! Også liker jeg ellipsetrainer og romaskin.

Skrevet

Et sted jeg trente før hadde de en kuul maskin. Vet ikke hva den heter men man kan ta hangups og chinups og bardips. Man har knærne på en pute og du kan stille inn hvor mye hjelp du får til å løfte kroppen. Systemet gikk på lufttrykk.. Da kan du kjøre strikte øvelser som ellers ville vært for tunge... Vanskelig å forklare....

Skrevet (endret)

Jeg liker flere, men hvis jeg skal velge..

Favoritt kondisjon: "Vario" http://www.technogym.com/no/viewdoc.asp?co_id=2738&target=commercial Mye bedre enn både trappemaskin, tredemølle og vanlig epilipse.

Og favoritt styrke blir vel beinpress. :) Men jeg har lyst til å bli flink til å bruke frivekter slik at jeg kan gjøre utfall med vekter for å få sterkere setemusklatur, men har bare ikke turt å gå til den avdelingen enda, til tross for at jeg har trent aktivt i over to år nå :sjenert:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Jeg har fått øynene opp for kabelarbeid. Utrolig mye du kan gjøre mellom de to stengene, og alle øvelser krever en god del kjernestyrke.

Enig. Er veldig glad i kabel i det hele tatt.

Bortsett fra det så er jeg glad i nedtrekk og strak markløft.

Av kondisjon foretrekker jeg ellipse.

Skrevet

Ingen som nevner "inn ut" apparatet her a? ;)

Mitt favorittapparat er også nedtrekk.

Skrevet

Vi har fått sånn kabelsak på senteret, men har vel ikke fått helt dreisen på det. Noen som har en bra side som presenterer alle mulighetene?

Skrevet (endret)

Jeg trenger ny inspirasjon, da jeg ser ut til å ha stagnert i bruken av apparater. Jeg bruker de samme om og om igjen, og glemmer rett og slett å gjøre bruk av de andre, selvom de står rett foran meg. Jeg bruker primært apparater pga skader, men bør nok også gjøre mer bruk av frivekter.

Min favoritt er nedtrekksapparatet. Den er deilig for øvre rygg!

Hva er din favoritt? Yndlingsøvelser med frivekter er også velkomne.

Har mange favoritter...Men hovedfavoritten er vel sittende bicepstrening med hantler. Ellers er sittende roing med vaier/maskin :hjerte: :gjeiper:

Endret av kristian82
Gjest Elfrida
Skrevet

Et sted jeg trente før hadde de en kuul maskin. Vet ikke hva den heter men man kan ta hangups og chinups og bardips. Man har knærne på en pute og du kan stille inn hvor mye hjelp du får til å løfte kroppen. Systemet gikk på lufttrykk.. Da kan du kjøre strikte øvelser som ellers ville vært for tunge... Vanskelig å forklare....

Jeg tror du mener en sånn som denne, bare at her står du med føttene på en plate: http://www.technogym.com/no/viewdoc.asp?co_id=412&target=commercial

Den liker jeg også veldig godt, eneste måten jeg klarer chin-ups på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...