Gjest Ts :) Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Ja, et enkelt spørsmål- jeg lurer på hvordan deres 5-6 åring er i det daglige? Oppførsel, daglige rutiner osv. osv. Tusen takk
Leanne Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 min 5åring er veldig sosial og selvstendig. Hun finner klær i skapet selv og kler på seg selv om morgenen. Hun tar da også på de riktige klærne (om vinteren tar hun alltid på ull innerst, bytter truse osv..) Hun dekker ofte på pålegg mens jeg skjærer brød og dekker på tallerkener og glass. Hun smører maten sin selv, spiser den uten å tulle for mye, og smører matpakke selv hvis hun skal ha det. (Er ikke ofte hun har det, så foreløpig er det gøy å gjøre selv) Går på do og ordner alt selv. Kan leke alene(med venner, uten voksne) ute, får på klokka og kommer inn når hun skal. (Hun kan ikke klokka, men jeg peker på hvor viseren skal stå når hun må inn..) Leker da i hagen eller hagene til nabo sammen med nabobarn, så er jo ikke langt unna hvis hun skulle glemme seg. Hun kan erte veldig, og erter lillebror ofte. Noe som fører til frustrasjon hos alle i huset... Den siste tiden har det blitt vanskelig for henne å akseptere et nei, hun må trasse og mase mange ganger før hun skjønner at jeg mener det jeg har sagt. Dette kan være slitsomt. Hun er veldig utadvent og snakker mye med folk vi møter, naboer, eller fremmede på butikken. Det er jo hyggelig det, men hun har jo ikke evnen til å selv se når andre har fått nok... Ikke alle som liker å høre på en 5årings utbrodering om hvem hun leker med i barnehagen, hva lillebror heter, hva vi skal ha til middag osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå