Gå til innhold

Endre lysstyrke

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et defekt tastatur på bærbaren min og finner ikke ut hvor ellers jeg kan endre lysstyrken på skjermen (har windows 7). Det nærmeste jeg finner er en knapp for å spare strøm i i kontrollpanel, men ingen plass hvor jeg kan manuelt endre lysstyrken. Noen ideer???

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Prøv å holde inne ctrl og bruk piltastene for å se om noe skjer. Hvis ikke noe skjer, høyreklikk på batter/lade ikonet nede på baren til høyre, så vil du forhåpentligvis få opp en meny med "endre skjermes lysstryrke".

Gjest AnonymBruker
Skrevet

piltastene er defekt så derfor fungerer ikke de.... når jeg trykker på batteriet så kommer det bare opp et alternativ for strømsparing. Mørkere skjerm er jeg IKKE intr i.... :-) Noen andre tips????

Skrevet

Du kan sikkert gå inn i noe som heter Skjerminstillinger eller noe sånt å justere den manuelt der, det er iallefall slik i OSX...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kommer du inn på en plass med "Velg strømstyringsplan"? Hvis du trykker på "endre planinnstillinger" så finner du slik at du kan endre der inne.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nope... det er ikke manuelle innstillinger (så vidt jeg kan se...) når jeg er inne på alternativene for strømstyringsplan. Irriterende det her... idiotisk hvis det er bare på tastaturet man kan stille inn lysstyrke.

Skrevet

Trykk på batteriet nederst til høyre, gå inn i menyen for strømstyring, endre planinstillinger og nederst på menyen der kan du endre. Endringen vises først når du trykker lagre endringer

post-21281-1270909272,0009_thumb.jpg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor heldig du er så har mange alternativer under endring av planinnstilling Hinata. Får kun to av alternativene når jeg går til samme sted i kontrollpanelet (se bildet)

post-29462-1270935726,039_thumb.jpg

Skrevet

Du kan kanskje prøve å gå inn på endre avanserte strøminnstillinger? Hvilken versjon av win7 har du?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

har vært inne å studert endre avanserte strøminnstillinger men der finner jeg ingenting. Hmmm... det her er irriterende! :-) Har windows 7.

Skrevet

Hvilken versjon av Windows 7? Har du Home Premium, Professional eller Ultimate?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvilken versjon vet jeg ikke.... var noe jeg fikk på jobb. 32bits (om det sier noe..)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvilken versjon vet jeg ikke.... var noe jeg fikk på jobb. 32bits (om det sier noe..)

Trykk og hold inne den knappen med windowsflagget mens du trykker på puase/break knappen. Da får du opp spesifikasjoner.

Skrevet

Det funker vel dårlig når problemet er at tastaturet ikke fungerer :fnise:

Gå inn i kontrollpanel, system og security, system. Der står det hvilken edition det er :) Men sånn som det virker på meg så har du kanskje Home Premium?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

da står det faktisk professional :-)

huff ender vel at jeg må kjøpe ny pc fordi jeg ikke greier å stille på lysstyrken :fnise:

Skrevet

Eller nytt tastatur? :fnise: Men det er rart, for jeg har professional jeg også :klø:

Skrevet

Jeg bruker ikke windows, så vet ikke om noen magiske steder å endre lysstyrken. Men, kan du ikke koble til et eksternt tastatur?

Skulle jo tro at du hadde et usb-tastatur liggende, enten hjemme eller på jobben din :)

Skrevet (endret)

Fant et annet sted å gjøre det på da, i stedet for å gå inn på endre planinnstillinger så er det på strømstyring også en mulighet til å endre.

post-21281-1271083220,1888_thumb.jpg

Endret av Hinata
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hinata, det er så rart for jeg får ikke det alternativet. Merkelig!!

Ja jeg har et usb-tastatur men der er det ingen fn knapp og heller ingen knapper som indikerer endring av lysstyrke. Men det er nok det som er alternativet, får se om det er noen som har et slikt tastatur å låne meg.

Takk for tips likevell!

Gjest Nedfall
Skrevet

Skal visst gå an emulere Fn knappen med spesiell software, men det ser ut til å være en omstendelig prosess.

Tastatur med Fn tast kan jo være ett alternativ, dette ser ut til å ha en sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...