Gå til innhold

Denne har jeg lyst å høre hva dere synes om:-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg latt pappaen styre barna en hel dag, så hadde vel alt gått på tverke.

Pappaen her i huset kan ikke pakke en bag med klær, fordi han ikke vet hva som skal være med. Det er jo masse annet dill dall enn bare klær som skal være med.

Klesstilen hans på våre barn er helt håpløs :ler: Kombinerer farger som overhodet ikke passer sammen.

Han gjør ikke så mye fordi jeg gjør det meste. Jeg har oversikt over alt.

Ber jeg han om å finne et klesplagg til datteren vår så tar han vår sønns klær eller så finner han ikke plagget i det hele tatt.

Det kan være noe så enkelt som en liten truse.

Han herjer en god del med barna og tar de med ut på lekeplassen i blant uten at jeg er med.

Jeg vet at jeg burde stille meg litt på sidelinjen men da hadde alt bare blitt kaos og så måtte jeg ha fikset i det uansett.

Jeg har liksom orden på alt og hvor alt av ting er.

Noen av tingene i den artikkelen stemmer synes nå jeg.

Men jeg synes at mannfolker litt håpløse når det gjelder dette. Man vet jo aldri hva de finner på eller hva som kan skje..... :-? :ler: Kanskje det er det som stopper meg?

Skrevet

:ler:

Hehe,jeg må le litt av det du sier Kittykat,no offence....

Hm,men når det er sagt,så er det viktig å huske at dere representerer ansiktet,tryggheten og trøsten.

En mann vil alltid se på sitt barn som en kompis,og det er slik det skal være.Og det omhandler vel å gjøre snåle ting,dumme seg litt ut og lære/feile.Verden går videre uansett og det blir stort sett folk av de fleste.

Jeg vet ikke,kanskje mangler vi litt seriøsiteten eller alvorligheten,men vi prøver vel å være desto kulere.Hva vet jeg,hehe...

Skrevet
:ler:  

Hehe,jeg må le litt av det du sier Kittykat,no offence.......

Midt på natten vettu og da sier jeg så mye rart. Tenker i alle verdens retninger og det som falt meg inn i hodet angående dette var altså svaret mitt :-? :ler: *skylder på at jeg er trøtt og skulle vært i seng for leeeeenge siden* :ler:

Skrevet

Flott at fedre tar seg av barna sine! Det spiller da ingen rolle om klærne ikke matcher hverandre!

En ting reagerer jeg kraftig på; ungen som sitter på sykkelen uten hjelm! Utrolig uansvarlig! :frustrert: :fy: :frustrert: :fy:

Skrevet

Mor må holde kjeft?

Hmm.....kanskje det er noe i det der?

Sjøl har jeg ikke barn, men har utdannelse innen dette, og vet litt derfra.

Da jeg jobbet med barn opplevde jeg stadig at mor var den som tok ansvaret, styret og stellte for barnet, og satte far på sidelinjen som en observatør.

Kanskje alle parter hadde hatt godt av at far fikk ta det ansvaret, få tillit til og ta seg av det dagligdagse?

Kittykat sier: "Hadde jeg latt pappaen styre barna en hel dag, så hadde alt gått på tverke"

Har han fått prøve seg?

Kanskje det blir lett og spille far utover sidelinja og "ta over" fordi kvinner vet best?

Jeg synes ihvertfall at fedre må få prøve seg, istedet for at mor regner med at far ikke klarer oppgaven.......

Skrevet

Synes han har mye rett. Klart menn slutter å prøve når de ikke gjør det bra nok! Alt går på tverke-hvordan da? Kan umulig være så ille at liv og helse står på spill.

Men barn må bruke hjelm.

Skrevet

Kittykat sier: "Hadde jeg latt pappaen styre barna en hel dag, så hadde alt gått på tverke"

Har han fått prøve seg?...

Ja han har fått prøve seg. En hel dag. Og la meg si at hele stedet var et fullstendig kaos og jeg måtte rydde opp i det når jeg kom hjem.

Han hadde latt ungene få gjøre det de ville han..... :roll:

Skrevet

Han sier mye rett syns jeg, spesielt det med at mor må holde kjeft.

Er ikke like lett alltid for far å ta styringen når mor står over å sier, neimen det er ikke sånn det skal gjøres.

Det jeg ikke likte med denne mannen er at han sjekker at det ikke er påbudt med hjelm og dermed bruker ikke hans datter det. Det er sikkerhet man snakker om der.

Skrevet

Jeg var en veldig "må ha kontroll over alt hele tiden mamma" i begynnelsen. Men er blitt en "pappa kan det meste viss han får lov mamma" og det siste er absolutt å foretrekke.

Jeg var veldig opptatt av å ha kontroll på alt. Klær skulle passe sammen, alt skulle være etter min mal. Jeg klagde på min mann, han deltok for lite, involverte seg for lite osv. Men jeg slapp han jo aldri til, og når jeg slapp ham til var det jo aldri godt nok :oops:

Så begynte jeg i full jobb. Siden min mann har skiftarbeid, var det veldig mye billigere å ha dagmamma, når vi begge var på jobb, og at han hadde barna når han hadde fri. Det gikk jo kjempefint. Jeg fant ut at det var ikke så viktig om alt machet, men at barna hadde det bra, og det hadde de. Så min mann har vært mye mer hjemme med minste mann enn jeg, og han er blitt en oppvakt gutt, og har et utrolig fint forhold til sin far.

Synes artikkelen er en kjempefin tankevekker til oss kontrollfreakede damer :wink:

Skrevet

Kittykat: Ikke rart han ikke lærer å rydde da.... :wink:

Mye riktig i art. forøvrig. eer alt for mange hønemødre rundt der, som ikke gir slipp på barnet "sitt".....

Barn trenger begge foreldrene, da vi ER veldig forskjellige!... Ikke bare sundt med mor som står under treet og kviiiner " nå mååååå du være forsiktig! Pass på nå, ikke fall ned..... " :roll: Hva tror e? At barnet har LYST til å falle ned?....

Det med hjelmen var for dumt ja!....

Skrevet

Min datters far skulle en gang pakke bagen når min 3-åring skulle være med mormor på hytta en påske. Jeg reiste på kurs tidlig den morgenen og hadde laget lapp over alle viktige ting han skulle huske. Mamma ringte fortvilet om kvelden og lurte på hvor bleiene var. De hadde han glemt å lempe over i deres bil så de lå så fint bak setet hans. Smokken hadde han husket, men ikke kosebamsen, så de fikk en bråkete avvenning fra den. Han husket å pakke strømpebukser, faktisk en 7-8 stk. men glemte skift votter/lue /dress, så det ble mye mere innesitting en de hadde tenkt. Han husket alt av kremer, salver, badeolje, badeleker og sånt stæsj (som han var vant til å bruke), men glemte at det kun går i oppvarming av snø om vinteren. Ikke mange bad på tulla den ferien. Kles skift var det også så der med. Så jentungen hadde passe møkkete tøy på seg når hun kom hjem. Men ingen krise, alt ordnet seg. Og bensinstasjoner har jo godt utvalg da.

Skrevet

Si meg, er alle andre menn enn min noen tafatte nek? :o Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at mannen min er akkurat like kompetent som meg når det gjelder barna og det er han da også. Kunne ikke falle meg inn i halvørska å gi han råd eller veiledning på noe som helst ang. barna, like lite som han gjør det overfor meg. Han er da et voksent menneske og jeg har da heller aldri tatt noen doktorgrad på barn.

Skrevet
Si meg, er alle andre menn enn min noen tafatte nek? :o Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at mannen min er akkurat like kompetent som meg når det gjelder barna og det er han da også. Kunne ikke falle meg inn i halvørska å gi han råd eller veiledning på noe som helst ang. barna, like lite som han gjør det overfor meg. Han er da et voksent menneske og jeg har da heller aldri tatt noen doktorgrad på barn.

Ja, noen menn er slik. Ta f.eks. min mann, han har alltid spørt meg om alt mulig fordi jeg hadde jo tre dager på klinikken så da kunne jo jeg alt om det å være mor. Han var også fullstendig overbevist at kvinner har nedarvet instinkter som gjør at vi automatisk kan alt om det å være mor og ha barn. Han har heldigvis blitt bedre med årene, tar mer ansvar, og nå vet jeg hvordan jeg skal få han på banen hvis et eventuelt neste barn. Jeg må gå aktivt inn å nærmest tvinge han til å ta ansvar og hvis han hvor alt er slik at han ikke blir så avhengig av meg.

Men noen menn er heldigvis ikke slik og så flott for dere kvinner som har en slik mann. Men ikke anklag oss som ikke har det, fordi det er ikke alltid vær feil at far er fraværende. Men når det er sagt så må jeg si meg enig i veldig mye av det som stod i den artikkelen. Jeg tror nok at mange mødre kunne ha skjerpet seg og latt far slippe til.

Skrevet

Det er tydeligvis ikke noe kapittel om ernæring i denne boken..

"Jeg lager all mat og bestemmer hva Billie spiser"

:roll: Billie er 1 1/2 år og overvektig!

Skrevet
Si meg' date=' er alle andre menn enn min noen tafatte nek? :o Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at mannen min er akkurat like kompetent som meg når det gjelder barna og det er han da også. Kunne ikke falle meg inn i halvørska å gi han råd eller veiledning på noe som helst ang. barna, like lite som han gjør det overfor meg. Han er da et voksent menneske og jeg har da heller aldri tatt noen doktorgrad på barn.[/quote']

Nei, min mann er heller ikke tafatt.......heldigvis! (Da hadde han nok ikke vært mannen min! :ler: )

Mannen min jobber om dagen i ukedagene. Da er det jeg som ordner barn og hus, og dermed jeg som har hovedkontakten med barnehage/skole bl.a.

Jeg jobber kvelder og helger. Da er det mannen som har hovedansvaret for hus og barn.

Både huset og barna er i like god forfatning enten det er han eller jeg som er hjemme, og jeg legger ikke igjen huskelapper eller "planlegger dagen" for dem når jeg går på jobb. Okei, så ser barna horrible ut i røde og rosa klær, men de fryser i hvertfal ikke! Ikke sulter dem heller.

Tror menn er minst like kapable som kvinner til å ta seg av barna, det er bare noen hønemødre som på skygge banen litt.

Skrevet

Veldig enig at mange kvinner står i veien for fars forhold til sitt barn. Sånn som kittykat, som rydder opp etter at mannen har passet barna.. den som passer barna må da rydde opp. Da vil han jo innse til neste gang at han kanskje skal legge noen begrensninger på hva de får rote med..

Jeg skal prøve mitt ytterste på å ikke skvise min mann ut på sidelinjen når den tiden kommer. Han er da en voksen mann som har holdt seg varm, tørr, mett og glad i maange år. Hva så om ikke antrekket matcher, sålenge ungen har det bra? Og om ungen får på seg for lite klær en dag - blir forkjølet - etter 3 dager med grinete snørrete unge så skjønner da far forholdet mellom varme klær og forkjølelse. Og hvis far aldri har pakket en barnebag før, klart han blingser. Er han vant til å prøve å forutse hva som kan trenges så går det nok meget bedre.

Bak en tufs av en far står det som regel en overkjørende mor. Sett forventninger til far, gi ham plass til å prøve ut ting selv. Ikke jatt med ham, han finner da ut av det. Det eneste negative med dette er at jeg muligens vil bli beskyld av andre kvinner for å være en ussel mor, som tar meg dårlig av mitt barn... stakkars far må trå til hele tiden.

Skrevet

For første gang i min fartstid her på KG er jeg enig med Veslebråka!

(ja, det kom som et sjokk på meg..... :lol: )

Skrevet

:ler::ler:

Hehe,her var mye moro å lese,må jeg medgi...

Har dere noen flere historier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...