Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har hatt litt blod i gulpet i natt! Burde jeg ringe legevakta, eller er det normalt?

Skrevet

Ikke at jeg har barn, men jeg ville ringt for å være sikker. En telefon kan ikke skade :)

Skrevet

Hvis du har veldig såre brystvorter kan blodet komme fra deg. Men jeg ville absolutt ringt legevakta ja.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er bittelitt ville jeg ikke bekymret meg,altså gulpet melk med litt blod, men om hun gulpet blod derimot.

De kan mest sannsynlig komme fra deg.

Skrevet

Om det bare er bittelitt ville jeg ikke bekymret meg,altså gulpet melk med litt blod, men om hun gulpet blod derimot.

De kan mest sannsynlig komme fra deg.

Ja. Det var ikke mye, så jeg bestemte meg for å avvente. Ser jeg det igjen ringer jeg legen.

Skrevet

Da jenta mi var 5 dager gammel oppdaget jeg lyserosa gulpeflekker på body og håndkle som hun lå på. Jeg ble helt fra meg og ringte føden og greier.

Det kom fra brystvortene mine som hadde sprukket og dermed var det kommet noe blod i melken da jeg ammet. Jeg passet på lufttørking og alle triksene, og det løste seg.

Men kunne ønske at noen hadde roet meg med at det bare var litt blod gjennom amming. Husker jeg ble veldig redd...

Skrevet

Da jenta mi var 5 dager gammel oppdaget jeg lyserosa gulpeflekker på body og håndkle som hun lå på. Jeg ble helt fra meg og ringte føden og greier.

Det kom fra brystvortene mine som hadde sprukket og dermed var det kommet noe blod i melken da jeg ammet. Jeg passet på lufttørking og alle triksene, og det løste seg.

Men kunne ønske at noen hadde roet meg med at det bare var litt blod gjennom amming. Husker jeg ble veldig redd...

Takk for svar :) jeg har tenkt tanken at det kunne skyldes det, men har ikke sett noen sår. Også bruker jeg brystskjold og pumpe siden vi har litt trøbbel med amminga, så jeg er egentlig ikke så veldig sår.

Skrevet

Kjentes ikke så sår ut da det skjedde, men ved nærmere ettersyn så så jeg noen sprekker. Opplevde i ettertid kraftig brystbetennelse og mye dritt, så anbefaler at du passer på håndhygienen og ikke overfører bakterier til de åpne sårene.

Skrevet

Det er skjedd oss også! Ble kjempeskremt å dro på legevakta. De fant ingen feil med barnet. Jeg hadde heller ingen sår på brystvorta. Men to dager senere når jeg skulle pumpe, silet det plutselig masse blod. Så jeg må ha sprekt ett blodkar eller noe. Snakket med fastlegen om det, når jeg var på legekontroll og hun sa det ikke var så uvanelig.....

Skrevet

Lillegutten gulpet rent blod da han var ca 10 dager gammel. Jeg ble livredd og kjørte på legevakten. Jeg hadde kjempesåre brystvorter og hadde brukt brystskjold, men så ikke spor av blod på de.

Men etter undersøkelser etc. mente de at det mest sannsynlig var blod fra meg. Hvis det skjedde igjen så kunne de ta blodprøve for å finne ut om det var mitt eller hans blod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...