Gå til innhold

Treider fagskole.

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess
Skrevet

Jeg skal søke på Treider fagskole om noen få dager, som administrasjonssekretær. Og derfor så lurte jeg på om det er noen som har noen form for erfaring/opplevelser med det stuidet og skolen, og jobbmulighetene etterpå?

Skolen er ikke akkurat superbillig, så det ville vært kjedelig å kaste bort nesten 80 000 på en utdanning som ikke er verdt mer enn papiret vitnemålet trykkes på.

Virker som om skolen har et godt rykte, men jeg føler at jeg ikke vet noe som helst.

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Little princess
Skrevet

Ingen? :sjenert: Hadde vær finfint med noen erfaringer da! :)

Skrevet

Den skolen har jeg aldri hørt om :sukk:

Skrevet

Jeg gikk vanlig videregående der for ti år siden, så vet ikke om min erfaring er helt relevant lenger.

Som utlending tenkte jeg at en privatskole var der de "beste" gikk, de som var interessert i å betale ekstra for å få mer ut av utdannelsen sin. Jeg ble mildt sagt skuffet. Fikk følelsen av at det var en "taperskole" for rike barn, en siste utvei for mange å klare å komme seg igjennom videregående på. Lærerene var stort sett veldig flinke, men det hjelper ikke så mye når man skal holde seg til minste felles multiplum blandt elevene. Klasserommene var knøttsmå, vi satt nermest oppå hverandre, men ellers synes jeg fasilitetene var bra (kantine, datarom, skap osv). Jeg gikk danselinjen, og den var utrolig dårlig organisert, men det var ikke bare skolens feil. Syntes også at de lovet mer enn de klarte å holde. Jeg sluttet etter ett år.

Som sagt kan mye skje på ti år, og det kan jo være store forskjeller på den videregående skolen og fagskolen, men dette var ihvertfall min erfaring.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Drar opp denne tråden... Little princess; valgte du studiet, og isåfall hvordan er det? Vurderer adm. sektretær selv :) Virker som det har et bedre rykte enn andre fagskoler etter det jeg har skjønt.

Skrevet

Jeg føler det var så og si 100 000 bortkastede kr ;)

Ville heller søkt BI eller Høgskole. :)

Skrevet

Hvilken utdanning tok du, isse?

Går på høgskole nå, og har tatt ex.phil og ex.fac på universitet... Føler det er noen fag i bachelorgraden som ikke interesserer meg i det hele tatt, og det frister med noe yrkesrettet og praktisk, vil ut i jobb.

Skrevet

Tok advokatsekretær. Tror ingen i klassen jobber som dette nå. Sett fler av de i klesbutikker osv...

Fagene er relativt enkle...

Du burde fortsette på skolen, så får du en mer meningsfull jobb :)

Begynte på Høgskolen høsten etter jeg gikk ut fra Treider, og vil ikke si jeg har angret på det. Kun angret på at jeg har 100 000 ekstra i studielån pga Treider :gjeiper:

Skrevet

Hehe, skjønner... Ser nok bedre ut på CVen med høgskole eller lignende ja.

Studerer du fortsatt eller jobber du?

Skrevet

Jeg tok bachelor innen for helse og sosial feltet :) Og trives mye bedre i jobben enn jeg ville gjort med å sitte foran en pc og i tlf hele dagen, og handle inn lunsj til sjefene på kontoret ;)

• 2 uker senere...
Gjest Little princess
Skrevet

Drar opp denne tråden... Little princess; valgte du studiet, og isåfall hvordan er det? Vurderer adm. sektretær selv :) Virker som det har et bedre rykte enn andre fagskoler etter det jeg har skjønt.

Jepp, jeg valgte studiet, og jeg er veldig fornøyd! Lærerene er veldig flinke og jeg merker at jeg lærer ting som er veldig relevant for en framtidig jobb.

Jeg driver med regnskapsføring,korrespondanse, bussines engelsk og noen andre fag, og i 2 semester så skal vi ha utplasering en gang i uka.

Det virker på meg som om dette er en anerkjent skole for fagrettede utdanninger, men jeg tror nok ikke at videregående er like anerkjent. De som går det er den værste sorten ungdommer i mine øyne, blaserte, bortskjemte rikmannsbarn som ikke bryr seg en tøddel om noe annet enn hvordan håret ligger (Jaa... Generalisering.) Men vi har jo ingenting med videregående å gjøre, utenom at vi bytter på klasserom en gang iblant.

Skal jeg være helt ærlig så er ikke stuidet det mest krevende, jeg leser til prøver men ikke ellers, og jeg har kun A'er og B'er. Noen i klassen min er litt eldre enn meg, -40 årene- og de har litt større problemer med Word og Excel, så om man har pittelitt teknins innsikt og litt erfaring er det null problem.

Håper det hjelp deg litt :)

Gjest Little princess
Skrevet

Jeg tok bachelor innen for helse og sosial feltet :) Og trives mye bedre i jobben enn jeg ville gjort med å sitte foran en pc og i tlf hele dagen, og handle inn lunsj til sjefene på kontoret ;)

Hahha, så ikke denne. Men å sitte på et kontor å svare på mails og telefoner og fikse ting passer meg ypperlig, så da er det vel rett utdanning for meg :fnise: Bra folk er forskjellige!

Gjest Instamatic
Skrevet
De som går det er den værste sorten ungdommer i mine øyne, blaserte, bortskjemte rikmannsbarn som ikke bryr seg en tøddel om noe annet enn hvordan håret ligger

merkelig, jeg er hverken rikmannsbarn eller obsessed med håret mitt...

Gjest VictoriaSecret*
Skrevet

Dette blir sikkert off-topic, men det får gå. Kjæresten går på Treider som et supplement til utdanningen på UIO, og han er kjempefornøyd med undervisningen. Foreleserne er dyktige og klassen engasjert. Han studerer et universitetsfag, da, så det har kanskje noe å si. (Men siden vgs blir trukket inn, tenkte jeg at det kunne være verdt å nevne).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...