Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Hei dere! Jeg skal kjøpe meg en solkrem for ansikt på strawberrynet. Jeg er 23 år og vil ha en solkrem som gir mye fukt, samtidig som den beskytter godt mot solen og aldring. Tenkte faktor 25-30. Den kan gjerne ha litt selvbruning i seg (om det finnes). Har dere noen forslag? Så til spørsmål nummer 2. Har hørt rykter om at amerikanske solfaktorer er lavere enn her hjemme, altså at en SPF30 i USA tilsvarer f.eks SPF15 eller 20 her. Stemmer dette? Når jeg var i USA brukte jeg solfaktor 30 (som var kjøpt i en vanlig matbutikk der), og jeg ble brent, noe jeg syns var litt rart ettersom det var så høy faktor og ikke så sterk sol som jeg har blitt utsatt for før. Har dere noen erfaringer med dette? 'Merke'solkremene har kanskje samme faktorsystem uansett? Uff, dette blir surrete! Takker for alle svar:)
psawyer Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Jeg bruker Dermalogicas Solar Defense Booster SPF 30, og er veldig fornøyd! Startet med den for rundt to måneder siden. Jeg har dehydrert hud, men denne fukter akkurat nok - blir ikke tørr, men heller ikke blank. Har også acne-prone hud, og syns faktisk huden er blitt både renere og klarere etter jeg startet med denne.
Skylines Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Jeg bruker den samme som hun over, men jeg blander den med fuktighetskrem. Decleor har solkrem med selvbruning, men jeg tror det var faktor 15.
Lykkelitenen Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Jeg kan desværre ikke svare på det siste, da jeg ikke har satt meg inn i om det er noe annet system andre steder ang. spf. Men vil like vell tipse om en slkrem som jeg selv er frelst i, Sensilis sin til ansikt, oljefri i faktor 30 (199 på Vita). Jeg kjøpte min i gavepakke med en aftersun i samme serie og er storfornøyd! Min acne pronehud kan trygt bruke denne. Den gir masse fukt, god beskyttelse og er mild mot huden. Bruker denne som dagkrem hele sommeren...
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 SPF blir målt i bølgelengde. Så at SPFen er har "mindre verdi" i Amerika tror jeg er en myte. Men kvaliteten på produktet har jo endel å si. Solkremer kan bli svekket av flere faktorer. Jeg bruker forsåvidt Jan Marini sin med SPF30, den finnes som farget krem og. Ikke selvbruning riktig nok. Det er viktig at kremen inneholder nok mengde UVA beskyttelse for å unngå mer dyptliggende skade på huden. Europa har klare regler om dette, vet ikke helt hvordan det er i Amerika. Jan Marini sine kremer ble i allefall tilsatt mer UVA beskyttelse for å tilfredsstille Europeiske standard mener jeg på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Jeg bruker den samme som hun over, men jeg blander den med fuktighetskrem. Decleor har solkrem med selvbruning, men jeg tror det var faktor 15. Er du fornøyd med denne? Blir du blank i ansiktet? Er den fet? Skriv gjerne litt om den, jeg lurer på å kjøpe den... (og sorry hvis det virker masende, jeg er bare veldig interessert i denne )
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 TS her! Takker for svar. Skal sjekke ut forslagene. Har noen erfaring med denne: Decleor Aroma Sun Expert Protective Anti-Wrinkle Cream SPF30? Vil også gjerne høre mer om Dermalogicas:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå