jennie Skrevet 10. april 2010 #1 Del Skrevet 10. april 2010 Hei! Er en jente som går på førskolelærerstudiet, og lurer på om man kan ta et eller to år ekstra for å kunne jobbe på barneskolen... finner ikke noe om dette på nettsidene til skolen min (dmmh i trondheim).. er det noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thunderbat Skrevet 10. april 2010 #2 Del Skrevet 10. april 2010 Det skal, eller har vært et årsstudie som heter GLSM (Grunnleggende lese, skrive og matteopplæring) man kunne ta som videreutdanning. Jeg er ikke sikker på hvilke skoler som tilbyr dette nå. Med GLSM kan man jobbe i 1.-4.klasse. Men i bunn og grunn så varierer det veldig på hvor en søker arbeid om man i det hele tatt får arbeid i skole. Ikke alle skoler ønsker førskolelærere. Desverre. Går selv tredje året på førskolelærerutdanningen, så dette er noe mange på kullet mitt snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babe901 Skrevet 10. april 2010 #3 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg går samme linje i vestfold. Jeg tror du kan jobbe på SFO eller 1-4 klasse. men hvis du tenker hele barneskolen er jeg litt usikker på åssen du går frem etter 3-årig førskolelærerutdanning. Du kan jo lete litt på skolen min sin side? Http://hive.no. Klikker du litt innpå der finner du førskolelærerutdanningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thirteen Skrevet 10. april 2010 #4 Del Skrevet 10. april 2010 Går selv førskolelærer og skal ta GLSM etter utdanningen. Jeg vil gjerne jobbe i småskolen, men jeg har planer om å ta master etterpå så vet ikke helt hvor jeg havner til slutt. Men stemoren min har kun PAPSen, eller det som nå er GLSM(?) og hun jobber første til fjerde klasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jennie Skrevet 10. april 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 10. april 2010 Takk for svar! Har kikket litt rundt, og det ser ut som om det skal være mulig å ta GLSM via NKS nettstudier. Link: http://www.nks.no/Studietilbud/Skole-og-oppvekst/GLSM-Grunnleggende-lese-skrive-og-matematikkopplaring/ Men vet ikke hvor seriøst dette er?? Er sikkert noen skoler som fremdeles tilbyr GLSM, men tror ikke DMMH i Trondheim gjør det. Ser imidlertid ut som om det skal gå an å ta masterutdanning i fagdidaktikk i samarbeid med NTNU, men det går jo over to år.. Og jeg synes til sammen 5 år er litt vel lang utdanning for å kunne jobbe på barneskolen! Tror jeg skal gå for å bli spesialpedagog heller, det er bare ett år ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 10. april 2010 #6 Del Skrevet 10. april 2010 NKS er nok ganske seriøst,er jo et opplegg sammen med høgskolen i Telemark tror jeg? Er vel en del innsendinger og så litt praksis tror jeg, men det er jo ganske dyrt. Når man har tatt GLSM 30 sp så trenger man jo fortsatt 30 sp til, for å kunne undervise i skolen. F.eks. i norsk, forming, spes ped, matte etc.. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå