Gå til innhold

Føler du deg ofte eller sjeldent alene og/eller ensom?

Ensom eller ei...  

31 stemmer

1. 1. Føler du deg ensom og alene ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg vært eneboer, bortsett i fra med barn, i lang tid nå, og husker veldig godt hvor alene og ensom jeg følte meg i gjennom den lange og svært annerledes første tiden. Nå har jeg etterhvert blitt veldig vant til denne totalt forskjellige, og den gang helt nye hverdagen, men føler likevel at noen kvelder er litt enslige, og at det virkelig ville ha vært veldig deilig å kunne få være helt inntil, og virkelig å kjenne varmen i fra noen. Og å kunne gi det samme tilbake, så klart.

Hvordan er det med deg? Kommer følelsen av å savne noen ofte eller veldig sjeldent??

Videoannonse
Annonse
Gjest hogwash
Skrevet

Selv har jeg vært eneboer, bortsett i fra med barn, i lang tid nå, og husker veldig godt hvor alene og ensom jeg følte meg i gjennom den lange og svært annerledes første tiden. Nå har jeg etterhvert blitt veldig vant til denne totalt forskjellige, og den gang helt nye hverdagen, men føler likevel at noen kvelder er litt enslige, og at det virkelig ville ha vært veldig deilig å kunne få være helt inntil, og virkelig å kjenne varmen i fra noen. Og å kunne gi det samme tilbake, så klart.

Hvordan er det med deg? Kommer følelsen av å savne noen ofte eller veldig sjeldent??

Veldig sjeldent, ofte alene, aldri ensom ;)

Skrevet

Som singel gjorde jeg ofte det ja. Savnet lenge noen å dele livet mitt med. Samtidig så hadde jeg jo det bra også, så litt delt ift dette spørsmålet antar jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tja,noen ganger kanskje...Det var værst i begynnelsen, og på den mørkeste vintertiden.Men kjenner mindre og sjeldnere til det nå.Ensomhetsfølelsen kommer sikkert til å merkes innimellom uansett,eller som du sier,det å ha noen tett inntil og kjenne varmen fra noen,men heldivis har jeg barn som jeg er fullt opptatt med når de er hos meg :) Så egentlig vil jeg ikke si ensom, men heller kjedsomhet og et savn av å ha noen intill om kvelden når barna er lagt.Ellers har jeg ikke tid til å være ensom :)

Skrevet

Noen ganger.. Nå har jeg vært singel i snart 2 mnd. Det har vært noen ganger i løpet av den perioden hvor jeg har følt meg skikkelig alene, og ikke minst, ensom. Liker ikke den følelsen.

Jeg er en av de siste som fortsatt er singel blant vennene mine. De fleste har enten giftet seg og fått barn eller skal det snart. Heldigvis så har jeg mange venner som viser at jeg ikke er helt alene. Det hjelper. Men av og til er det godt å være alene.

Skrevet

Jeg føler meg sjelden ensom, egentlig. Men jeg har jo kjent på følelsen, jeg også. Så jeg vet hvordan det oppleves. Jeg tror det er helt normalt å føle seg ensom av og til når man bor alene.

Skrevet

Stortrives i eget selskap og føler meg sjelden ensom.

Skrevet

Mye alene, sjelden ensom. Jeg trives i eget selskap det meste av tiden (men klart det kan føles ensomt en gang i blant, når "alle andre" ser ut til å ha noen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...