Gå til innhold

utesteder med 24 års grense

Fremhevede innlegg

Gjest seinfeld
Skrevet

aloha!

jeg lurer på om du har noen tips til hvordan man kan komme inn på utesteder hvor man ikke er gammel nok, men som man jo egentlig er gammel nok til? blir så oppgitt når jeg er 21 år ikke slippes inn fordi de har 22 årsgrense liksom! grr!

jeg skjønner at jeg ikke passer inn overalt, og at noen steder vel ha et eldre klientell. men jeg ser ikke så ung ut at jeg ikke kunne vært 24-25 år. stilen min er ganske nøytral, passe trendy, men klassisk alikevel. passer ikke på på skikkelig rockbarer og sånt, ser den liksom.. har et normalt utseende, mange syns til og med at jeg er ganske pen!

er det noe man kan si til vaktene? spesielt kroppspråk eller oppførsel? smile pent? whaat???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan være unormalt pen helst jente, da går det fint.

Du kan komme med en gjeng som er gamle nok men som snur om du blir nektet det vil hjelpe.

Ellers kan du komme tidlig oppføre deg voksent kle deg pent og ikke vær drita :)

Skrevet

aloha!

jeg lurer på om du har noen tips til hvordan man kan komme inn på utesteder hvor man ikke er gammel nok, men som man jo egentlig er gammel nok til?

:klø: Enten så er du gammel nok eller så er du ikke gammel nok. Hvis de har 24-årsgrense på et utested så er det fordi de vil ha et litt voksent klientell.

Skrevet

Det er ikke saa veldig voksent aa forsoeke aa snike seg inn. Men du kan jo forsoeke.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å ikke komme inn på noen utesteder som har aldersgrense 21, 23 og 25 årsgrense - og jeg er kun 21 selv. Og som oftest hører jeg at de aldersgrensene er for å ha litt eldre klientelle, men at så lenge man er over 20 år, kommer man inn. Drikker du mye? Kanskje du kommer meget synlig beruset?

Skrevet

Aldergrensene har de ofte for å ha muligheten til å si nei til en del folk de ikke liker, så det beste er å kle seg så man passer inn i deres konsept, og oppføre seg skikkelig. Som jente er det jo også ett vanlig knep å flørte litt med dørvakta, uten å overdrive, eller finne seg noen eldre gutter en kan gå arm i arm med. De fleste gutter i kø sier ja til å late som om de er i følge med ei søt jente, så det skulle ikke være så vanskelig å finne noen å heng ei armen på. Er dere flere sammen som er for unge er det greit å dele seg opp i køen, og finne noen eldre dere kan gå sammen med til dere er inne. Da jeg var rundt tjue gikk jeg mye ut med kollegaer som var ca 10 år eldre, har aldri opplevd å bli nekta da, kun når jeg har kommet med jevnaldrende venninner.

Så lenge du er over tjue risikerer ikke utestedet noe på å ha deg der, så da er slike knep greit etter min mening, utestedet har som regel ikke denne grensa for å stenge alle under den ute uansett, men for å ha bedre mulighet til å sile klientellet.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Så lenge du er over tjue risikerer ikke utestedet noe på å ha deg der, så da er slike knep greit etter min mening, utestedet har som regel ikke denne grensa for å stenge alle under den ute uansett, men for å ha bedre mulighet til å sile klientellet.

Jepp!

Et utested/bar/nattklubb som har f.eks 25-års grense er ute etter et voksent klientell som legger igjen penger, og de er ikke interessert i å ha 20-åringer i baren som drikker seg dritings og bråker. Og eierne av disse stedene vet at eldre mennesker (normalt sett) ikke gidder å dra på fylla på de samme stedene som byen 20-åringer. Derfor så velger de å f.eks sette aldersgrense på 20 år, eller å ha dresskode som f.eks dress/slips.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om du kler deg pent, oppfører deg fint og ellers passer inn i settingen, går det som regel greit.

Dessuten, på 24 års grense, om det kommer en gjeng og en er under 24, så går det som regel greit. Så lenge gjengen virker opplagte, velkledde og veloppdragne.

Rett og slett. Oppførsel, oppførsel, oppførsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...