Gjest caramiacaramella Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Finnes det "ordentlig" cider,slik vi har hjemme her i Storbrittania? Har nettopp flyttet,og da jeg bestilte cider på en pub fikk jeg en grusom drikk som minnet veldig om øl. Aldri igjen! Noen som vet noe om dette? Evt andre drikker de har her som ligner?
Gjest Airi Chikako Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Kanskje du fikk Strongbow? Det er en slags blanding mellom de to. Vet at de har rimelig god cider i Irland, Druid heter den.
Inx Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Finnes det "ordentlig" cider,slik vi har hjemme her i Storbrittania? Har nettopp flyttet,og da jeg bestilte cider på en pub fikk jeg en grusom drikk som minnet veldig om øl. Aldri igjen! Noen som vet noe om dette? Evt andre drikker de har her som ligner? Strongbow? Enig at det smaker mer som øl, enn som cider vi er vant med.
Zzyzx Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Åh, Bulmers/Magners er jo det beste i hele verden! I Irland (Strongbows hjemland) så jeg at de profilerte Kopparbergs veldig, på de fleste puber. Tror de forsøker å få svensk "cider" (sukkervann med epleeessens) inn som et slags nisje-produkt der borte, men jeg tror ikke de får det helt til. Woodpecker er nok kanskje nærmere det du mener er cider, men selv den kan nok være litt besk for de som er vant til Grevens pærecider.
Gjest Airi Chikako Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 (endret) Åh, Bulmers/Magners er jo det beste i hele verden! I Irland (Strongbows hjemland) så jeg at de profilerte Kopparbergs veldig, på de fleste puber. Tror de forsøker å få svensk "cider" (sukkervann med epleeessens) inn som et slags nisje-produkt der borte, men jeg tror ikke de får det helt til. Woodpecker er nok kanskje nærmere det du mener er cider, men selv den kan nok være litt besk for de som er vant til Grevens pærecider. Irland er jo ikke Strongbows hjemland, på den ene eller den andre måte . Strongbow var anglosaksisk, cideren oppkalt etter ham produseres i England. Men det stemmer at de har noen produkter som ligner mer på vår cider i Irland. Endret 10. april 2010 av Airi Chikako
tineline Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Jeg ble så glad over å slippe den søte eplebrusen vi kaller sider i Norge, men jeg noterte meg likevel at "Perry" var veldig populært der, og jeg skjønte etterhvert at dette er päroncider fra Sverige. Det fins iallefall. Bare bestill en 'perry'. På eplefronten er det nok ikke like lett å oppdrive søte sidere på puben - der går det går det mer i de tørre variantene.
Zzyzx Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Irland er jo ikke Strongbows hjemland, på den ene eller den andre måte . Strongbow var anglosaksisk, cideren oppkalt etter ham produseres i England. Men det stemmer at de har noen produkter som ligner mer på vår cider i Irland. Ah, jeg som har tatt feil.
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Åh, Bulmers/Magners er jo det beste i hele verden! I Irland (Strongbows hjemland) så jeg at de profilerte Kopparbergs veldig, på de fleste puber. Tror de forsøker å få svensk "cider" (sukkervann med epleeessens) inn som et slags nisje-produkt der borte, men jeg tror ikke de får det helt til. Woodpecker er nok kanskje nærmere det du mener er cider, men selv den kan nok være litt besk for de som er vant til Grevens pærecider. Jeg så faktisk en reklame for Kopparbergs idag,den så litt cideraktig ut,så tenkte jeg skulle finne ut om det var cider eller ikke. Da oppklarte du jo det for meg Så det er en cider som ligner på den svenske/norske,men ikke særlig god? Er det det du mener?
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Jeg ble så glad over å slippe den søte eplebrusen vi kaller sider i Norge, men jeg noterte meg likevel at "Perry" var veldig populært der, og jeg skjønte etterhvert at dette er päroncider fra Sverige. Det fins iallefall. Bare bestill en 'perry'. På eplefronten er det nok ikke like lett å oppdrive søte sidere på puben - der går det går det mer i de tørre variantene. Takk for tipset,jeg skal prøve den.
Zzyzx Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Jeg så faktisk en reklame for Kopparbergs idag,den så litt cideraktig ut,så tenkte jeg skulle finne ut om det var cider eller ikke. Da oppklarte du jo det for meg Så det er en cider som ligner på den svenske/norske,men ikke særlig god? Er det det du mener? Kopparbergs er vel svensk, og hvis cideren du er ute etter er Grevens eller lignende, så er nok Kopparbergs riktig valg. Jeg synes ikke den er god, men det er fordi jeg liker den engelske du ikke liker.
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Kopparbergs er vel svensk, og hvis cideren du er ute etter er Grevens eller lignende, så er nok Kopparbergs riktig valg. Jeg synes ikke den er god, men det er fordi jeg liker den engelske du ikke liker. Hehe,da prøver jeg den og
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Finnes det "ordentlig" cider,slik vi har hjemme her i Storbrittania? Har nettopp flyttet,og da jeg bestilte cider på en pub fikk jeg en grusom drikk som minnet veldig om øl. Aldri igjen! Noen som vet noe om dette? Evt andre drikker de har her som ligner? Må smile litt av dette. Det er jo slik cider som er ordentlig. Mye av det som selges i norden er jo egentlig en slags rusbrus. Det er et ordtak som heter "when in Rome, do as romans". Hvorfor ikke lære seg å like det de lager der borte. Gode ale og cidere. Du har mye god smak i vente!
Gjest Agurkolat Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Norsk cider, og da ein sel i butikkane her er jo berre forkledd rusbrus
laktose_k Skrevet 13. april 2010 #14 Skrevet 13. april 2010 Det er jo i andre land de har ordentlig sider. I Norge er det noe brusliknende, alkoholfritt som selges under det navnet. Ordentlig sider er gjæret saft av eple eller pære, da blir sukkeret omdannet til alkohol, så det er ikke søtt. Strongbow syns jeg er godt. Derimot har jeg fått noe i Baskerland som var grumsete og ikke veldig godt, men som visstnok var en livsnødvendighet der nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå