Gå til innhold

Hva gjør dere med gifteringen etter skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Gjest bare jeg
Skrevet

Ja, dette er spørsmåle. Hva skal man gjøre med gifteringen etter skilsmisse? Vil ikke beholde den. Hva gjør man da? Kaster bort, selger, bytter hos gullsmeden? Andre ideer?

Selv har jeg tenkt å selge ringen og gi pengene til Rød Kors eller lingnende. Men det er ikke så lett å finne hvor jeg kan levere en gullring som var brukt i bare 5 måneder.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det, siden jeg er lykkelig gift. Men du kan smelte den om å lage noe annet enten til deg eller til barn hvis du har det. Eller du kan selge den og kjøpe deg noe fint.

Skrevet

Har du barn som kan ha glede av den? Jeg fikk min mors og min bror fikk min fars giftering da foreldrene våre skilte seg. De var ikke så hyggelige å ha for dem, men jeg setter stor pris på ringen, siden den er et av få gjenværende fysiske "symboler" på den familien vi en gang var (huset og de fleste møbler og ting vi hadde hjemme er solgt/borte). Jeg har tredd ringen på et kjede sammen med noen andre ringer, og bruker det som smykke.

Skrevet

Den ligger i smykkeskrinet faktisk. Ikke tenkt på den siden jeg tok den av meg for mange år siden. Kanskje jeg burde gjort noe med den...

Skrevet

Da jeg ble lykkelig og skilt for mange år siden, solgte jeg gullet hos gullsmeden. For pengene kjøpte jeg meg et flott dørskilt med bare MITT navn på:)

Gjest Hilde
Skrevet

Jeg la min i smykkeskrinet, tenkte spare den til en av jentene våre, da min eksmann døde i høst, fikk jeg hans ring også så nå ligger de begge to og venter på at jentene skal bli store nok til å sette pris på dem... tenker de skal få hver sin den dagen de fyller 18 år

Gjest bare jeg
Skrevet

Nei, jeg har ikke barn. Ja sa jo at jeg var gift i bare 6 måneder og kjente ham bare 3 måneder før bryllupet.

Da skal jeg vurdere å selge ringen. Hva kan man få for 3 gr gull? Ringen var verd 1000 kr når den var ny, så hvis jeg får 200-300 kr for den nå, så er jeg fornøyd. Vil ikke ha noe av det forrige livet mitt. Ringen er det eneste som er igjen, men føles litt feil å bare kaste den.

Gjest Jente27
Skrevet

En venninne smeltet sin om til et anheng hos en gullsmed og fikk dermed et minne på kjøpet. Det var en vennlig skilsmisse og de er gode venner.

Foreldrene til mannen min skilte seg når han var sent i tenåra. De slo sine to sammen, la til litt ekstra gull og fikk designet en tung og stilig herrering til ham. Bare brukt ved enkelte anledninger, men den er stilig. I hvitt og gult. :)

Jeg fikk smeltet om en liten ring jeg fikk med en tante til konfirmasjonen og la til gull fra noen øreringer som var brukket og fikk laget en ny ring av det.

Er mye man kan gjøre, men arbeidet hos gullsmeden koster som regel litt.

Skrevet

Da jeg ble lykkelig og skilt for mange år siden, solgte jeg gullet hos gullsmeden. For pengene kjøpte jeg meg et flott dørskilt med bare MITT navn på:)

Det var veldig kreativt:P

:)

Skrevet

smeltet om sammen med en del andre ting

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som smeltet den om til ett smykke til det felles barnet sitt, og det synes jeg egentlig er en fin symbolsk handling.

Skrevet

Vi smeltet om forlovelsesringene våre til et smykke til vårt felles barn.

Da barnets besteforeldre fikk høre om denne planen ønsket de å bidra med gifteringer etter sine foreldre(døde), samt en fravokst giftering fra seg selv.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke barn. Ja sa jo at jeg var gift i bare 6 måneder og kjente ham bare 3 måneder før bryllupet.

Da skal jeg vurdere å selge ringen. Hva kan man få for 3 gr gull? Ringen var verd 1000 kr når den var ny, så hvis jeg får 200-300 kr for den nå, så er jeg fornøyd. Vil ikke ha noe av det forrige livet mitt. Ringen er det eneste som er igjen, men føles litt feil å bare kaste den.

Min venninne forhørte seg om priser hos gullsmeden hvor vi bor, og her ville hun bare få igjen 30kr pr gram. Så å selge den til en gullsmed vil jeg absolutt ikke anbefale. Gjerrigknarker. :jolie:

Skrevet

Jeg fikk høre en gang at dersom man ønsker å smelte om ringer hos gullsmeden til noe annet, er det ikke det faktisk samme gullet de bruker. De kjøper gullringen av deg, og så får du et annet smykke (f.eks) tilbake. Så de som tror de går med bestemors og bestefars gifteringer som et minne i form av et anheng, tar desverre feil...

Men jeg vet ikke om det er slik hos alle gullsmeder, da, det kan jo ha vært bare hos den gullsmeden jeg spurte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...