Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fikk samboer og han kom over dagboken min på pc-en min(sverget på at han ikke leste, men...), slettet jeg alt og begynte å skrive i et program for dagboksskriving i stedet, som var passordbeskyttet. Men jeg liker ikke programmet, og vil helst skrive i Word-format igjen, og helst enkeltfiler, en fil pr. dagboksinnlegg. Har ikke funnet ut hvordan jeg passordbeskytter word-dokumneter, dessuten, er det trygt? Hva med å bruke en USB-minnepinne, og lagre alt der, er det et alternativ? Går det an å passordbeskytte slike? Har noen liggende, kan jeg passordbeskytte dem nå, eller må det gjøres når man først begynner å bruke dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at jeg fikk samboer og han kom over dagboken min på pc-en min(sverget på at han ikke leste, men...), slettet jeg alt og begynte å skrive i et program for dagboksskriving i stedet, som var passordbeskyttet. Men jeg liker ikke programmet, og vil helst skrive i Word-format igjen, og helst enkeltfiler, en fil pr. dagboksinnlegg. Har ikke funnet ut hvordan jeg passordbeskytter word-dokumneter, dessuten, er det trygt? Hva med å bruke en USB-minnepinne, og lagre alt der, er det et alternativ? Går det an å passordbeskytte slike? Har noen liggende, kan jeg passordbeskytte dem nå, eller må det gjøres når man først begynner å bruke dem?

Jeg vil nok råde deg til å bruke en eller annen form for kryptering av en disk eller partisjon. På den måten kan du legge filene dine på et eget avgrenset område (f.eks. på en minnepenn) som ikke kan låses opp og leses uten at vedkommende kjenner nøkkelen (et passord) som dekrypterer innholdet. Med en løsning som f.eks. TrueCrypt vil ikke dette området engang være synlig for uvedkommende. Med de krypteringsalgoritmene som brukes i TrueCrypt kan du være mer enn rimelig sikker på at filene dine er trygge ;-)

Skrevet

Jeg forsøkte meg på noen programmer som skulle sikre filene mine, men det var mye pes, og jeg fikk det ikke til. Har funnet en løsning som er enklere, og en virkelig god måte å oppbevare slike dokumenter på- slike. Det er en usb-pinne med ekstra beskyttelse, og skal være enkel i bruk- og du kan ha med deg de sensitive dokumentene overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...