Gjest TS Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Vet at dette antagelighvis passer best på seksualitet,men regner med og treffe mer på den aktuelle gruppen som kan svare meg her... Er nå 3mnd siden jeg har født,og syns sexlivet har blitt ganske så sørgelig etter jeg fødte. Tenker ikke på at lysten er mer eller mindre borte for det er den jo og det er vel ganske naturlig en periode. Det jeg tenker på er at jeg føler nesten ingenting lengre under samleie.Føles ut som nervene er lammet/røket av så følsomheten er borte. Glitoris er blitt for følsom så stimulering av den er mer plagsomt enn godt. T.o.m. med tunge. Jeg fullammer så det er nevnt. Han sier at han merker ikke noe forskjell.. Dere som har født: Høres dette kjent ut for dere?Hvor lenge isåfall varte dette hos dere før dere følte normalt igjen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Jeg må innrømme at jeg føler som deg, og jeg fødte for 9 mnd siden Jeg føler ikke like mye som før, og har heller ikke spesielt lyst på sex. Jeg synes det er veldig trist, både for mannen og meg. Litt usikker på hvor lenge jeg skal vente før jeg eventuelt går til lege med problemet.
Gjest Havre Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Vet at dette antagelighvis passer best på seksualitet,men regner med og treffe mer på den aktuelle gruppen som kan svare meg her... Er nå 3mnd siden jeg har født,og syns sexlivet har blitt ganske så sørgelig etter jeg fødte. Tenker ikke på at lysten er mer eller mindre borte for det er den jo og det er vel ganske naturlig en periode. Det jeg tenker på er at jeg føler nesten ingenting lengre under samleie.Føles ut som nervene er lammet/røket av så følsomheten er borte. Glitoris er blitt for følsom så stimulering av den er mer plagsomt enn godt. T.o.m. med tunge. Jeg fullammer så det er nevnt. Han sier at han merker ikke noe forskjell.. Dere som har født: Høres dette kjent ut for dere?Hvor lenge isåfall varte dette hos dere før dere følte normalt igjen? Det tar en stund før underlivet blir tilnærmet likt før og så er du under hormonelle påvirkninger pga ammingen som gjør at du opplever stimuleringen annerledes. Å starte sexlivet igjen etter fødsel, går for noen knirkefritt, men de aller aller fleste vil oppleve at TING TAR TID: Sexlyst, tid, overskudd, følelsene under akten, følelsene for partneren m.m. Vær tålmodig, men samtidig snakk med kjæresten underveis.
83` Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 (endret) Ja, dette er et velkjendt problem for mange!! Eg har fått 3 tette barn.. og etter fødsel nr. 1 fekk eg rimelig kjappt igjen appetitten på sex. Men etter dei to andre fødslane, var det et eller anna som sa stop. Og eg er rimelig sikker på at det hadde mykje med amminga å gjere!! -og det at man er trøtt.. og føler at man gir så mykje av seg sjølv på alle mulig andre måtar i den travle baby -og småbarnstida at man ikkje orkar å gje mannen ein bit av seg og I tillegg er det jo vanlig at man kranglar meir og er meir uenig enn ellers når man lider av søvnunderskudd og tilværelsen som berre kjærestar plutselig er snudd på hodudet. Og med krangling kjem jo ikkje lyssta på sex iallefall -kanskje meir hos mannen, men eg orkar ikkje ha sex når vi nettopp har krangla eller går og er konstant uenige. No er eg nett nesten slutta å amme etter nr. 3, og merkar at lyssta er mykje meir tilstades når ammebh`n er av på natta, når brysta ikkje er vonde.. når eg veit melka ikkje vil renne.. Og synest det var noko rart med å først gje babyen mat av brysta mine, for så at mannen skulle kose med dei etterpå liksom. Mista fullstendig lyssta av det eg! Men -TS du kan rekne med at lysta er veldig laber iallefall et års tid etterpå! Det har eg erfart! Endret 9. april 2010 av 83`
Gjest imli Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Du kan rekne med laber lyst eit års tid ja... 3 mnd er ingenting, slapp av. Dei færraste har eit "normalt" sexliv 3 mnd etter fødsel. Eg har vore konstant enten gravid, amma eller begge dele i snart 3 år, og lysta har det vore så som så med. Kan telle på ei hand dei gongene eg har hatt lyst sidan eldstemann blei født for 2 år sida. Ein får ikkje veldig lyst når ein søv dårleg, det ligg ungar i eller ved sida av senga, ein må vere stille så ikkje ungane skal vakne osv.
Gjest nobilian Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Vet at dette antagelighvis passer best på seksualitet,men regner med og treffe mer på den aktuelle gruppen som kan svare meg her... Er nå 3mnd siden jeg har født,og syns sexlivet har blitt ganske så sørgelig etter jeg fødte. Tenker ikke på at lysten er mer eller mindre borte for det er den jo og det er vel ganske naturlig en periode. Det jeg tenker på er at jeg føler nesten ingenting lengre under samleie.Føles ut som nervene er lammet/røket av så følsomheten er borte. Glitoris er blitt for følsom så stimulering av den er mer plagsomt enn godt. T.o.m. med tunge. Jeg fullammer så det er nevnt. Han sier at han merker ikke noe forskjell.. Dere som har født: Høres dette kjent ut for dere?Hvor lenge isåfall varte dette hos dere før dere følte normalt igjen? *** Har ikke født, men kjæresten har jo fått et par. Etter første fødsel merket hun ike særlig forskjell, verken i forhold til lyst eller følsomhet. Etter andre fødsel har mun blitt mye mer følsom, og i tillegg følsom steder hun ikke har vært det før. Snakk om å åpne "a bag of fun".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå