Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt plaget med inngrodde hår i bikinilinjen, men har skjønt at det skal hjelpe å skrubbe huden for å fjerne døde hudceller.

Hvilken type peelingprodukt er best å bruke? Har ganske robust hud.

Og når er det best å skrubbe? Må man holde på ved hver dusj, eller er det spesielt viktig rett etter hårfjerning, eller når hårene nærmer seg hudoverflaten?

Og er det noen som har anelse om hvorfor jeg får inngrodde hår i bikinilinjen, men ikke på leggene, når jeg epilerer på samme måten?

Hjelper det å desinfisere epilatoren etter bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem, og forstår det skyldes at hårene blir revet ut med roten når man epilerer. Da rekker huden å lukke seg der det var en liten åpning hvor håret penetrerte huden. Når et nytt hår gror opp er det lett for at det krøller seg under huden istedenfor å presse seg ut av huden. Har studert leggene mine grundig, og funnet inngrodde hår der også. Men det viser ikke med mindre jeg har studert det inngående, pga hårene er mye tynnere og lysere enn kjønnshårene. Har hørt at det kan være lurt å barbere seg i perioder. Men problemet kommer jo tilbake når man begynner å epilere igjen..

Skrevet

Jeg er kjempeglad i MD Formulations face&body scrub!

Pleier å skrubbe bikinilinjen dagen etter at jeg har brukt epilator jeg, da er ikke huden irritert etter hårfjerningen lenger. Også skrubber jeg et par ganger i uken etter det, spesielt nøye når hårene begynner å nærme seg hudoverflaten i min erfaring - det er da de kan begynne å gro feil vei ogsånt hvis de ikke har en vei ut som ikke er blokkert av døde hudceller ;)

Ellers kan du prøve denne:

http://www.feelunique.com/p/Skin-Doctors-InGrow-Go-125ml

Skrevet

skin doctors sitt produkt er genialt! Bruker denne etter barbering, og morgen og kveld de neste dagene, og ikke hatt en eneste rød prikk eller inngrodde hår etter at jeg kjøpte dette...

Skrevet

Takk for tips! Skin Doctor er bestilt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...