Gjest Gjest Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Det er utrolig hvilken "bruk og kast holdning" enkelte i USA har. Uansett er det saker som dette som er med på å skape skepsis til det amerikanske samfunnet. Er du ikke fornøyd tror de det bare er å bytte inn VAREN. Jeg håper virkelig russiske myndigheter kontakter den aktuelle amerikanske damen og forteller at sån gjør en ikke med et barn på 7 år. Hvilket selvbilde får en gutt i en slik situasjon når han er 7 år ?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Joda. Nå er saken allerede trukket opp på Utenriksminister nivå med forslag om å fryse alle adopsjoner fra Russland til USA fram til en nye avtale er gjort. Jeg antar at dette innebærer et nytt lovverk i USA også. Stakkars gutt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Uff for en trist sak. Håper dette for kraftige konsekvenser for familien som sendte ham tilbake. Denne gutten kan virkelig få psykiske problemer nå
Nimorna Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg skulle gjerne visst begge sider av saken her. Adoptivmoren påstår at gutten voldelig og har særdeles psykopatiske problemer, og at de av sikkerhetsgrunner ikke lenger ønsker å ha ham hos seg. Om dette stemmer har jeg faktisk forståelse for at hun ikke ønsker å ha ham boende, men hun burde gått fram på en annen måte om hun ønsket å annullere adopsjonen.
Leanne Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Jeg skulle gjerne visst begge sider av saken her. Adoptivmoren påstår at gutten voldelig og har særdeles psykopatiske problemer, og at de av sikkerhetsgrunner ikke lenger ønsker å ha ham hos seg. Om dette stemmer har jeg faktisk forståelse for at hun ikke ønsker å ha ham boende, men hun burde gått fram på en annen måte om hun ønsket å annullere adopsjonen. signerer
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Jeg skulle gjerne visst begge sider av saken her. Adoptivmoren påstår at gutten voldelig og har særdeles psykopatiske problemer, og at de av sikkerhetsgrunner ikke lenger ønsker å ha ham hos seg. Om dette stemmer har jeg faktisk forståelse for at hun ikke ønsker å ha ham boende, men hun burde gått fram på en annen måte om hun ønsket å annullere adopsjonen. Problemet, slik det fremstilles, er at mor på egen hånd har diagnostisert barnet til å være voldelig. Ingen kvalifisert lege synes å ha vært involvert. Og hve med medisinsk hjelp til gutten i USA istedenfor å sende han tilbake - HVIS - det er slik at han er voldelig ? Jeg kan ikke se det på noen annen måte enn at denne moren har tatt en avgjørelse på egen hånd uten å rådføre seg med objektive fagfolk.
Inx Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 Adopsjonsindustrien er stor og agentene tjener vistnok godt. Prisen på hvite guttebarn med blå øyne er aller høyest - men ikke de som er emosjonelt skadet. Dette var snakk om en reklamasjon, jfr forbrukerkjøpsloven
Nimorna Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Problemet, slik det fremstilles, er at mor på egen hånd har diagnostisert barnet til å være voldelig. Ingen kvalifisert lege synes å ha vært involvert. Og hve med medisinsk hjelp til gutten i USA istedenfor å sende han tilbake - HVIS - det er slik at han er voldelig ? Jeg kan ikke se det på noen annen måte enn at denne moren har tatt en avgjørelse på egen hånd uten å rådføre seg med objektive fagfolk. Adoptivmoren er sykepleier. Hvilken erfaring hun har med slike tilstander vet jeg ikke, og heller ikke om hun snakker sant. Vi vet heller ikke om hun allerede forgjeves har prøvd medisinsk hjelp til gutten i USA - eller psykolog. Gutten ble tatt fra den biologiske moren fordi hun var alkoholiker, og hvilken innvirkning dette kan ha hatt på gutten vet vi ikke. For alt vi vet kan dette ha gitt ham slike problemer som adoptivmoren beskriver i brevet. Det er en trist sak, men jeg vil ikke fordømme noen før jeg har mer informasjon. Om det viser seg at adoptivmoren farer med løgn burde denne kvinnen umiddelbart få sparken fra jobben; en slik mangel på empati hører ikke hjemme i sykepleieryrket.
Gjest Elmatt Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Hvis dette er en ordentlig adopsjon, finnes ingen reklamasjonsrett!!! Det gjør det heller ikke hvis du får et eget, biologisk barn. Man kan absolutt ikke bytte inn et barn om det er aldri så voldelig eller har andre problemer, man må søke hjelp - og så ta det derifra. Har man sagt A - så får man si B!
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Hvis dette er en ordentlig adopsjon, finnes ingen reklamasjonsrett!!! Det gjør det heller ikke hvis du får et eget, biologisk barn. Man kan absolutt ikke bytte inn et barn om det er aldri så voldelig eller har andre problemer, man må søke hjelp - og så ta det derifra. Har man sagt A - så får man si B! Jeg er enig, og ihht denne avisartikkelen er også resten av verden enig. Men lovverket i USA sier sansynligvis noe annet. Der er det tydligvis lov til å kaste fra seg barn på gata (i overført betydning) hvis en ikke er fornøyd. Nå ser det ut til at det blir endringer i lovverket, men det er vel fordi både det russiske og amerikanske folket har reagert så sterkt sammen med resten av verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå