Gå til innhold

11 menn arrestert for sagging

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

http://www.p4.no/story.aspx?id=285541

Myndighetene i Riviera Beach i Palm Beach, Florida, har innført et heller strengt regime for å få bukt med et økende problem. Det er ikke blind vold. Ikke narkotika. Ikke voldtekt. Men unge menn som går med for store bukser.

Eller mer nøyaktig med « lavthengende bukser eller shorts som har resultert i eksponering av to til fem inches (5-12 cm) av vedkommendes boxershorts».

Hvorfor får syke mennesker lov å styre og lage lover?

Og jeg som trodde sexkjøpsloven i Norge var idiotisk. Dette tok hele bakeriet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://www.p4.no/story.aspx?id=285541

Hvorfor får syke mennesker lov å styre og lage lover?

Og jeg som trodde sexkjøpsloven i Norge var idiotisk. Dette tok hele bakeriet.

Fordi de er maktsyke, og fordi velgerne ikke straffer dem for det. Kanskje det bunner i at velgerne også er maktsyke.

Endret av Top Gun
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Litt drøyt kanskje, men jeg skulle nesten ønske det var det her også. Ser jo helt tett ut!! Men, som sagt, drøyt..

Skrevet

Hvis de hadde gått med g-streng og sagget så hadde jeg kanskje forstått problemstillingen, for da hadde de jo vist frem halve rompa!

Men de har jo bokser under, så da ser jeg ikke helt problemet...

Skrevet

I drøyeste laget med arrestasjon for noe slikt ja. Har de ikke annet å bruke politiet til? De må ha få og små problemer med kriminalitet.

(En annen sak er at sagging er så stygt at en nesten skulle ønske det hadde vært straffbart. :fnise: )

Skrevet

vel, har sett noen her som ser KRIMINELLT TEITE ut, når de har buksa hektet opp UNDER skinka, slik at hadde de ikke hatt mannetiss å henge fast buksa i foran så hadde hele buksa ramlet ned. Og når dehar så til de grader buksesig at de har vanskeligere for å klatre over et gjerde enn en dame i skjørt, så blir det, ja nesten kriminellt teit, men å bøtelegge det? himmel og hav, det blir kanskje litt drøyt? blir som om man skulle få bot her i Norge på 17 mai, for å bruke feil sølje på bunaden...

Skrevet

Men dype utringninger er fortsatt lovlig... Dobbeltmoralen lenge leve.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at det er ulovlig er nok for at det blir litt lettere for de smultringspisende politimennene litt opp i årene å løpe etter de kriminelle (som (ofte) sagger).

Skrevet

Grunnen til at det er ulovlig er nok for at det blir litt lettere for de smultringspisende politimennene litt opp i årene å løpe etter de kriminelle (som (ofte) sagger).

Mener du da at det er bra at det er lettere for politiet å løpe etter kriminelle som feks. har stjålet og sagger i tillegg, eller at det er bra at det er lettere for politiet å løpe etter kriminelle som er kriminelle fordi de sagger? :klø: For dersom sagging ikke hadde blitt gjort ulovlig hadde ikke sagging vært ulovlig, og da hadde jo ikke den andre gruppen vært kriminelle, mens den første gruppen slutter kanskje nå å sagge, fordi det er kriminelt i seg selv, i tillegg til at de er kriminelle fra før, og da er det jo ikke lenger lettere for politiet å løpe etter dem. Så hva mener du, egentlig? :ler:

Skrevet

Men dype utringninger er fortsatt lovlig... Dobbeltmoralen lenge leve.

Helt enig her. Å vise det meste av puppestellet i motens navn, er ikke bedre enn å vise akterspeilet.

Å gå kledd slik at man viser hele eller halve av ekstremitetene er ikke ok i mitt syn...og saggemoten er kriminelt stygg. Noen drar det alltid lengre, slik er det bare, både av lovens håndhevere og av mennesker som følger moten.

Hvor langt er det ok å gå da? Noen setter grenser og noen syns det er helt ok å bryte dem. Kanskje fordi de liker det anderledes, kanskje bare fordi grenser og lover er til for å brytes.

Det ser for meg ut som om saggere er litt mindre begavet og ikke har lært å kle på seg helt alene, ennå.

Skrevet

Mener du da at det er bra at det er lettere for politiet å løpe etter kriminelle som feks. har stjålet og sagger i tillegg, eller at det er bra at det er lettere for politiet å løpe etter kriminelle som er kriminelle fordi de sagger?

Om pøblene sagger tilstrekkelig, blir det ikke nødvendig å løpe særlig langt uansett; de snubler i sine egne bukser rundt knærne og lovens lange kan pågripe uten nevneverdige pusteproblemer. :popcorn:

Skrevet

Vi gutta i skurkeklubben er i grunnen glade for at politiet konsentrerer seg om slikt som dette.

Skrevet

Vi gutta i skurkeklubben er i grunnen glade for at politiet konsentrerer seg om slikt som dette.

:skratte:

Skrevet (endret)

Sagge-bukser er opprinnelig en solidaritetserklæring til støtte for kompiser som sitter i fengsel. Når man arresteres "over there", så fratas man ting som kan benyttes til å begå selvmord, deriblant belter og skolisser.

Kjekk norsk ungdom sagger kanskje av moterelaterte grunner, men det finnes steder der saggingen er hommage til en kriminell livsstil, og der saggeren i mange tilfeller er kriminell selv. Så jeg tenker meg at dette med å arrestere folk som sagger, har en paralell til loven vi har om at det er forbudt å bære kniv. Hvem går med kniv på gata? Folk som har noe muffens fore. Det VET man bare. Da er det kjekt å ha en måte å hanke folk inn på, uten å nødvendigvis ha gjort noe annet enn å være bærer av en markør for trøbbel.

Bare en tanke.

jeg håper at de ikke kombinerer arrestasjon for kriminell sagging med "Three strikes"-regelen, og låser folk inne for godt etter at de har blitt arrestert pga ureglementert boxer-flashing tre ganger.

Endret av Mann 42
Skrevet

Ja, her på bjerget sitter jo gutta i skurkeklubben godt plassert i stresslessen på cella med pc-en i fanget og koser seg de få ukene de sitter inne, uansett hva slags jævelskap de har gjort...

Begge ytterligheter kan vel godt diskuteres.

Skrevet

Sagge-bukser er opprinnelig en solidaritetserklæring til støtte for kompiser som sitter i fengsel. Når man arresteres "over there", så fratas man ting som kan benyttes til å begå selvmord, deriblant belter og skolisser.

Kjekk norsk ungdom sagger kanskje av moterelaterte grunner, men det finnes steder der saggingen er hommage til en kriminell livsstil, og der saggeren i mange tilfeller er kriminell selv. Så jeg tenker meg at dette med å arrestere folk som sagger, har en paralell til loven vi har om at det er forbudt å bære kniv. Hvem går med kniv på gata? Folk som har noe muffens fore. Det VET man bare. Da er det kjekt å ha en måte å hanke folk inn på, uten å nødvendigvis ha gjort noe annet enn å være bærer av en markør for trøbbel.

Bare en tanke.

jeg håper at de ikke kombinerer arrestasjon for kriminell sagging med "Three strikes"-regelen, og låser folk inne for godt etter at de har blitt arrestert pga ureglementert boxer-flashing tre ganger.

Tja, med mindre man har kniv som en del av bunaden? Eller festantrekket i det hele tatt...

Gjest Guffen
Skrevet

Det er det jeg alltid har ment. Rørleggere er noen kriminelle faen.

Skrevet

Det er det jeg alltid har ment. Rørleggere er noen kriminelle faen.

:fnise:

Skrevet

Bare en tanke.

Jeg ser poenget ditt, men dersom disse signalene virkelig er grunnen til forbudet, kan man jo spørre seg om hvorfor det er lovlig å sagge dersom man viser mindre enn 5 cm av boxer-shortsen?

Sånn for øvrig har jeg liten sans for altfor mange forbud og påbud, men sagging er rett og slett så stygt at det nesten skulle vært forbudt.

Skrevet (endret)

Jeg ser poenget ditt, men dersom disse signalene virkelig er grunnen til forbudet, kan man jo spørre seg om hvorfor det er lovlig å sagge dersom man viser mindre enn 5 cm av boxer-shortsen?

Sånn for øvrig har jeg liten sans for altfor mange forbud og påbud, men sagging er rett og slett så stygt at det nesten skulle vært forbudt.

Man trenger ikke ha millimetermål. Dersom to konstabler sier at det var 5 cm, så var det 5 cm. Det er nok bare enda et våpen i arsenalet som brukes til å holde bestemte nabolag hvite. Man arresteres for denne tåpelige forseelsen, og vet at neste gang blir det 1 mnd fengsel. Går man inn i det samme nabolaget en gang til med gangsta-stilen sin? Neppe.

Endret av Mann 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...