Gå til innhold

Prøver meg som sangdikter - hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle høre her jeg, hva dere syns om sangen jeg har skrevet? Er ikke så glad i disse "ferdigproduserte" sangene, så valget sto mellom å droppe sanger ved bordet helt, eller å skrive dem selv. Men så er jeg alltid så himla kritisk til ting jeg lager selv, at jeg greier ikke å bedømme om det er ok eller ikke. Så da spør jeg dere - er denne bra nok syns dere..? :-? (NB! Jeg har fjernet verset som i originalsangen kommer før "refrenget", for at ikke sangen skal bli kjempelang..) Vel, here it goes:

~ Takk for maten ~

(Mel: PGB's ”En Solskinnsdag”)

Nå sitter vi her sammen og ser ut over bordet

Når middag og dessert er spist opp

Vi håper maten smakte, ja det tror vi den gjorde

Nå bør det være fullt i hver kropp

Vi sitter her sammen, vi har finstasen på

Ja alle er så flotte i kveld

Måtte alle sammen en vidunderlig fest få

Vi håper alle føler seg vel

Ja si meg har du det bra

Med oss her i dag

Det er så fint å dele, dagen vår med dere

Så takk til hver gjest

Som tar del i vår fest

Med hjertet litt i halsen, skal vi snart ta brudevalsen

Nå reiser vi oss opp og tar en stor skål

Og sier tusen hjert’lig takk for mat!

Hmm..litt flaut å legge ut eget verk men..) :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er normalt superkritisk til klissete sanger fulle av nødrim - men du har unngått alle fellene. Godt jobba - fin sang!

Skrevet

Nå har jeg tralla i vei her og den funker veldig bra. Som Ingeborg sa du har unngått mange feller, også musikalsk, og det er bra!

Denne kan du trygt ha!

Skrevet

Flott sang! Spesielt om det skal være en del unge folk i bryllupet deres som kjenner melodien godt. I vårt bryllup hadde det kanskje ikke funket helt, for vi hadde jo en del "eldre" som ikke kjenner til denne sangen.

Skrevet

KJEMPEFLOTT, den jobben kan du jammen være stolt av :D Artig valg av melodi forresten!!

Skrevet
Flott sang!  Spesielt om det skal være en del unge folk i bryllupet deres som kjenner melodien godt.  I vårt bryllup hadde det kanskje ikke funket helt, for vi hadde jo en del "eldre" som ikke kjenner til denne sangen.

De eldste i vårt bryllup blir våre foreldre, og de tror jeg ganske sikkert kjenner til denne sangen! :)

Skrevet

Jeg synes sangen var veldig fin! :hoppe:

Lykke til med festen :vinke:

Skrevet

Det var nesten så jeg ikke turte gå inn på linken din, for jeg var redd jeg skulle bli flau på dine vegne :oops:

Men, nå har jeg sunget gjennom hele sangen, og den fungerte jo SÅ bra. Du har løst tekstbiten kjempebra, og det ble overhodet ikke banalt :sjarmor:

Kanskje du skulle blitt proff...? :ler:

Skrevet
Det var nesten så jeg ikke turte gå inn på linken din' date=' for jeg var redd jeg skulle bli flau på dine vegne :oops: [/quote']

:ler::ler:

Skrevet

:D døds bra... og melodien er kjeeeempe fin :D

Tar du bestilling? :lol:

Skrevet
Tar du bestilling? :lol:

Åjaaada, så klart..og det bli'kke billig! :kul::lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...