Gjest jente19 Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Hei! Jeg er en jente på 19, snart 20 år. Jeg kan ikke akkurat skryte av mitt eget utseende, jeg er ikke naturlig pen. Jeg syntes selv at det rett og slett ikke finnes noen som er styggere i min krets, jeg har prøvd, men klarer ikke å finne noe på meg selv eller min egen kropp som kan kalles pent. For å skli litt bedre inn bruker jeg endel sminke(med måte såklart) og løshår. Kroppen min ser også helt annerledes ut med klær enn uten. Det er ganske rart, for egentlig er jeg undervektig forhold til høyden min, men det er akkurat som at alt fettet samler seg på magen. Jeg har truffet endel gutter som viser mye innteresse, men jeg tørr aldri mer. Jeg tror ikke at noen klarer å like meg når de ser hvem jeg virkelig er. og det er egentlig utrolig slitsomt å vite i lengden, de forelsker seg jo egentlig en annen jente en den jeg virkelig er(hvertfall utenpå). Skal sies at jeg absolutt ikke går etter de virkelig "kjekke" guttene, veninnene mine har satt seg ned med meg og fortalt meg at de mener at jeg kan få mye bedre enn de jeg viser innteresse for, det er jo koselig at de sier det, men bryr meg veldig lite egentlig. Jeg velger de som er på nivå med meg, når jeg har dratt vekk sminken og lagt fra meg løshåret. Alikevel så tror de at de får en mye bedre jente enn det jeg egentlig er. jeg er helt avhengig av sminke og løshår, jeg klarer ikke å slutte... Det er slitsomt å bruke en time på morgenstellet hver dag. I starten følte jeg meg kjempefin, men nå er det ikke noe spesielt lenger, og jeg begynner å tenke på andre ting som kan forandre utseende. Jeg vil bare at det skal stoppe! jeg er så irritert på meg selv som ikke klarer å godta meg selv for den jeg er! Grunnen til at jeg måtte luffte det er fordi jeg akkurat har avvist en gutt som jeg egentlig var forelska i. Han hadde virkelig den beste personligheten jeg har sett hos en gutt! Æsj, jeg er så lei av alt! samtidig vil jeg ikke slutte med å være falsk, det er meg! jeg hadde rett og slett ikke klart det. Jeg syntes ikke at jeg kan dele dette med noen. Og det er derfor jeg skriver det her, "håper" på en måte at noen har vært/er i samme situasjon og kan gi meg noen tips.
Gjest Mira Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Lyver ikke de aller fleste på utseende sitt?? Sminke, push-up bh, hold-in strøpebukser og hårfarge er bare noen eksempler. Hvis jeg har valget mellom to bukser: en som gjør rompa mi lekker smekker og en som bare gjør den til det den er, nemlig litt for brei, er det klart jeg velger den lekre smekre, men rompa er litt brei når jeg tar av meg buksa på kvelden for det. Det samme med bh'ene: jeg velger den som dytter de i riktig retning og gir meg en fin byste, ikke den som er formløs og får de til å henge; selv om de henger når jeg tar den av. Hårfarge: jeg striper for å få såkalt "solslikket hår", dette gir også en illusjon av tykkere velstelt hår, mens virkelig er det litt kjedelige, tjafsete, tynt hår... Poenget mitt er at de fleste gjør sitt for å se best mulig ut. Dette gjelder helt sikkert jentene i venninnegjengen din, og sikkert også guttene som viser interesse for deg... For du tror vel ikke de guttene velger colaglass briller, ekornhalesveis og bukse som strammer over det de syns er en litt for liten tiss, hvis alternativet er linser, hårvoks og en bukse som trekker oppmerksomheten til en (tilsynelatende) stram lekker rumpe...??
Gjest jente19 Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Lyver ikke de aller fleste på utseende sitt?? Sminke, push-up bh, hold-in strøpebukser og hårfarge er bare noen eksempler. Hvis jeg har valget mellom to bukser: en som gjør rompa mi lekker smekker og en som bare gjør den til det den er, nemlig litt for brei, er det klart jeg velger den lekre smekre, men rompa er litt brei når jeg tar av meg buksa på kvelden for det. Det samme med bh'ene: jeg velger den som dytter de i riktig retning og gir meg en fin byste, ikke den som er formløs og får de til å henge; selv om de henger når jeg tar den av. Hårfarge: jeg striper for å få såkalt "solslikket hår", dette gir også en illusjon av tykkere velstelt hår, mens virkelig er det litt kjedelige, tjafsete, tynt hår... Poenget mitt er at de fleste gjør sitt for å se best mulig ut. Dette gjelder helt sikkert jentene i venninnegjengen din, og sikkert også guttene som viser interesse for deg... For du tror vel ikke de guttene velger colaglass briller, ekornhalesveis og bukse som strammer over det de syns er en litt for liten tiss, hvis alternativet er linser, hårvoks og en bukse som trekker oppmerksomheten til en (tilsynelatende) stram lekker rumpe...?? Tusen takk for svar Mira! jeg ser poenget ditt, men jeg føler jeg er litt mer "ekstrem" en dette. Svært få av veninnene mine bruker en time på badet hver morgen. Men samtidig så sier du noe. Det må jo være fler en jeg som føler at kroppen forandrer seg når man tar av klærne, for som sagt tar jo alle på seg det de syntes de får best kropp i.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg tror ikke noe på at du ikke er pen. Du sa at til å begynne med følte du deg bedre når du sminka deg og fiksa på håret, mens du nå ikke kjenner dette lenger. Dette peker for meg på at du har et forvrengt syn på eget utseende og egen kropp. Du sier du er undervektig og da er det fysisk umulig at du har mengder fett samlet på magen. Du har sikkert mer av fettet på kroppen din samlet akkuart på mageregionen men det har også de alle aller fleste andre jenter. du ser på ditt som mye fett, men egentlig såer det lite. I ditt hode forvrenges det helet til å se ut som mye fett, uten at det egentlig er det. Når du er undervektig så vil du aldri være tykk, og om kroppen din ser finere ut med klær på enn av så vil det med din vekt være fordi du heller er for tynn og at det ikke viser like godt med klær på. om du mener du er for tykk, har for store lår, for mye fett etc. så er det noe galt med din tankegang. Du bør begynne å studere tankene dine litt på denne måten. Vekt, BMI etc er gode ytre mål på om du er tykke eller ikke. Jeg har selv hatt vansker med at jeg anså meg selv for å ha for mye fett på mage og lår, men jeg stolte på vekta og det at jeg faktisk bruker 34 i klær til tross for at jeg ikke er så lav som ytre mål og stolte mer på disse målene for størrelse enn det jeg så selv i speilet, da jeg skjønnte at tankene mine lyver til meg. Jeg er en ok pen jente, ikke en babe, men mer klassisk pen og søt. Mer søt enn sexy feks. Men på søndager når jeg ikke har stellt meg, går i en shabbe joggebukse, har maskara under øynene og ser trett og rufsete ut kan man også si at jeg har vært falsk resten av uka. Det hele handler jo om at alle mennesker til en hver tid pynter seg, har på seg finere klær og forsøker å fremstå fra sin beste side. vi bruker pushups, pynter neglene, tar på oss lange øyevipper etc. Dette er en naturlig del av vår kultur og ikke noe som nødvendigvis gjør oss falske. Din følelse av falskhet henger i hop med ditt eget syn på deg selv. Du har svært dårlig selvtillit. ja, utseende er noe av det første som tiltrekker oss, men som du selv sier handler det også mye om personligheten. Sjarm skinner gjennom utseendepå lang veis avstand. PS. mannen min syntes jeg er søtest på søndagene når jeg er rufsen og ustellt. han liker når jeg pynter meg men er egentlig litt ekstra glad i meg når jeg ser trett og rufsete ut, fordi han da mener at jeg ser så uskyldig og søt ut. Han foretrekker altså dette over sminke og sexy utseende. Kanskje kan du også finne deg en som er silk. Og om han ikke kan elske den ustellte siden av deg, nei da er han heller ikke verdt deg. Så enkelt er det. 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 jeg er og avhengig av sminke det får meg til å føle meg vel, og det er det som er viktig for meg. mye bra i Mira's innlegg. SYns ikke du skal dømme deg selv fordi du liker å gå med sminke og løshår, det er bagateller. hvis en gutt bryr seg om deg, så liker han det uten løshåret og sminken også ! Men jeg skjønner deg, jeg var og redd for å vise meg for kjæresten uten sminke osv for første gang, men han merket faktisk ikke at jeg gikk uten sminke engang nå hr jeg ingen problem med det, men likevel velger jeg å sminke meg litt før jeg går ut døra.
Gjest jente19 Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 takk for svar, de fikk meg til å føle meg ganske mye bedre! BMI'en min er 18,8 så det er ikke veldig langt fra normalvekt. Jeg sa ikke at jeg føler meg feit, men fettet plaserer seg bare på helt feil steder. takk for svarene deres, jeg er glad for at ikke alle deler de fordommene mange har mot løshår og sminke (ventet egentlig nesten å få litt "kjeft" for dette innlegget:P)
I Grosny Skrevet 9. april 2010 #7 Skrevet 9. april 2010 (endret) Typisk kvinne. Kvinner anser seg for å være styggere enn de er. Hvis du er redd for å trekke interesse under falsk forkledning, så får du redusere litt på forkledningen da. Du er 19 år. For de under 20 er utseende veldig viktig. Til neste år er du over 20, da er personligheten alt. Når du blir 80, så er det ikke utseendet ditt som får deg til å bli mer attraktiv enn hun på 16. Da er det personligheten som skinner mest. Du vil oppleve en gradvis endring fra å være vakker utseendemessig til den dagen personligheten skinner mer. Så skal du bli griseattraktiv, så er det som teller framover å bli venner med deg selv, slappe av og oppnå god samhandling med folk. Det gutta på over 22 er ute etter er iallfall god samhandling, litt variasjon på utseendet er mindre viktig. Endret 9. april 2010 av I Grosny
I Grosny Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 Jeg synes det er dårlig gjort av deg å si til deg selv at du er for stygg for han gutten du er interessert i. La heller hans øyne avgjøre den saken. Selv om du har noe løshår og sminke så er du neppe mer maskert enn att han kan gjette seg til hvordan du ser ut. Tenk om han rett og slett liker å være nær deg. Tenk om han liker stemmen din, eller lukten din, positive vibrasjoner. Nei la han få lov til å stortrives i ditt selskap. 1
Gjest jente19 Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Er jo egentlig så sant det du sier I Grosny:) at jo eldre man blir, jo mer teller personlighet. Jeg håper noen klarer å syntes jeg er søt uansett. Jeg holder egentlig på å drepe meg selv for at jeg avviste han, han var egentlig helt perfekt:P menmen... nå er det forsent...
I Grosny Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Egentlig så har du mer sjans på de gutta du liker best, fordi da stråler du ut glede og entusiasme. Glede og entusiasme er faktisk vakrere en geometrisk korrekte linjer.
Gjest hare Skrevet 9. april 2010 #11 Skrevet 9. april 2010 har du noen gang tenkt på at mange kanksje ville synes du var flottere uten all den sminken og stellingen du sier du driver med nå? jeg tror først og fremst du har et helt forvridd selvbilde, og det må du gjøre noe med. jeg ville faktisk oppsøkt noen å snakke med om det, kanksje helsesøster/psykiatrisk sykepleier på studiested etc. det er på samme måte som de som har spiseproblemer, man er ekstremt opptatt av en ting ved kroppen/selvbildet og tenker på det hele tiden. jeg har alltid sminket meg og stelt meg, men ikke på en ekstrem måte. jeg velger klær og farger jeg synes flatterer kroppen og huden min, og jeg benytter hårprodukter. så har du også de som bruker løsvipper, løshår(som du), og sminker seg tungt. jeg trodde på din alder at guttene ikke så forskjell, men de gjør faktisk det. jeg begynte å spørre om de så hva slags sminke jeg hadde på meg, og de aller fleste så det meste(lipgloss/mascara/rouge/øyenskygge/kajal etc.) de ser også at noen har mer enn andre, og de skjønner at forskjellen med og uten sminke er større når man bruker mye. så sjangsen for at den gutten du var forelsket i så all sminken du brukte, og likevel likte deg er jo stor! enkelte liker mye, enkelte liker lite, men uansett så er mitt inntrykk at de ikke legger vekt på det unasett.... samboeren min har sagt flere ganger at han skulle ønske jeg gikk mer uten sminke, da han liker et usminket utseende. jeg tar det som et kompliment, men velger å gå med normal mengde sminke uansett på jobb/byen etc. han er jo sammen med meg fordiom:) kjenner også jenter som jobber osm sminkører, de bruker usedvanlig mye smine, har alltid gjort det - og er nok en av de som aldri tør ta av seg sminken. likevel svermer gutta rundt de, og jeg tviler på de tror dette er naturlig da sminken er markert og kraftig. grunnen til det er nok at de jentene er superskjønne og har et fantastisk humør, ike at alle gutta elsker tykt foundationlag og masse øyenskygge. prøv å tone det ned, litt etter litt - til du når et normalnivå. bruk litt mindre løshår, gå til frisøren og få en klipp så du heller får en ny fin sveis, tom ned de sterkeste fargene til noe dusere , så kanksje kan du bruke normalt lag med foundation istedetfor sparkling......byt ut leppestift med en lett lipgloss, og ta det i småetapper så du ikke merker så brå overgang. "naturlig" look betyr jo ikke nødvendigvis usminket vet du:=) og jeg garanterer deg komplimenter og dessuten mer selvtillitt på veien om du får det til.
Inx Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Utsagnet "Jeg er falsk" er en selvmotsigelse .. det er alt jeg har å si
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #13 Skrevet 9. april 2010 Du er sikkert kjempenydelig, både med og uten sminke! Gutten som liker deg, liker hele deg. Derunder personligheten, humoren og væremåten din. Du er fin for ham pga kroppsholdingen din, måten du går på, ler på, lukter.. Dette liker han uansett om du vasker av deg all sminken og tar av løshåret! Det er DEG han liker. Hele deg! Akkurat sånn som du er. Sånn eksempelvis, så kan jeg nevne at jeg sminker meg ganske mye. Full pakke med mye pudder, rouge, mascara, øyeskygge, eye liner, lipgloss, lipliner osv. Så pynter jeg meg på håret og med pene klær. Altså ser jeg nok veldig mye penere ut med enn uten sminke. Men, jeg har ingen problem med at gutter ser meg uten sminke. Og vet du hva, det virker som de bryr seg fint lite! Senest i forrige helg hadde jeg en date der jeg troppet opp helt uten sminke, til en gutt som før bare har sett meg med sminke. Han likte meg like godt uten. Det vil din gutt også gjøre! :klemmer:
Gjest jente19 Skrevet 9. april 2010 #14 Skrevet 9. april 2010 Jeg vil nå ikke akkurat si at jeg har et tykt lag med foundation. Jeg har fått tilpasset farge og alt, men jeg skjuler over endel urenhet i huden som endelig begynner å forsvinne:) Det er veldig lett for en med fin hud å si at jeg like så godt kan gå uten sminke. Det blir ikke det samme, jeg har ikke noe fin hud. dere er heldige som har så flotte kjærester,jeg håper jeg også får det en dag:) takk for svar:)
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2010 #15 Skrevet 12. april 2010 Hei! Jeg er en jente på 19, snart 20 år. Jeg kan ikke akkurat skryte av mitt eget utseende, jeg er ikke naturlig pen. Jeg syntes selv at det rett og slett ikke finnes noen som er styggere i min krets, jeg har prøvd, men klarer ikke å finne noe på meg selv eller min egen kropp som kan kalles pent. For å skli litt bedre inn bruker jeg endel sminke(med måte såklart) og løshår. Kroppen min ser også helt annerledes ut med klær enn uten. Det er ganske rart, for egentlig er jeg undervektig forhold til høyden min, men det er akkurat som at alt fettet samler seg på magen. Jeg har truffet endel gutter som viser mye innteresse, men jeg tørr aldri mer. Jeg tror ikke at noen klarer å like meg når de ser hvem jeg virkelig er. og det er egentlig utrolig slitsomt å vite i lengden, de forelsker seg jo egentlig en annen jente en den jeg virkelig er(hvertfall utenpå). Skal sies at jeg absolutt ikke går etter de virkelig "kjekke" guttene, veninnene mine har satt seg ned med meg og fortalt meg at de mener at jeg kan få mye bedre enn de jeg viser innteresse for, det er jo koselig at de sier det, men bryr meg veldig lite egentlig. Jeg velger de som er på nivå med meg, når jeg har dratt vekk sminken og lagt fra meg løshåret. Alikevel så tror de at de får en mye bedre jente enn det jeg egentlig er. jeg er helt avhengig av sminke og løshår, jeg klarer ikke å slutte... Det er slitsomt å bruke en time på morgenstellet hver dag. I starten følte jeg meg kjempefin, men nå er det ikke noe spesielt lenger, og jeg begynner å tenke på andre ting som kan forandre utseende. Jeg vil bare at det skal stoppe! jeg er så irritert på meg selv som ikke klarer å godta meg selv for den jeg er! Grunnen til at jeg måtte luffte det er fordi jeg akkurat har avvist en gutt som jeg egentlig var forelska i. Han hadde virkelig den beste personligheten jeg har sett hos en gutt! Æsj, jeg er så lei av alt! samtidig vil jeg ikke slutte med å være falsk, det er meg! jeg hadde rett og slett ikke klart det. Jeg syntes ikke at jeg kan dele dette med noen. Og det er derfor jeg skriver det her, "håper" på en måte at noen har vært/er i samme situasjon og kan gi meg noen tips. det var faktisk nesten litt skremmende å lese det her for akkurat sånn er jeg også! Og det er et skikkelig problem, imotsettning til deg tør jeg heller ikke nærme meg noen og tenker at jeg snart gir opp å tenke at det er en til meg der ute, alt blir bare så utrolig slitsomt Noen ganger hjemme alene kanjeg føle meg fin, men så fort jeg ser meg selv med andre, daler alt av selvsikkerhet og utseende ned på null.
Gjest Anjelika Skrevet 12. april 2010 #16 Skrevet 12. april 2010 Jeg tror mange har kjent på at det kan være vanskelig å blottlegge seg selv helt for en annen. Dette gjelder ikke bare utseendemessig, men også det indre. Man er veldig "perfekt" i begynnelsen, men jo mer man er med hverandre og jo nærere man kommer, jo mer må man avsløre av sine mindre flatterende sider. Jeg er ikke alltid nypolert og perfekt, jeg er ikke alltid sprudlende og glad og jeg har også følt på at førsteinntrykket av meg ikke er helt ekte og vært redd for å avdekke den "virkelige" meg. Vil han bli skuffet da? Det er en liten terskel man må over i alle forhold. Det som hjelper å bygge opp denne tryggheten er jo å faktisk være i et forhold, ikke løpe når det blir for nært. Samtidig som forholdet utvikler seg så blir man mer avslappet og kjenner at man kan være seg selv 100%.
Kamikatze Skrevet 12. april 2010 #17 Skrevet 12. april 2010 Jeg ville i alle fall ikke holdt ut lenge med ei som så på meg som under eller over "sitt nivå". Å i det hele tatt tenke sånn om folk, er fremmed for meg, og åpenbart en jenteting, og forhåpentlig en moteting fra en overflatisk konsumlivsstil, som betrakter folk som gjenstander.
Gjest lolita___ Skrevet 12. april 2010 #18 Skrevet 12. april 2010 Hadde du vært stygg så hadde ikke disse guttene blitt tiltrukket av deg i det hele tatt.Selvom du bruker mye sminke og løshår.Du kan ikke skjule stygghet med sminke.Jeg ser mange jenter som bruker mye sminke og som forssatt ser stygge ut.Poenget er at du skal ikke føle deg falsk,er kjempe sikker på at du er veldig pen jente utfra det du beskriver.Sminke,løshår,falske negler,linser,falskevipper er veldig vanlig nå så ikke tenk på det en gang.Og de venninnene du snakker om bruker nok lengre tid på badet enn det du tror.1 time er ikke så mye synest det er bra du vil ta deg bra ut og tenker på å se best mulig ut.
I Grosny Skrevet 12. april 2010 #19 Skrevet 12. april 2010 det var faktisk nesten litt skremmende å lese det her for akkurat sånn er jeg også! Og det er et skikkelig problem, imotsettning til deg tør jeg heller ikke nærme meg noen og tenker at jeg snart gir opp å tenke at det er en til meg der ute, alt blir bare så utrolig slitsomt Noen ganger hjemme alene kanjeg føle meg fin, men så fort jeg ser meg selv med andre, daler alt av selvsikkerhet og utseende ned på null. Jenter, slapp av. Hvis dere er ute med ei kvise for mye, og en herlig gutt blir interessert, så fokuserer han på noe helt annet, f.eks vakre øyne, samhandling, herlig kropp, humor, klokskap, bølgelengde. Det er tusen ting med dere som kan være interessant. Slapp av og nyt livet, og gi av deres herlige personlighet. Og den gutten som blir forelsket i deg når du har den kvisa, han vil aldri dumpe deg for utseende. Det er forresten ikke alle som fokuserer så mye på utseendet. Noen reagerer mer på lukt, andre er mer sensuelle, og det å ta på hverandre er mer viktig. Lyd kan også være viktig. Og ikke minst bølgelengde. Jeg er eldre enn dere, og kameratene mine ønsker seg rett og slett ei dame som er god i hodet. De ser på damer med godt hode/personlighet som en knapphetsressurs, og i det lange løp er det faktisk det som gjelder.
Kamikatze Skrevet 15. april 2010 #20 Skrevet 15. april 2010 Istedenfor å styre så fælt med å forandre på deg sjølv for bli likt av de du liker, kan du heller tone ned kjemikaliene og bekymringene, og heller la de som liker deg få en mulighet til å finne deg - og heller se om det finns noen du liker blant dem. Det er lov å sminke seg, men det gjør du for å forsterke eller tone ned ulike karakteristika, ikke som en maske. Da blir det nesten som i den gamle irske folkevisa: We got married on Friday. My new wife stood beside me When the guests were all gone, we stood there alone Side by side She said: now that we're wed Why don't we go upstairs to bed Then her false teeth and hair She laid on the chair Side by side One padded bra to follow One glass eye so small Then she screwed her left leg off ...og så har jeg glemt litt... I stood there broken hearted Because most of my wife had departed So now I sleep on the chair, cause there's more of her there Side by side Trad. britisk ukjent opphav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå